Przetargi.pl
Usługa przeprowadzania warsztatu z zakresu przygotowania i podawania posiłków w ramach treningu kompetencji i umiejetności społecznych dla uczestników projetu pn Szansa na rozwój - aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 32700 Bochnia, ul. G. Windakiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 611 97 40 , fax. 14 611 97 40
  • Data zamieszczenia: 2018-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. G. Windakiewicza 42618
    32700 Bochnia, woj. małopolskie
    tel. 14 611 97 40, fax. 14 611 97 40
    REGON: 85166543300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/pcprwbochni

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzania warsztatu z zakresu przygotowania i podawania posiłków w ramach treningu kompetencji i umiejetności społecznych dla uczestników projetu pn Szansa na rozwój - aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia warsztatu z zakresu przygotowania i podawania posiłków w ramach treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla maksymalnie 27 osób w wymiarze do 36 godzin (w dwóch grupach: grupa 1. 20 godzin a grupa 2. 16 godzin). Odbiorcami przedmiotu zamówienia, czyli uczestnikami warsztatu będą uczestnicy i uczestniczki projektu pn. Szansa na rozwój – aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim, w szczególności: a) 16 osób z niepełnosprawnościami, w wieku aktywności zawodowej (grupa pierwsza) b) 11 wychowanków pieczy zastępczej w wieku szkolnym (grupa druga). Zamawiający uwzględnił diagnozę potrzeb w/w osób jako kryterium naboru do udziału w warsztacie i skieruje do Wykonawcy osoby, które deklarują chęć udziału w zajęciach zorientowanych na wykształcenie umiejętności sporządzania wybranych potraw i właściwego wykorzystania receptur oraz sposobów podawania posiłków. Udział w warsztacie ma na celu wzmocnienie samodzielności i kompetencji w prowadzeniu gospodarstwa domowego oraz zaradności osobistej uczestników. Trening powinien wdrażać uczestników do nabycia lub doskonalenia umiejętności przygotowania i podawania posiłków, zgłębienia i poszanowania zasad budowania serdecznych relacji między ludźmi, zaangażowania, uznania, wzajemnego szacunku i akceptacji, wsparcia i zaufania, ładu i porządku oraz zasad BHP. Program warsztatu powinien obejmować zajęcia teoretyczne i praktyczne z wykorzystaniem różnych technologii i technik gastronomicznych. Należy zapewnić możliwość dostosowania zagadnień poruszanych w ramach treningu do potrzeb i możliwości uczestników. Program powinien obejmować: 1) procesy technologiczne stosowane w produkcji żywności (tj. prawidłowa obróbka wstępna i termiczna produktów spożywczych dla zachowania ich walorów smakowych i bezpiecznego przechowywania, zasady racjonalnego doboru surowców i ich maksymalnego wykorzystania w kuchni); 2) praktyczne zastosowanie procesów technologicznych w sztuce kulinarnej (tj. sporządzanie potraw z wykorzystaniem warzyw i owoców, sporządzanie zup, wywarów, sosów, sporządzanie potraw z jaj i przetworów mlecznych, sporządzanie potraw z mąki i kaszy, dekorowanie i podawanie różnych typów dań, kanapek, itp.); 3) możliwość konsumowania posiłków przygotowanych w ramach zajęć. Metody prowadzenia warsztatu powinny opierać się na formach pracy właściwych dla instrumentów aktywizacji społecznej osób zagrożonych ubóstwem, marginalizacją lub wykluczeniem społecznym. Wykłady powinny być prowadzone z użyciem języka łatwego do zrozumienia dla uczestników. Należy stosować instruktaż, ćwiczenia praktyczne, pracę zespołową w podgrupach. Dzienny wymiar czasu treningu dla poszczególnych grup powinien wynosić: 1) grupa 1 osoby z niepełnosprawnościami -: 20 godzin zajęć, tj. 5 spotkań po 4 godziny, w soboty w godz. od 9.00 do 13.00 w okresie od czerwca do 11 sierpnia 2018 r. 2) grupa 2 - wychowankowie pieczy zastępczej: 16 godz. zajęć, tj. 4 spotkania po 4 godziny, w soboty w godz. od 9.00 do 13.00 w okresie od maja do czerwca. Dopuszcza się możliwość zmiany dnia tygodnia prowadzenia warsztatu, po uzgodnieniu z uczestnikami treningu i po uprzednim zgłoszeniu tego faktu Zamawiającemu. Zastrzega się, że 1 godzina to 60 minut. Rozliczenie usługi odbywać się będzie w osobogodzinach, tj. wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie wyliczone w stosunku do rzeczywistej liczby osób korzystających z usługi i kosztów usługi przewidzianych za jedną osobę w czasie jednej godziny warsztatu. Maksymalny wymiar osobogodzin warsztatu wynosi 496 jednostek (tj. 20 osób x 16 godzin plus 11 osób x 16 godzin). Zamawiający zastrzega, że z przyczyn niezależnych od niego może wystąpić zmniejszenie liczby uczestników i uczestniczek zajęć, jednak przewidywany minimalny zakres zamówienia to 108 osobogodzin, co zostało oszacowane na podstawie przewidywania, że każda osoba skierowana do udziału w zajęciach będzie uczestniczyć co najmniej w jednym dniu zajęć (tj. 27 uczestników x 4 godziny). Odpowiadanie na potrzeby grupy ze strony Wykonawcy i atrakcyjność zajęć może wpływać na poziom motywacji uczestników do obecności i efektywnego udziału w zajęciach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80570000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia Wykonawcy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w następującym zakresie: 1) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWIZ; 2) Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWIZ. Informacje zawarte w ww. oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w rozdz. VI. 1. niniejszej SWIZ. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. VI.1.2) niniejszej SWIZ. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w rozdz. VI.1. niniejszej SWIZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć: 1) wykaz potwierdzający doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia, podlegający ocenie Zamawiającego w ramach kryterium oceny ofert - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWIZ. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające niezbędne doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia - według zasad określonych w rozdz. XIV.4.2 SWIZ, oraz dokumenty potwierdzające uprawnienia i/lub kursy i/lub szkolenia. 2) proponowany harmonogram zajęć z możliwością jego dostosowania po rozpoczęciu zajęć z grupą. 6. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszych - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prowadził lub prowadzi minimum jedne zajęcia tożsame lub podobne do przedmiotu zamówienia. 8. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 9. Dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którego powinien wynikać zakres umocowania dla pełnomocnika. 10. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego w ww. zakresie. 11. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 12. Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 11, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 14. Podpis złożony na oświadczeniach i dokumentach musi pozwalać na identyfikację osoby, która go złożyła. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 15. Zamawiający nie dopuszcza składania kopii dokumentów w formie elektronicznej. 16. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 17. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub odpis pełnomocnictwa poświadczony przez notariusza (art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2291). 18. W zakresie nieuregulowanym w SWIZ, zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 r. poz. 1126). 19. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lup poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 20. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach