Przetargi.pl
Usługa weryfikacji kosztorysów robót budowlanych dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR

Małopolski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 31-503 Kraków, ul. Lubicz 25
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6298010 , fax. 012 4211311
  • Data zamieszczenia: 2013-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Małopolski Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
    ul. Lubicz 25 25
    31-503 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6298010, fax. 012 4211311
    REGON: 01061308300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Agencja wykonawcza

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa weryfikacji kosztorysów robót budowlanych dla Małopolskiego Oddziału Regionalnego ARiMR
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opinii zawierających weryfikację kosztorysów robót budowlanych (zwanych dalej kosztorysami), których realizacja stanowi podstawę wydatkowania środków w ramach działań objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 realizowanych przez Biuro Wsparcia Inwestycyjnego Małopolskiego Oddziału Regionalnego Zamawiającego oraz pomocy dotyczącej rynku owoców i warzyw realizowanej przez Biuro Działań Społecznych i Środowiskowych oraz Płatności Bezpośrednich Małopolskiego Oddziału Regionalnego Zamawiającego. 2. Przez prawidłową realizację przedmiotu zamówienia rozumie się sporządzenie, zgodnie z wytycznymi określonymi w obowiązujących przepisach i standardach zawodowych, dla każdego z przedłożonych przez Zamawiającego kosztorysów, opinii (uwag) dotyczących przede wszystkim prawidłowości kosztorysu, zasadności zastosowania przewidzianych do realizacji materiałów oraz przydatności przedmiotu, którego dotyczy kosztorys dla realizacji założonego działaniem celu. 3. Średnia planowana ilość kosztorysów do zweryfikowania ok. 207 szt. 4. Średnia zakładana ilość pozycji w kosztorysie do zweryfikowania wynosi ok. 80 i ustalana będzie każdorazowo przez Zamawiającego. 5. Zakres weryfikacji kosztorysów obejmuje: 5.1.Sprawdzenie wysokości zastosowanych w kosztorysie stawek roboczogodziny oraz poziomów zastosowanych cen (materiałów i sprzętu) i narzutów na koszty pośrednie, zysk oraz koszty zakupu w odniesieniu do średnich stawek roboczogodziny, poziomu cen i narzutów obowiązujących w woj. małopolskim w kwartale poprzedzającym datę opracowania kosztorysu. 5.2.Sprawdzenie, czy kalkulacja kosztorysowa została sporządzona zgodnie z wymaganiami formuły pierwszej (narzuty doliczone do wartości każdej roboty budowlanej). 5.3.Weryfikację cen jednostkowych robot budowlanych i wartości kosztorysowej poszczególnych zadań w stosunku do średnich regionalnych cen robót w kwartale poprzedzającym datę opracowania kosztorysu. 5.4.Weryfikacja sposobu opracowania przedmiaru obmiaru robót zawierająca: a.Sprawdzenie, czy opis robót i wyliczenie jednostek przedmiarowych obmiarowych umożliwia precyzyjne określenie zakresu robót planowanych do wykonania. b.Sprawdzenie prawidłowości wyliczenia jednostek przedmiarowych obmiarowych na podstawie dołączonych rysunków lub projektu technicznego, c.Sprawdzenie, czy przedmiar obmiar obejmuje wszystkie roboty przedstawione w opisie robót załączonym do kosztorysu oraz uwidocznionych na rysunkach lub w projekcie technicznym. 5.5.Sporządzenie protokołu z przeprowadzonej weryfikacji kosztorysu z opisem wszystkich spostrzeżeń, uwag i nieprawidłowości. 5.6.Powtórną weryfikację pozycji kosztorysu, co do których Wykonawca stwierdził uchybienia lub nieprawidłowości, po ich zmianie lub uzupełnieniu przez beneficjenta Zamawiającego, uwaga: powtórna weryfikacja opisana w niniejszym punkcie stanowi element oceny kosztorysu i objęta jest stawką ryczałtową wynikającą z oferty, 6.Odbiór wykonanego zlecenia dokonany będzie na podstawie protokołu z weryfikacji kosztorysu, sporządzonego przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego. 7.Wykonawca zobowiązuje się do: a.wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, przy dołożeniu należytej staranności; b.zachowania bezstronności przy sporządzaniu weryfikacji oraz zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w trakcie realizacji niniejszej umowy oraz materiałów dostarczanych do weryfikacji c.zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa informacji obowiązującym u Zamawiającego, ale nie później niż przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, co potwierdzone zostanie stosownym pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, a w przypadku powierzenia przedmiotu umowy zastępcy pomocnikowi, zobowiązuje się do przekazania zastępcy pomocnikowi informacji na temat zasad bezpieczeństwa informacji obowiązujących u Zamawiającego i stosowania tychże zasad w trakcie realizacji przedmiotu umowy, jak i po realizacji, co potwierdzone zostanie stosownym pisemnym oświadczeniem zastępcy pomocnika Wykonawcy; d.nie ujawniania osobom trzecim informacji, w których posiadanie wszedł w trakcie realizacji umowy. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia Wykonawcy dokonania powtórnej, dodatkowej weryfikacji wszystkich pozycji kosztorysu, pod dokonanym przez beneficjenta Zamawiającego uzupełnieniu lub zmianie, na warunkach i w cenie określonych w niniejszej umowie. Uwaga: niniejsza weryfikacja nie jest tożsama z usługą opisaną w pkt 5.6., świadczona będzie na podstawie odrębnego zlecenia Zamawiającego, 9.Zamawiający przekaże Wykonawcy dokumenty, niezbędne do weryfikacji poszczególnych kosztorysów (dalej zwane dokumentami) Potwierdzanie przekazania dokumentów zostanie stwierdzone w protokole z przekazania dokumentów. 10.Zamawiający zastrzega sobie możliwość przekazywania dokumentów partiami. Ilość dokumentów w partiach oraz termin przekazania ustala Zamawiający, mając na względzie termin realizacji przedmiotu zamówienia i interesy ekonomiczne obu stron umowy. 11.Po wykonaniu weryfikacji kosztorysu Wykonawca zwraca Zamawiającemu otrzymane dokumenty, co strony stwierdzają w protokole z przekazania dokumentów. 12.Wykonawca potwierdza weryfikację kosztorysu protokołem z weryfikacji kosztorysu inwestorskiego. Protokół weryfikacji kosztorysu inwestorskiego zawiera wszystkie opinie (uwagi) Wykonawcy. 13.Przedmiot zamówienia wykonywany będzie w lokalu Zamawiającego, po uprzednim podpisaniu przez Wykonawcę oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych. Wykonawcy udostępniane będą oryginały dokumentów podlegających weryfikacji, których dane podlegać będą ochronie w zakresie określonym w oświadczeniu o którym mowa w zdaniu poprzednim. 14.Wykonawca będzie mógł sporządzić na potrzeby zrealizowania niniejszego zadania, własnym nakładem ludzkim, przy pomocy sprzętu Zamawiającego kopie dokumentów o których mowa w pkt 13. 15.Zamawiający każdorazowo przekaże Wykonawcy maksymalnie siedem kompletów dokumentów, podlegających weryfikacji, na okres nie przekraczający 7 dni. 16.W przypadkach uzasadnionych, w szczególności z uwagi na znaczną obszerność lub duży stopień skomplikowania kosztorysu Zamawiający, na wniosek Wykonawcy, może wydłużyć termin, o którym mowa w pkt 15 o czas niezbędny na wykonanie prawidłowej weryfikacji kosztorysu. 17.W przypadku, gdy weryfikacja kosztorysu nie jest możliwa z winy Zamawiającego, w szczególności z uwagi na brak niezbędnych dokumentów lub stwierdzenie błędów w dokumentach Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o tym fakcie na piśmie za potwierdzeniem odbioru. Termin na weryfikację kompletu dokumentów liczony jest ponownie od momentu przekazania przez Zamawiającego kompletu dokumentów lub usunięcia błędów w nim występujących. 18.Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia konsultacji dla Wykonawcy ze strony merytorycznych pracowników Biura Wsparcia Inwestycyjnego lub Biura Działań Społecznych i Środowiskowych oraz Płatności Bezpośrednich Małopolskiego Oddziału Regionalnego Zamawiającego prowadzących konkretną sprawę podlegającą weryfikacji przez Wykonawcę. 19.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie dostępu do narzędzi i sprzętu, w tym oprogramowania, niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 14 2.Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonywania całości lub części zamówienia podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach