Przetargi.pl
Usługa prania bielizny szpitalnej

Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 85-826 Bydgoszcz, Szpitalna
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48523709124 , fax. +48523709125
  • Data zamieszczenia: 2017-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Szpitalna 19
    85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. +48523709124, fax. +48523709125
    REGON: 092354746
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.bydgoszcz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: SPZOZ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prania bielizny szpitalnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej dla Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego SPZOZ w Bydgoszczy w przewidywanej ilości 110 000 kg w skali roku. 2. Termin realizacji zamówienia: sukcesywnie 12 miesięcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania usługi pralni w pełnej ilości, z czego Wykonawcy nie przysługują jakichkolwiek roszczenia wobec zamawiającego. 3. Zakres usług obejmuje: Odbiór brudnej bielizny, załadunek, transport, pranie, dezynfekcję, suszenie, maglowanie upranej bielizny, prasownie odzieży ochronnej, odplamianie, czyszczenie chemiczne asortymentu nie nadającego się do prania wodnego, składanie i segregację bielizny czystej wg asortymentu, pakowanie, przywóz czystej bielizny zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi obowiązującymi w zakładach opieki zdrowotnej, ponadto usługi szwalniczo – krawieckie (przyszywanie guzików, troków, łat, cerowanie, zszywanie naprawa uszkodzonej bielizny 4. Rodzaje bielizny ogólnoszpitalnej objętej usługą; - bielizna pościelowa, bielizna operacyjna, bielizna skażona, bielizna noworodkowa (pieluchy, kaftaniki, śpiochy, kocyki, rożki itp.), parawany; - odzież ochronna personelu szpitalnego i technicznego, - odzież operacyjna, - materace, pokrowce, poduszki, kołdry; - pozostałe: poranniki, piżamy, bluzy i spodnie, koszule, ręczniki, obrusy, firanki, zasłony, ścierki, mopy, wycieraczki itp. 5. Zobowiązania Wykonawcy do świadczenia usług w zakresie prania bielizny: a) odbiór i transport brudnej bielizny szpitalnej - odbiór brudnej bielizny odbywać się będzie codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 - 11.00; - każdorazowe przekazanie brudnej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo-ilościową (załącznik nr 1 do OPZ) sporządzonych w dwóch egzemplarzach dla każdej ze stron; - maksymalny czas wykonania usługi do 24 godzin licząc od momentu odbioru brudnej bielizny, w przypadku materacy, koców, poduszek dopuszcza się realizację usługi do 48 godzin; - w razie braku czystej bielizny w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego asortymentu, tzn. w ciągu 12 godzin; - w przypadku, gdy termin odbioru brudnej bielizny przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, odbiór bielizny nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tym dniu. Jeżeli okres dni ustawowo wolnych od pracy jest dłuższy niż 48 godzin, termin wykonania usługi będzie uzgadniany z Wykonawcą indywidualnie; - Transport brudnej bielizny odbywać się będzie środkami transportu będącymi pod nadzorem PPIS właściwego dla Wykonawcy. Środki transportu brudnej i czystej bielizny winny być oddzielne lub komorami całkowicie oddzielonymi, w pełni odizolowanymi, z podzielnymi szczelnie zamykanymi drzwiami. W wyjątkowych przypadkach kiedy transport odbywa się jednym samochodem, najpierw dowożona jest czysta bielizna, następnie zabierana brudna bielizna. Przed ponownym skierowaniem samochodu z czystą bielizną, winien on być ponownie dezynfekowany. Na wniosek Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo udostępnić książkę dezynfekcji transportu, którym przewożona jest bielizna; - Wykonawca będzie odpowiadać za przyjęty ładunek brudnej bielizny szpitalnej z chwilą jego pobrania i załadunku; - Wykonawca zobowiązany będzie zabezpieczyć ładunek brudnej bielizny szpitalnej przed uszkodzeniem, dostępem osób trzecich, wpływem czynników zewnętrznych oraz wpływem ładunku na otoczenie; - Wykonawca zabezpieczy Zamawiającego w jednorazowe worki foliowe w następującej ilości a) dla bielizny brudnej worki w kolorze mleczno-białym w ilości 300 szt. tygodniowo b) dla bielizny skażonej worki w kolorze zielonym w ilości 200 szt. tygodniowo Worki do transportu bielizny Wykonawca będzie dostarczał w każdy poniedziałek na bieżący tydzień. Dopuszcza się dla bielizny brudnej worki poliestrowe lub tekstylne impregnowane tzn. nieprzemakalne o rozmiarach: szerokość worka 85 cm (+- 5 cm), wysokość worka 120 cm (+- 5 cm). b) pranie brudnej bielizny - Wykonawca gwarantuje nie mieszanie bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek; - pranie bielizny powinno odbywać się według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranej odzieży (zarówno pod względem bakteriologicznym i higienicznym); - usługa prania winna być wykonywana przy użyciu środków piorących dopuszczonych do obrotu na rynku polskim, posiadających odpowiednie certyfikaty, pozytywne opinie Państwowego Zakładu Higieny lub innego równoważnego, a w przypadku bielizny niemowlęcej i pieluch przy użyciu środków posiadających również pozytywną opinie Instytutu Matki i Dziecka, Centrum Opieki nad Dzieckiem lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej i niemowlęcej, - Wykonawca zobowiązuje się do osobnego prania i dezynfekcji bielizny noworodkowej, w warunkach zgodnych z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi; - pranie bielizny skażonej winno odbywać się w oddzieleniu od innej bielizny; - cykl prania i dezynfekcji bielizny (czas, temperatura, stężenie środka dezynfekcyjnego) musi być dostosowany do pranego materiału zgodnie z instrukcją producenta; - Zamawiający wymaga technologii prania gwarantującej wysoką jakość świadczonej usługi, - maszyny i urządzenia używane w procesie prania muszą być w dobrym stanie technicznym oraz muszą posiadać znaki CE (jeśli nie to powinny być dostosowane do obowiązujących przepisów); - maszyny pralnicze powinny być wyposażone w automatyczne systemy dozujące środki piorące i dezynfekcyjne oraz urządzenia kontrolujące parametry procesu prania i dezynfekcji, - Wykonawca powinien podzielić rzeczy uszkodzone i naprawić je tzn. przeszyć na maszynie szwem ciągłym, naprawić szwy boczne, zszyć rozdarte części bielizny, wszyć suwak, gumki, uzupełnić troki, napy i guziki itp. ponosząc koszty potrzebnych/użytych materiałów; - Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak również w czasie transportu. Jeżeli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych i/lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem; c) dostawa i transport czystej bielizny - dostawy czystej bielizny od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 10:00. - czysta bielizna powinna być szczelnie zapakowana w worki foliowe a w czasie transportu w dodatkowy worek tak aby zabezpieczyć bieliznę przed powtórnym zabrudzeniem, -czysta bielizna będzie dostarczana posegregowana asortymentowo w opakowaniach (przezroczystych workach foliowych): zabezpieczających przed wtórnym zabrudzeniem (zakażeniem), umożliwiających odbiór rodzajowo – asortymentowy bez konieczności otwierania opakowania oraz potwierdzenia, że jest to bielizna Zamawiającego; - odzież ochronna personelu, odzież koloru niebieskiego, fioletowego i odzież drelichowa robocza dostarczana będzie na wieszakach zapakowana w oddzielny worek foliowy; - bielizna noworodkowa winna być pakowana osobno i odpowiednio zabezpieczona; pieluchy muszą być pakowane po 20 szt.; - Opakowania będą zawierały odpowiednio po 10 szt. danego asortymentu lub: w przypadku asortymentu „ciężkiego”(np. poszwy) 5 sztuk, w przypadku asortymentu „lekkiego” wielokrotność 10, lecz nie więcej niż 40 sztuk (jednostki pakowe dla tych asortymentów zostaną ustalone między stronami; - bielizna po naprawie będzie pakowana oddzielnie w worek z napisem „Od krawcowej”, bielizna po oplamieniu w worek z napisem „Po odplamieniu”, natomiast bielizna, której stan kwalifikuje ją do kasacji w worek z napisem „Do kasacji”; - osoba dostarczająca bieliznę zobowiązana jest posiadać prawidłowy ubiór: fartuch ochronny i rękawice ochronne; - czysta posegregowana asortymentowo bielizna przekazywana będzie bezpośrednio do magazynu bielizny czystej. Bielizna otrzymana z pralni w uszkodzonych opakowaniach jednorazowych zostanie zwrócona do ponownego kompleksowego wykonania usługi na koszt Wykonawcy; - każdorazowe przekazanie czystej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo-ilościową (załącznik nr 1 do OPZ); d) ocena stanu higienicznego - wykonawca zobowiązany jest do okresowego wykonywania badań mikrobiologicznych bielizny wydawanej Zamawiającemu.Wyniki badań mikrobiologicznych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przynajmniej raz w kwartale; - Wykonawca na prośbę Zamawiającego dostarczy kopię dokumentacji z kontroli przeprowadzonych przez właściwą stację sanitarno – epidemiologiczną; - Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania własnych wymazów czystościowych z czystej bielizny dostarczonej przez Wykonawcę (posiewy pobierane bezpośrednio z bielizny przed wyładowaniem z wozu dostawczego). W przypadku stwierdzenia patogenów chorobotwórczych z pobranych prób prania, Zamawiającemu w ramach usługi z danego dnia przysługuje prawo do zwrotu kosztów prania za zakwestionowaną partię prania; - Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania audytów (w przedmiocie realizacji przedmiotu umowy) u Wykonawcy; e) pozostałe warunki - bielizna szpitalna jest odbierana w rozliczeniu sztukowym i oddawana Szpitalowi w tym samym systemie, natomiast rozliczenie finansowe za bieliznę następuje w przeliczeniu na kilogramy bielizny czystej; - raz w miesiącu przedstawiciel Wykonawcy spotka się w siedzibie Zamawiającego w celu uzgodnienia ilościowych stanów bielizny i sporządzenia rozliczenia miesięcznego. Dokument stanowiący załącznik nr 2 do OPZ podpisany przez obie Strony będzie podstawą do wystawienia faktury VAT; - bielizna wilgotna podlega natychmiastowemu zwrotowi do Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie dostarczyć suchą bieliznę w ilości i rodzaju zwróconej bielizny; - dostawa i odbiór bielizny każdorazowo odnotowywane będą na druku miesięczna ewidencja transportu bielizny (załącznik nr 3 do OPZ); - organizacja transportu, załadunku i rozładunku bielizny szpitalnej będzie wykluczała kontakt czystej bielizny z brudną; - transport bielizny czystej i brudnej po ciągach komunikacyjnych Zamawiającego ma się odbywać w wózkach z komorą zamkniętą, lub wózkach/kontenerach siatkowych zabezpieczonych pokrowcami tekstylnymi, dostarczonymi na czas trwania umowy przez Wykonawcę w ilości wynikającej z wielkości dostaw. Dezynfekcja wózków/kontenerów leży po stronie Wykonawcy i winna być ewidencjonowana; - pralnia, w której wykonywane będą usługi powinna być wyposażona w barierę higieniczną poprzez fizyczny i funkcjonalny podział na strefę czystą i brudną, - Wykonawca ponosi koszty związane z transportem (w tym zabezpieczenie bielizny na czas transportu – worki, folia), naprawą uszkodzonej bielizny, odkupieniem rzeczy zgubionych, zniszczonych; - Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu, do Zamawiającego przedmiotów pozostawionych lub zagubionych w pościeli lub odzieży pracowników typu: narzędzia, pieczątki, zegarki itp.; - warunki reklamacji – bielizna źle wyprana (z widocznymi przebarwieniami i plamami brudu), niewyprasowana, uszkodzona lub niewłaściwie pocerowana, przekazana do Magazynu Bielizny Czystej będzie zwracana do ponownego prania lub naprawy w oparciu o Protokół Reklamacji (załącznik nr 4 do OPZ); - czas realizacji zgłoszenia reklamacji lub naprawy wynosi do 48 godzin od chwili zgłoszenia. Wykonawca będzie na bieżąco informował Zamawiającego o ilości bielizny pozostawionej do naprawy lub oplamienia; - Wykonawca jest odpowiedzialny za gospodarkę odpadami powstałymi w wyniku realizowania przedmiotu zamówienia; - W przypadku awarii lub zdarzeń losowych, których nie dało się przewidzieć, Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Zamawiającego o zaistniałych trudnościach w zakresie terminowego wykonania usługi oraz zabezpieczy prawidłowe wykonanie usługi na własny koszt przez inny podmiot wykonujący takie usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie usługi przez podmiot trzeci; - Zamawiający usługę prania bielizny szpitalnej wymaga od oferenta dołączenia dodatkowych dokumentów: a) oświadczenie, że pralnia posiada pralnię z barierą higieniczną oraz, że jest przystosowana do prania bielizny szpitalnej, w tym noworodkowej i zakaźnej oraz że Wykonawca pozostaje pod stałym nadzorem sanitarno-epidemiologicznym. (Potwierdzeniem jest ostatni protokół kontroli sanepidu.), b) oświadczenie, że pralnia posiada aktualną opinię lub dokument równoważny wydany przez Państwowego Inspektora Sanitarnego potwierdzający, że Wykonawca spełnia wymagania dotyczące transportu bielizny szpitalnej z zachowaniem barier sanitarnych, c) proces technologiczny prania d) wykaz środków piorących i dezynfekcyjnych, które będzie stosował Wykonawca przy realizacji usługi, z załączeniem informacji o preparatach dotyczące składu chemicznego, obszaru zastosowania, sposobu użycia, czasu i spektrum działania w przypadku preparatów dezynfekcyjnych (również działanie sporobójcze) oraz dokumenty potwierdzające wpis preparatów dezynfekcyjnych jako wyrobów pozytywnie zaopiniowanych przez PZH lub innego równoważnego z pełną atestacją, karty charakterystyki preparatów piorących i dezynfekcyjnych; e) kopii certyfikatu PN-EN 14065 – tekstylia i odzież poddawane obróbce w pralni, system kontroli skażenia biologicznego w zakresie usługi prania, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji; f) referencje i opinie nt. jakości wykonywanej usługi placówek korzystających z usługi Wykonującego tj. podmiotów leczniczych ze szczególnym uwzględnieniem szpitali; - Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną za wykonywane usługi pralnicze w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontrolnych oraz wobec służb Zamawiającego. f) klauzula społeczna Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. czynności: transportu bielizny (w tym także załadunek, rozładunek), prania, dezynfekcji, suszenia, maglowania, prasowania, odplamiania, czyszczenia chemicznego, składania, segeracji i pakowania bielizny oraz czynności szwalniczo – krawieckich, pod groźbą zapłaty kary umownej lub – w przypadku powtarzających sie naruszeń w tym zakresie – rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, na zasadach okreslonych w Istotnych postanowieniach umowy (Załacznik nr 5 do SIWZ). Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli spełniania przez Wykonawcę w/w wymagań, w szczególnosci poprzez uprawnienie Zamawiającego do żądania – w każdym momencie w okresie obowiązywania umowy- przedłożenia przez Wykonawcę zanonimizowanych umów o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej w terminie do 48 godzin licząc od momentu przekazania przez Zamawiającego stosownego żądania w tym zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Pisemne zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór oferty na dostawy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty Opisu przedmiotu zamówienia podpisanego przez Wykonawcę. Oświadczenie o zatrudnianiu osób na podstawie umowy o pracę Zamawiający wymaga zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą na warunkach istotnych postanowień umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach