Przetargi.pl
Usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z przebudową drogi powiatowej Kutno - Żychlin nr 2123E od km 3+500 do km 16+079 w ramach projektu: /Poprawa dostępności komunikacyjnej Powiatu Kutnowskiego, w tym do zamku w Oporowie - modernizacja drogi nr 2123E/

Powiat Kutnowski ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Kościuszki 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 024 3554780 , fax. 024 3554784
  • Data zamieszczenia: 2009-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kutnowski
    ul. Kościuszki 16 16
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 024 3554780, fax. 024 3554784
    REGON: 61101614600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kutno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z przebudową drogi powiatowej Kutno - Żychlin nr 2123E od km 3+500 do km 16+079 w ramach projektu: /Poprawa dostępności komunikacyjnej Powiatu Kutnowskiego, w tym do zamku w Oporowie - modernizacja drogi nr 2123E/
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z przebudową drogi powiatowej Kutno - Żychlin nr 2123E od km 3+500 do km 16+079 w ramach projektu: /Poprawa dostępności komunikacyjnej Powiatu Kutnowskiego, w tym do zamku w Oporowie - modernizacja drogi nr 2123E/. Zakres robót budowlanych obejmuje: a) poszerzenie jezdni do szerokości 5,5 m, b) budowę poboczy o szerokości 1,0-1,25 m, c) odtworzenie rowów przydrożnych odparowujących, d) budowę 19 zatok autobusowych, e) budowę chodników w obrębie zatok autobusowych, f) przebudowę skrzyżowań: a) w km 4+470 z drogą powiatową nr 2137E, b) w km 6+790 z drogą powiatową nr 2128E, c) w km 7+695 z drogą powiatową nr 2136E, d) w km 8+600 z drogą powiatową nr 2127E, e) w km 9+000 z drogą powiatową nr 2184E, f) w km 14+230 z drogą powiatową nr 2133E, g) w km 15+950 z drogą powiatową nr 2124E; g) przebudowę istniejących zjazdów publicznych, h) budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych, i) remont 9 przepustów pod drogą, j) remont lub budowa przepustów pod zjazdami, k) odwodnienie korpusu drogowego na długości 679 m, l) montaż oznakowania. Szczegółowy opis i zakres robót budowlanych zawarty jest w: a) Przedmiarze robót - Przebudowa drogi powiatowej Kutno - Żychlin nr 2123E od km 3+500 do km 16+079 - Załącznik Nr 6 do SIWZ, b) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót - Załącznik Nr 7 do SIWZ, c) Dokumentacji Technicznej - Załącznik Nr 8 do SIWZ. Termin realizacji robót budowlanych: do 30.10.2010 roku. Projekt Nr WND-RPLD.01.01.00-00-022/09 Poprawa dostępności komunikacyjnej Powiatu Kutnowskiego, w tym do Zamku w Oporowie - modernizacja drogi nr 2123E (zwany dalej Projektem) uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013, Oś priorytetowa I: Infrastruktura transportu, Działanie I.1. Drogi. 2. Ze względu na realizację Projektu przy udziale środków Unii Europejskiej Zamawiający zastrzega dla siebie i Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013 - tj. Zarząd Województwa Łódzkiego - prawo wglądu do dokumentów, w tym dokumentów finansowych Wykonawcy związanych z wykonywaniem usługi polegającej na pełnieniu nadzoru inwestorskiego, będącej przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 4. Zakres obowiązków i czynności Wykonawcy nadzoru inwestorskiego: 1) pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, pozwoleniem na budowę, dokumentacją techniczną, zatwierdzonym kosztem inwestycji oraz Szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, 2) reprezentowanie interesów Zamawiającego wobec Wykonawcy robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim. Polecenia, decyzje, opinie, zgody, akceptacje i wnioski Inspektor Nadzoru Inwestorskiego wydaje na piśmie. W ważnych sprawach finansowych i prawnych Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podejmuje decyzje po uprzednim uzgodnieniu i uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, 3) udzielanie Wykonawcy robót budowlanych niezbędnych informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, 4) wnioskowanie i opiniowanie wniosków w sprawach spornych dotyczących robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, 5) rozpoznawanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych wniosków o wykonanie robót dodatkowych, 6) kontrola prawidłowości lokalizacji robót, 7) współpraca z nadzorem autorskim, w tym w szczególności współpraca przy wprowadzaniu zmian w dokumentacji projektowej w przypadku takiej konieczności, 8) sprawdzenie jakości wykonanych robót budowlanych i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczalnych do stosowania w budownictwie, 9) kontrolowanie składowania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, 10) akceptowanie używanego przez Wykonawcę robót budowlanych sprzętu i środków transportowych używanych do robót budowlanych, co do zgodności z ich przeznaczeniem, 11) sprawdzanie i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 12) monitoring postępu robót w stosunku do harmonogramu, oraz przekazywanie informacji o postępach robót na żądanie Zamawiającego. Wykonawca nadzoru inwestorskiego sygnalizuje Zamawiającemu o wszystkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 13) sprawdzanie stanu bezpieczeństwa na budowie w szczególności upewnienie się przed rozpoczęciem robót, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu, obejmujące także poruszanie się po terenie budowy. W przypadku prowadzenie przez Wykonawcę robót budowlanych robót niezgodnie z postanowieniami umowy i przepisami BHP wstrzymanie robót, 14) kontrola zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 15) kontrola przestrzegania przedsięwzięć dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 16) kontrola receptur, atestów, certyfikatów producenta, dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych oraz prowadzenie zapisów z kontroli, zmian, badań i spraw spornych, 17) wydawanie poleceń usuwania efektów robót wykonanych niewłaściwie lub poniżej standardu, 18) sprawdzenie i potwierdzanie zakresu wykonanych robót oraz obmiarów wykonanych robót służących do sporządzania płatności, 19) sprawdzanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji, załączanych do protokołów odbioru robót przez Wykonawcę robót budowlanych zestawień wykonanych robót, 20) obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na terenie budowy w okresie trwania umowy o roboty budowlane - w zależności od potrzeb, ale w sposób zapewniający należyte pełnienie nadzoru. Wykonawca nadzoru inwestorskiego zobowiązany będzie organizować prace związane z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, 21) organizowanie narad koordynacyjnych (rada budowy), sporządzanie protokołów z narad i przekazywanie ich zainteresowanym stronom (Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającemu) w terminie 5 dni po naradzie oraz prowadzenie dokumentacji ze wszystkich kontaktów z Wykonawcą robót budowlanych, 22) uczestniczenie w pobieraniu próbek oraz akceptacja pozytywnych wyników wykonywanych badań, 23) dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót budowlanych terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy w sprawie wykonania robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, 24) prowadzenie całości spraw dotyczących budowy z władzami terenowymi i ludnością miejscową, właścicielami urządzeń oraz właścicielami sąsiadujących gruntów, 25) w zakresie sprawozdawczości: a) składanie pisemnych, kwartalnych raportów, w terminie 5 dni roboczych od zakończenia kwartału, uwzględniających informacje o postępie rzeczowym i finansowym robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim i ich jakości oraz problemach pojawiających się w trakcie realizacji robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, b) złożenie raportu końcowego potwierdzającego wykonanie nadzoru inwestorskiego, w terminie 10 dni roboczych od dnia dokonania odbioru ostatecznego robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, podsumowującego przebieg robót budowlanych i uwzględniającego ocenę jakości robót budowlanych, zgodności ze Szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, opis przyczyn wystąpienia wad jeśli wystąpiły, c) na żądanie Zamawiającego składanie częściej niż określono to w lit. a) raportów dotyczących realizacji robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, w zakresie i formie zgodnej z żądaniem Zamawiającego, 26) potwierdzenie zakończenia robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim, sprawdzanie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego i przedłożenie do akceptacji Zmawiającego w celu ustalania terminu ostatecznego odbioru robót, 27) uczestniczenie w odbiorach częściowych i ostatecznym robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 5.000,00 PLN (pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 1. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: - pieniądza, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. Nr 109 poz. 1158 wraz z późniejszymi zmianami). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego - Powiat Kutnowski z siedziba w Kutnie, ul. Kościuszki 16, 99-300 Kutno), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: /zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: * Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub * Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub * zawarcie umowy z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub * Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz. 1655), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw./ 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 91 2030 0045 1110 0000 0105 1790 w BGŻ O/Kutno przed upływem terminu składania ofert. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3. Wadium wniesione w postaci poręczeń i gwarancji bankowych oraz gwarancji ubezpieczeniowych należy załączyć do oferty. 4. Wadium zostanie zwrócone, jeżeli: 1) upłynął termin związania ofertą, 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, 3) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 5. Z zastrzeżeniem pkt. 8 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 2) który został wykluczony z postępowania, 3) którego oferta została odrzucona. 6. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez niego prawa do wniesienia protestu. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: * odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, * nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, * zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 10. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu przez niego umowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy: 1 Spełniający postanowienia art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: 1.1. posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 1.2. posiadający niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. wykażą, iż posiadają personel odpowiedzialny za realizację zamówienia, posiadający wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia, minimum: Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub konstrukcyjno - budowlanymi bez ograniczeń, która przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, pełniła funkcję inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w realizacji minimum 2 robót budowlanych w zakresie co najmniej przebudowy drogi publicznej, 1.3. znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: Wykonawca składając ofertę, musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z charakterem niniejszego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł, 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy. 2. Którzy spełnią warunki Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz złożą dokumenty wymienione w pkt. 6 SIWZ. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunki z pkt 1.2 oraz pkt 1.3, natomiast każdy z nich musi spełnić warunek z pkt 1.1 oraz pkt 1.4. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający oceni spełnienie ww. warunków wg formuły /spełnia - nie spełnia/ na podstawie załączonych do oferty dokumentów wymienionych w pkt 6 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy mają złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, druk Załącznik Nr 2 do SIWZ, b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) wykaz personelu, który będzie wykonywał zamówienie - druk Załącznik Nr 3 do SIWZ - wraz z załączeniem uprawnień i aktualnych zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, d) informacja o doświadczeniu osoby wskazanej w Załączniku Nr 3 - druk Załącznik nr 4 do SIWZ, e) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w lit. c) Wykonawca wskazał osobę, którą będzie dysponował, f) kopia dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z charakterem niniejszego zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Z postępowania wyklucza się Wykonawców na podst. art. 24 ust. 1 pkt. 1-10 ustawy i ust. 2 pkt 1 - 4, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o zamówienie składają oświadczenia i dokumenty z pkt. a), b) każdy z osobna, pozostałe oświadczenia i dokumenty łącznie (grupowo). 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 2.1. Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 lit. b) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2.2. Dokument, o którym mowa w pkt. 2.1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu. 2.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt 2.2 stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.kutno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach