Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

Zarząd Powiatu w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. 3 Maja 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4228300 , fax. 032 4228658
  • Data zamieszczenia: 2014-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Rybniku
    ul. 3 Maja 31 31
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 032 4228300, fax. 032 4228658
    REGON: 27628517000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.rybnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie w roku 2014 drugiej edycji szkoleń dla uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Zamówienie podzielone jest na 17 części i obejmuje kursy zgodne z poniższym zestawieniem: Część I : POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ 1) Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. Doskonalenie czytania ze zrozumieniem, ilość szkoleń: 1, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:11; 2) Jak skutecznie współpracować z rodzicami przy kształtowaniu właściwych postaw uczniów ilość szkoleń: 1, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:19 Część II: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH 1) Tańce integracyjne w pracy z grupą, ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników: 9; 2) Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:18; 3) Integracja w kształceniu ponadgimnazjalnym ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:18 4) Praca z uczniem z zaburzeniami zachowania ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:15 5) Kształtowanie u uczniów słuchu fonemowego i fonetycznego ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:13 6) Współpraca nauczycieli i rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ilość szkoleń :2, orientacyjna ilość uczestników- szkolenie 1: 12, szkolenie 2:8 7) Efektywne metody pracy z dzieckiem dyslektycznym i autystycznym ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:12 8) Aktywizujące metody pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników: 15 9) Dziecko z nadpobudliwością ruchową- diagnoza i praca ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:6 Część III: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ 1) Poradnictwo kariery przez całe życie, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 21 Część IV: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA 1) Zagrożenia XXI wieku- cyberprzemoc, używki, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 22 2) Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników: 14 3) Bezpieczny Internet, ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie 1:9, szkolenie 2:21; 4) Jak walczyć z agresją, która dotyka ucznia gimnazjum ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników: 22 5) Metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów oraz zasady planowania i monitorowania oddziaływań uczniów ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:14 Część V PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM 1) Praca z dzieckiem młodszym ze szczególnym uwzględnieniem dziecka z zaburzeniami zachowania, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 17 2) Uczeń z zaburzeniami zachowania w szkole podstawowej, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:20 3) Tańce integracyjne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:9 4) Metody i formy pracy z dzieckiem młodszym 3-4 letnim , ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:7 5) Dla dzieci, z dziećmi o dzieciach- kreatywne prowadzenie grup dziecięcych, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:8 6) Chmurki i śmieszki- zabawy muzyczno ruchowe w edukacji przedszkolnej, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:5 7) Metody i techniki pracy aktywizujące dzieci we wszystkich obszarach poznawczych uwzględniające rozwój emocjonalny i intelektualny ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:9 Część VI: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM 1) Tworzenie programów autorskich do pracy z dzieckiem zdolnym , ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:8 2) Jak pozytywnie motywować ucznia do dalszego rozwoju ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18 Część VII: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM 1) Jak zaangażować do współpracy ze szkołą jako najważniejszym podmiotem środowiska lokalnego, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:30 Część VIII: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH 1) Prawidłowa analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów w zespołach nauczycielskich, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:13 CZĘŚĆ IX: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE 1) Ocenianie rozwijające odpowiedzialność ucznia, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 10; 2) Ocenianie kształtujące a ocenianie sumujące ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 14 Część X: UCZEŃ- AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ 1) Rola rodzica w dydaktycznym sukcesie swojego dziecka, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 CZĘŚĆ XI: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ 1) Jak prawidłowo ułożyć plan ewaluacji, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:11 Część XII: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI 1) Plansze interaktywne- planowanie pracy i wykorzystanie w trakcie lekcji, zajęć pozalekcyjnych, ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:20, 2) Różne sposoby i techniki oceniania wiadomości uczniów motywujące ich do nauki i szeroko rozumianej aktywności ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:9 3) Formułowanie celów lekcji i stosowanie oceniania kształtującego w procesie dydaktycznym ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:19 4) Metody i zasady współpracy nauczycieli i rodziców w motywowaniu dziecka do nauki ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 5) Jak uczyć uczenia się i motywowania do nauki ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:17 6) Katalog sposobów motywowania uczniów, umiejętności właściwego doboru czynników motywujących w zależności od ucznia sytuacji i kontekstu ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:24 Część XIII: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET 1) Plansze interaktywne- planowanie pracy i wykorzystanie w trakcie lekcji, zajęć pozalekcyjnych, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników: 12; 2) Uzależnienie od Internetu po czym je rozpoznać, jak przeciwdziałać ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:25 Część XIV: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY 1) Współpraca z rodzicami w wychowaniu i kształceniu dzieci, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:12, 2) Współpraca z trudnymi rodzicami w wychowaniu i kształceniu dzieci ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:7 Część XV: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY 1) Plansze interaktywne- planowanie pracy i wykorzystanie w trakcie lekcji, zajęć pozalekcyjnych, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 12 Część XVI: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY 1) Plansze interaktywne- planowanie pracy i wykorzystanie w trakcie lekcji, zajęć pozalekcyjnych, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9 Część XVII: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU 1) Bezpieczna droga do przedszkola, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:6 3. Liczba uczestników na poszczególnych szkoleniach w stosunku do podanej orientacyjnie może wzrosnąć maksymalnie o 5 osób, a minimalna liczba uczestników szkolenia jaką gwarantuje Zamawiający to 2 osoby. 4. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej SIWZ są jednakowe dla każdego z powyższych siedemnastu zadań, za wyjątkiem wymogów określonych w rozdziale V ust. 1 pkt 3) - dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 5. Tematyka poszczególnych kursów została określona w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ. 6. Wymagania w zakresie realizacji zajęć: 1) Zajęcia prowadzone są w poszczególnych placówkach zatrudnienia uczestników. 2) Terminy zajęć muszą być dostosowane do obowiązkowych godzin lekcyjnych uczestników projektu i uzgodnione z Koordynatorem projektu oraz Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji. 3) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. 4) Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem. 5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe (instrukcje, oprogramowanie - na płycie CD) oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego. 6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: ­ dziennik zajęć zawierający wymiar godzin i tematy zajęć, ­ listę obecności, ­ rejestr wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenia kursu i opis uzyskanych kwalifikacji, ­ ankiety ewaluacyjne na zakończenie szkolenia (ankieta zawierać musi co najmniej: nazwę i datę szkolenia, dane prowadzącego, ocenę globalną szkolenia, ocenę prowadzącego, materiałów szkoleniowych, cateringu, metryczkę) 7) Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczestników, a także pozostałe koszty organizacyjne. 8) Wykonawca przygotuje i wręczy każdemu uczestnikowi, który uczestniczył, w co najmniej 75% zajęć zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach. Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczegółowy zakres kursu (z podaniem ilości godzin poszczególnych tematów). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem odbioru przez uczestników. 9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 10) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 7. Usługa może być świadczona również w soboty po wcześniejszym uzgodnieniu terminu między Zamawiającym a Wykonawcą. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji bez odszkodowania z przeprowadzenia kursów, o których mowa w rozdz. III pkt 2 SIWZ. Informacja w tym zakresie zostanie przedstawiona Wykonawcy najpóźniej w terminie 14 dni przed rozpoczęciem danego kursu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia. 10. Do przeprowadzenia zajęć Zamawiający zapewni bezpłatnie sale wykładowe znajdujące się w poszczególnych placówkach na terenie Powiatu Rybnickiego wskazanych w opisie zakresu zamówienia, które Wykonawca będzie realizował. Wykonawca pokrywa koszty własnego dojazdu do sal wykładowych oraz wszelkie inne koszty związane ze świadczeniem usługi w tym wydruki materiałów. 11. Wykonawca pokryje wszystkie straty wynikłe z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia. 12. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów, opracowań i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego. 13. Wykonawca udostępni na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 14. Jeżeli Wykonawca jest osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i będzie osobiście realizować zadania wynikające z niniejszego zamówienia to zobowiązuje się prowadzić ewidencję zadań i godzin pracy za okres, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie na formularzu określonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznie przekazywać ją Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Równocześnie Wykonawca oświadcza, że jego łączne zaangażowanie w realizację działań projektowych w projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia nie przekroczy 240 godzin miesięcznie w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 15. Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w żadnej instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej lub że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku jeżeli Wykonawca jest lub będzie zatrudniony w jednej z ww. instytucji jest zobowiązany niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. 16. Harmonogram realizacji kursów: 1) Szkolenia realizowane będą według harmonogramu stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SWIZ 2) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wzór listy obecności na zajęciach, oraz imienną listę uczestników wraz z wskazaniem placówki w której szkolenie będzie realizowane, 3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od podpisania umowy. 4) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć (nie później niż do dnia), Wykonawca przekaże Zamawiającemu podpisane listy obecności, kopie certyfikatów, zaświadczeń z potwierdzeniem ich odbioru oraz oryginały ankiet ewaluacyjnych, dzienniki zajęć. 5) Po wykonaniu zajęć zostanie sporządzony przez Wykonawcę protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury/ rachunku za wykonanie usługi. 6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej dnia następnego po podpisaniu umowy informacje niezbędne do dokonania zgłoszenia Wykonawcy do ubezpieczenia społecznego. 17. Zamawiający zastrzega, iż w uzasadnionych przypadkach może zdecydować o zmianie terminu realizacji usługi, z zastrzeżeniem jednak, że usługa musi zostać zrealizowana do 28 sierpnia 2014 r. 18. Kod CPV - 80 53 00 00 8 Przedmiot zamówienia finansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm. ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwo.rybnik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach