Przetargi.pl
Usługa polegająca na wykonywaniu prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej

Miejski Zakład Komunikacyjny ogłasza przetarg

  • Adres: 43-309 Bielsko-Biała, ul. Długa 50
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2012-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacyjny
    ul. Długa 50 50
    43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa polegająca na wykonywaniu prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem przetargu jest usługa polegająca na wykonywaniu niżej wymienionych prac wchodzących w zakres obsługi codziennej pojazdów: 1. Prace wykonywane na hali OC codziennie w autobusach, które przejeżdżają jednocześnie przez dwie linie obsługi w godzinach od 19:30 do godz. 3:30: 1.1. odkurzanie podłogi autobusu łącznie z kabiną kierowcy, 1.2. przetarcie na mokro i wytarcie na sucho parapetów, podszybia szyb czołowych i tylnych, gaśnic, obudów mechanizmów drzwiowych i tablic informacyjnych, foteli pasażerskich, ram okiennych, deski rozdzielczej, 1.3. przetarcie na mokro i wytarcie na sucho poręczy, uchwytów, kasowników oraz koła kierownicy, 1.4. opróżnianie śmietniczek, 1.5. usunięcie napisów i naklejek wykonanych przez pasażerów na elementach wyposażenia wewnętrznego oraz poszycia wewnętrznego i zewnętrznego autobusów, 1.6. w okresie zimowym odladzanie i odśnieżanie stopni, 1.7. w razie potrzeb umycie i wytarcie na sucho zabrudzonej podłogi. Uwaga 1! Średni czas poświęcony na sprzątanie codzienne każdego autobusu nie może być dłuższy niż 5 minut. Zatem Wykonawca zobowiązany będzie dysponować taką ilością osób, aby nie przekroczyć średniego czasu sprzątania autobusów z zastrzeżeniem ust. 4 pkt 4.1. Uwaga 2! W przypadkach szczególnych (brak możliwości przejazdu przez linię OC) mistrz zmianowy może podjąć decyzję o wykonywaniu czynności opisanych w ust. 1 na placu postojowym. W takich przypadkach zamiast odkurzania podłóg autobusów wykonuje się ich zamiatanie. Uwaga 3! Do sprzątania przeznaczonych jest w dni robocze ok. 110 autobusów, w soboty i dni świąteczne ok. 60 autobusów. 2. Sprzątanie hali obsług po zakończeniu przeglądów codziennych autobusów, tj. nie później niż do godz. 6:00, obejmuje: 2.1. codzienne mycie posadzki całej hali, przy użyciu maszyny szorującej, czyszczenie okładzin kafelkowych w kanałach obsługowych, czyszczenie urządzeń myjni, 2.2. dwa razy w miesiącu - mycie kafelek na ścianach wewnętrznych hali oraz bram wjazdowych, 2.3. co 6 miesięcy, mycie okien z zewnątrz i wewnątrz. Termin mycia ustala Zamawiający. 3. Prace wykonywane okresowo: 3.1. mycie i sprzątanie okresowe autobusów z użyciem środków chemicznych wykonywane głównie w soboty i niedziele w godzinach od 7:00 do 19:00, oraz w uzgodnieniu z Działem Technicznym MZK również w dni robocze do godz. 19:00: 3.1.1. przejazd autobusem ze stanowiska postojowego na myjkę szczotkową i ustawienie autobusu w osi bramy myjki, 3.1.2. umycie autobusu z zewnątrz po uprzednim przygotowaniu autobusu (zamknięcie okien, włazów, drzwi oraz złożenie lusterek lub ich demontaż), 3.1.3. umycie obręczy i piast kół przy pomocy myjki wysokociśnieniowej, 3.1.4. umycie ścian i sufitu wewnątrz autobusu i wytarcie do sucha, 3.1.5. umycie i wytarcie do sucha szyb wewnątrz autobusu, 3.1.6. umycie poręczy i uchwytów, osłon siłowników drzwiowych oraz tablic informacyjnych, 3.1.7. wyczyszczenie siedzeń pasażerskich i fotela kierowcy, przy użyciu urządzenia piorąco-odsysającego, 3.1.8. umycie kabiny kierowcy, 3.1.9. umycie ram okiennych i drzwi, 3.1.10. usunięcie napisów i naklejek wykonanych przez pasażerów na elementach wyposażenia wewnętrznego oraz poszycia wewnętrznego i zewnętrznego autobusu, 3.1.11. wyczyszczenie elementów kołowrotu i opończy w autobusach przegubowych, 3.1.12. umycie podłogi i stopni (po odkurzaniu) oraz wytarcie jej na sucho, 3.1.13. przeprowadzenie dezynfekcji wnętrza pojazdu przy użyciu preparatów biobójczych zgodnie z przedstawioną (przez Wykonawcę) instrukcję postępowania z materiałem potencjalnie zakaźnym, 3.1.14. przejazd autobusem na stanowisko postojowe. Uwaga 4! Mycie okresowe 20 autobusów Mercedes-Benz o nr wew. 137-156 należy wykonywać w nocy w godz. 22;00 - 5;00 z soboty na niedzielę oraz w godz. 22;00 4;00 z niedzieli na poniedziałek. Uwaga 5! Mycie i sprzątanie okresowe należy tak rozplanować, aby każdy autobus był co najmniej jeden raz w miesiącu gruntownie wymyty. Oznacza to, że w każdą sobotę i niedzielę musi być wymytych co najmniej 20 autobusów. Uwaga 6! Zastosowany produkt biobójczy musi posiadać pozwolenie na obrót zgodnie z art. 54 Ustawy o produktach biobójczych (Dz. U. z 2002r. Nr 175, poz. 1433) oraz musi znajdować się w Rejestrze Produktów Biobójczych wydanym przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Uwaga 7! Czynności opisane w pkt 3.1.13 Wykonawca dodatkowo wykona na każde zlecenie Zamawiającego w przypadku stwierdzenia zagrożenia epidemii (choroby zakaźnej) na obszarze działania Zamawiającego. 3.2. Mycie pod ciśnieniem po sezonie zimowym i na zlecenie Kierownika Działu Technicznego silników, skrzyń biegów, chłodnic, komór, schowków w autobusach. 4. Ponadto Wykonawca musi: 4.1. zabezpieczyć w dni robocze minimum 5 osób, a w soboty i dni świąteczne minimum 3 osoby przeszkolone do wykonywania prac opisanych w Części I, ust. 1 i 2 SIWZ, 4.2. zabezpieczyć minimum 3 osoby (w tym minimum 1 osobę posiadającą prawo jazdy kategorii D) przeszkolone do wykonywania prac opisanych w Części I, ust. 3 SIWZ, 4.3. przed podpisaniem umowy przedłożyć wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wg Załącznika Nr 2 do Umowy. Do wykazu należy dołączyć kserokopie prawa jazdy kategorii D oraz aktualne badania lekarskie osób, które będą obsługiwać autobusy na terenie MZK. Badania lekarskie powinny być wykonane w specjalistycznej przychodni pod kątem manewrowania autobusami, 4.4. zapewnić odpowiedni sprzęt do ciśnieniowego mycia oraz sprzątania autobusów: 4.4.1. wysokociśnieniowe urządzenie (1 szt.), spełniające minimalne parametry i wymagania: 1) wydajność tłoczenia - 500-800 l/h, 2) wylotowe ciśnienie wody - regulowane od 30 do 160 bar, 3) zasilanie - 230 V, 4.4.2. zmywarko - szorowarka do mycia posadzek (1 szt.), spełniające min. parametry: 1) wydajność - min. 1000 m2/h, 2) zasilanie akumulatorowe - 24 V, 3) średnica szczotki - min. 430 mm, 4) obroty szczotki - min. 120 obr/min, 5) pojemność zbiorników (detergentów i zanieczyszczeń) - min. po 40 l. Dodatkowe wyposażenie zmywarki: 1) szczotka obrotowa z włosia nylonowego, 2) ssawa wraz z prowadnicami, 4.4.3. profesjonalny dwuturbinowy odkurzacz z możliwością odsysania wody (4 szt.), spełniający minimalne parametry: 1) wydatek powietrza - 2 x min. 55l/s, 2) podciśnienie - min. 230 mbar, 3) pojemność zbiornika - min. 70 l, 4) wąż doprowadzający (długość) - min. 12 m, 4.4.4. profesjonalne urządzenie piorąco-odssysające do czyszczenia siedzeń (1 szt.), spełniające minimalne parametry: 1) wydatek powietrza - min. 50 l/s, 2) podciśnienie - min. 200 mbar, 3) pojemność zbiornika - min. 10 l, 4) ciśnienie spryskiwania - max 2,5 bara. UWAGA 8! Szerokość wszystkich urządzeń nie może przekraczać 700 mm. 4.5. zapewnić we własnym zakresie wszystkie środki czystości, materiały oraz sprzęt niezbędny do wykonania prac, o których mowa w ustępie 1, 2 i 3. INFORMACJE DODATKOWE: 1. Zamawiający posiada 133 szt. autobusów, w tym: 1.1. 40 sztuki autobusów przegubowych, 1.2. 93 sztuk autobusów krótkich. 2. Ilość autobusów w czasie trwania umowy może ulec zmianie w zależności od zakupów i kasacji. 3. Zamawiający ponosić będzie koszty wody i energii elektrycznej zużytej przy myciu i sprzątaniu autobusów oraz wywozu śmieci zebranych w autobusach. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność finansową za spowodowane szkody w czasie trwania umowy na placach manewrowych, halach obsługowych i myjce, a w szczególności za szkody związane z uszkodzeniem autobusów i myjni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1. pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki S.A. w Warszawie, II Oddział w Bielsku-Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - obsługa codzienna; NIP: .................. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 26 marca 2012r. do godz. 09:30. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach