Przetargi.pl
Usługa udzielenia długoterminowego kredytu bankowego na pokrycie planowanych rozchodów Gminy Ropczyce w 2017 roku

Gmina Ropczyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39100 Ropczyce, ul. Krisego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (017) 2210550 , fax. (017) 2210555
  • Data zamieszczenia: 2017-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ropczyce
    ul. Krisego 1
    39100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. (017) 2210550, fax. (017) 2210555
    REGON: 52472000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ropczyce.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa udzielenia długoterminowego kredytu bankowego na pokrycie planowanych rozchodów Gminy Ropczyce w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: usługa udzielenia długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 4 755 000,00 zł (słownie: cztery miliony siedemset pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na pokrycie planowanych rozchodów Gminy Ropczyce w 2017 roku w wysokości 4 755 000,00 zł (słownie: cztery miliony siedemset pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100). Usługa udzielenia kredytu jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży której stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym. Usługa charakteryzuje się powtarzalnością i typowością - tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiotu zamówienia. Zasady polityki kredytowej regulują obowiązujące powszechnie przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz.U. z 2016r. poz. 1988 z późn. zm.). Oferty w postępowaniu mogą złożyć wszystkie podmioty działające na podstawie przepisów ustawy Prawo bankowe. 2. Kredyt winien być uruchomiony i dostępny w jednej transzy od dnia następnego od daty podpisania umowy najpóźniej do 28.12.2017 r. 3. Spłata kredytu nastąpi w terminie: od 01.01.2018 r. do 31.12.2023 r. (okres 72 miesięcy). a) do 31.12.2018 r. – 50 000,00 zł b) do 31.12.2019 r. – 100 000,00 zł c) do 31.12.2020 r. – 500 000,00 zł d) do 31.12.2021 r. – 1 000 000,00 zł e) do 31.12.2022 r. – 1 000 000,00 zł f) do 31.12.2023 r. – 2 105 000,00 zł 4. Okres karencji w spłacie kredytu obejmuje czas od daty podpisania umowy do 31.12.2017 r. 5. Spłata odsetek od poszczególnych transz kredytu nastąpi w ratach miesięcznych, licząc od następnego miesiąca po miesiącu, w którym transza zostanie uruchomiona. 6. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7. Oprocentowanie będzie zmienne ustalone w oparciu o stawkę bazową - WIBOR 1M, notowany na dzień ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy (w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). 8. Stała marża banku (określona w załączniku nr 1 do SIWZ), nie podlegająca zmianie przez cały okres wykonania zamówienia. 9. Ponadto do wyliczenia ceny w ofercie należy przyjąć: a) że kredyt będzie w całości wykorzystany przez Zamawiającego w dniu 28.12.2017 r. b) że bieg odsetek rozpoczyna się od dnia 01.01.2018 r. do końca spłaty umowy wg. zapisów umowy. c) stałą stawkę WIBOR 1M w całym okresie kredytowania wyliczoną na podstawie średniej za okres od dnia 01.01.2017 do dnia 30.10.2017 r., tj. 1,66%. 10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania części kredytu postawionego do jego dyspozycji. 12. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osób wykonujących czynności związane z obsługą kredytu długoterminowego – szczegółowe wymogi zawiera Rozdział XXVI SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż posiada aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku Prawo bankowe (Dz.U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej – tylko w przypadku gdy wykonawca nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP przekazał Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. XI ust. 8 pkt 1 - 3 niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. XII ust. 1 niniejszej SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach