Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn. Budowa nowej siedziby Warminsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.

Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-503 Olsztyn, ul. Kościuszki 39
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5275175 , fax. 089 52723-2
  • Data zamieszczenia: 2010-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie
    ul. Kościuszki 39 39
    10-503 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5275175, fax. 089 52723-2
    REGON: 51098307700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.filharmonia.olsztyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn. Budowa nowej siedziby Warminsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu pn.: Budowa nowej siedziby Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsz-tynie, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ra-mach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013: Os priorytetowa: 2 Turystyka, Działanie: 2.1 Wzrost potencjału turystycznego, Poddziałanie: 2.1.6 Infrastruktura kultury. Projekt realizowany jest w ramach Umowy nr UDA - RPWM.02.01.06-28-003/09-00 z dnia 15 lipca 2009r., zmienionej Aneksem nr UDA - RPWM.02.01.06-28-003/09-01 z dnia 14 grudnia 2009r., Aneksem nr UDA -RPWM.02.01.06-28-003/09-02 z dnia 11 stycznia 2010r., Aneksem nr UDA - RPWM.02.01.06-28-003/09-03 z dnia 02 marca 2010r.; Aneksem nr UDA-RPWM.02.01.06-28-003/09-04 z dnia 10 września 2010r.; Aneksem nr UDA-RPWM.02.01.06-28-003/09-05 z dnia 09 listopada 2010r. Okres rzeczowej realizacji projektu: Rozpoczęcie realizacji: 01.01.2007r. Rozpoczęcie rzeczowe realizacji: 04.07.2007r. Zakończenie rzeczowe realizacji: 26.02.2011r. Zakończenie finansowe realizacji: 15.03.2011r. Całkowita wartość projektu wynosi 65 569 100,23 zł brutto, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 44 714 140,37 zł. Zamawiający nie dopuszcza możliwości, aby część lub całość zamówienia została powierzona podwykonawcom. Audyt zewnętrzny musi obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie. Podczas audytu musza być zweryfikowane wszystkie poniesione wydatki, pozwalające wykonawcy audytu zewnętrznego wydać wiążącą opinie i sporządzić raport w tym zakresie. Audyt zewnętrzny musi obejmować następujące obszary: 1) Gotowość organizacyjna Beneficjenta obejmuje m.in.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) identyfikacje zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), c) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, d) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów. 2) Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym obejmuje m.in.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelna i terminowa realizacje i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność wniosków o płatność oraz ich zgodność z dokumentami źródłowymi, ewidencja księgowa, C) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, oraz z zapisami w ewidencji księgowej oraz treścią dokumentów źródłowych, posiadanie wyodrębnionej ewidencji księgowej), d) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z wnioskiem i umowa dofinansowanie, e) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych wydatków (faktycznie poniesione, zasadne, celowe, oszczędne, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, nieodbiegające od cen w regionie, przekazane na rachunki wykonawców wskazane w umowach), f) kontrole formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, g) sprawdzenie zapewnienia przez Beneficjenta wkładu własnego, h) weryfikowanie kwalifikowalności poniesionych wydatków (na reprezentatywnej próbie oryginałów dokumentów księgowych wykazujących ich poniesienie), i) sprawdzenie sposobu dokumentowania wydatków (opis dokumentów księgowych) oraz ujęcia ich na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Beneficjenta (jeśli dotyczy), j) badanie zgodności kwot wynikających z zestawienia dokumentów rozliczeniowych z zapisami księgowymi, k) kontrole zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2009r., Nr 152, poz. 1223), w części dotyczącej audytowanego projektu, l) sprawdzenie, czy prowadzona jest wyodrębniona ewidencja wydatków, ewidencja przychodów dla projektu zgodnie z zasadami określonymi dla programu operacyjnego, m) sprawdzenie statusu podatkowego Beneficjenta, n) sprawdzenie kwalifikowalności podatku VAT poprzez zbadanie stanu faktycznego z pisemną interpretacją przepisów prawa podatkowego stwierdzającą możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej (w przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż nie może odzyskać podatku VAT, w związku z czym podatek VAT został uznany za koszt kwalifikowalny), o) ocenę zakładanej wysokosci kwalifikowalności podatku VAT (przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż tylko cześć podatku VAT może odzyskać, w związku z czym koszt został uznany za częściowo kwalifikowalny), p) sprawdzenie utrzymywania przez Beneficjenta odrębnego systemu księgowego albo odpowiedniego kodu księgowego dla wszystkich transakcji związanych z projektem. 3) Audyt zgodności realizacji projektu odbywa się poprzez: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (m.in. prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z wnioskiem i umowa o dofinansowanie, d) sprawdzenie poprawności udzielenia zamówień publicznych (o ile dotyczy), obejmującą w szczególności sprawdzenie, czy Beneficjent prawidłowo stosował Ustawę Prawo Zamówień Publicznych, e) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacja projektowa (wniosek o dofinansowanie z załącznikami), f) prawidłowość zakupu dostaw i usług pod katem racjonalności wydatków oraz stosowanie zasady konkurencyjności, przejrzystości i należytego upubliczniania (w przypadku Beneficjentów, którzy nie są zobligowani do stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych), g) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, h) potwierdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym tj. m.in. weryfikacja zgodności danych przekazywanych we wniosku o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego i postępu finansowego z dokumentacja dotyczącą realizacji projektu, utrzymanie zatrudnienia, i) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników, j) ocenę prawidłowości stosowania zasad pomocy publicznej (o ile dotyczy), zawartych w przepisach krajowych i wspólnotowych dotyczących pomocy publicznej oraz weryfikacja warunków wykluczających wystąpienie pomocy publicznej podczas realizacji projektu (dotyczy wniosków o dofinansowanie nie Uwzględniających pomocy publicznej), k) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jesli takie zostały wykryte, l) ocenę prawidłowości zakładanej rentowności projektu tj. czy wysokość generowanego dochodu jest zgodna z zakładana we wniosku o dofinansowanie (nie dotyczy projektów objętych pomocą publiczna), m) ocenę poprawności udzielania pomocy publicznej, n) sprawdzenie, czy została zagwarantowana trwałość projektu (dotyczy audytu zewnętrznego realizowanego przed zakończeniem okresu trwałości). 4) Wizyta na miejscu realizacji projektu dotyczy m.in.: a) w przypadku audytu projektu inwestycyjnego (np. budowa, remont, zakupy) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z wnioskiem i umowa o dofinansowanie, dokumentacja powykonawcza, protokołami odbioru robót, protokołami odbioru zakupionego sprzętu, b) w przypadku audytu projektu o charakterze niematerialnym (np. konferencje) sprawdzenie zgodności realizacji działań z wnioskiem i umowa o dofinansowanie, c) potwierdzenia prawidłowości prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych. 5) Audyt zgodności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji dotyczy m.in.: a) sprawdzenia czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacja projektu, b) sprawdzenia czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z wnioskiem i umowa o dofinansowanie. 6) Audyt zgodności projektu z politykami wspólnotowymi (dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność) dotyczy m.in.: a) polityki równości szans i niedyskryminacji, b) polityki społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), c) polityki ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska, np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzy-stanie odnawialnych źródeł energii). 7) Audyt w zakresie zasad informacji i promocji obejmuje m.in.: a) potwierdzenie wywiązania się przez Beneficjenta z obowiązku prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych. Efektem audytu musi być: 1) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, ze wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z umowa o dofinansowanie i wnioskiem o dofinansowanie, 2) uzyskanie potwierdzenia, ze działania, których dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, 3) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, ze księgi rachunkowe wraz z dowodami księgowymi stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzane na ich podstawie wnioski o płatność odpowiadają we wszystkich aspektach wymogom RPO Warmia i Mazury na lata 2007 -2013, 4) uzyskanie potwierdzenia, ze wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie i ze zostały poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacja projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej), 5) potwierdzenie, ze sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu, jak również prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuacje finansowa i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów, 6) potwierdzenie zastosowania efektywnych mechanizmów zarządzania i kontroli, 7) wydanie opinii w tym zakresie. 6. Audyt zewnętrzny musi zostać przeprowadzony zgodnie z: 1) powszechnie uznanymi, międzynarodowymi standardami audytu, 2) aktualnymi Wytycznymi dla Beneficjentów, dotyczącymi standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 z dnia 13.04.2010r., dostępnymi na stronie www.rpo.warmia.mazury.pl 7. Sposób i terminy przedstawienia wyników audytu zewnętrznego: 1) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 4 dni od podpisania umowy opracować i przed-stawić Zamawiającemu do akceptacji program audytu, zawierający metodologie prowadzenia audytu. 2) Wykonawca zobowiązuję się wykonać audyt na podstawie zaakceptowanego przez Zama-wiającego programu audytu. O zmianach w programie Wykonawca informuje Zamawiające-go na piśmie. 3) Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego materiały źródłowe, do-tyczące zadanych obszarów, osobom wskazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy danych i informacji powziętych w trakcie audytu. 4) Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych uzyskanych od Zamawiającego w związku z wykonywaniem zobowiązań wynikających z niniejszej umowy. 5) Wykonawca sporządzi raport z audytu zgodnie z pkt 5, 6) Wykonawca dostarczy raport z przeprowadzonego audytu do siedziby Zamawiającego na swój koszt i odpowiedzialność w terminie 7 dni od zakończenia audytu. Raport musi być dostarczony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej, w języku polskim, z podpisami audytorów, przy czym wszystkie strony raportu musza być ponumerowane i parafowane oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. Dokumenty te powinny posiadać logotypy, zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie Obowiązki Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia Wykonawcy uwag i zastrzeżeń do treści raportu i opinii w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania. 8) Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawiona wersje raportu w terminie 3 dni od dnia otrzymania uwag i zastrzeżeń. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną oferta oraz podpisana umowa. 10) Przyjęcie przez Zamawiającego ostatecznej wersji raportu stanowi podstawę do wysta-wienia przez Wykonawcę faktury VAT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 21 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.filharmonia.olsztyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach