Przetargi.pl
Usługa polegająca na kompleksowym pełnieniu nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz zamawiającego nad inwestycją budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości: Borowa, Byków, Bielawa, Raków, Mydlice (Kolonia), Oleśniczka, Kątna wraz z przyłączami, spięciami instalacji wewnętrznej z przyłączami, sieciami przesyłowymi oraz grupową oczyszczalnią ścieków - Etap I

Gmina Długołęka ogłasza przetarg

  • Adres: 55-095 Mirków, Długołęka, ul. Robotnicza 12
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 323 02 03 , fax. 71 323 02 04
  • Data zamieszczenia: 2012-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Długołęka
    Długołęka, ul. Robotnicza 12 12
    55-095 Mirków, woj. dolnośląskie
    tel. 71 323 02 03, fax. 71 323 02 04
    REGON: 93193501700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.dlugoleka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa polegająca na kompleksowym pełnieniu nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz zamawiającego nad inwestycją budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości: Borowa, Byków, Bielawa, Raków, Mydlice (Kolonia), Oleśniczka, Kątna wraz z przyłączami, spięciami instalacji wewnętrznej z przyłączami, sieciami przesyłowymi oraz grupową oczyszczalnią ścieków - Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowym pełnieniu nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pod nazwą Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości: Borowa, Byków, Bielawa, Raków, Mydlice (kolonia), Oleśniczka, Kątna wraz z przyłączami, spięciami instalacji wewnętrznej z przyłączami, sieciami przesyłowymi oraz grupową oczyszczalnią ścieków - etap I we wszystkich, niżej wymienionych specjalnościach: 1. konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń; 2. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; 3. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; 4. drogowej; UWAGA: Inwestycja pn. Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości: Borowa, Byków, Bielawa, Raków, Mydlice (kolonia), Oleśniczka, Kątna wraz z przyłączami, spięciami instalacji wewnętrznej z przyłączami, sieciami przesyłowymi oraz grupową oczyszczalnią ścieków - etap I polega na budowie kanalizacji sanitarnej w zakresie: a) budowa oczyszczalni ścieków w m. Borowa o Qśr.d. = 240 m3/d b) budowy kanałów sanitarnych grawitacyjnych w części miejscowości Borowa PVC SN 8 S SDR 34 ? 200 mm (z nadrukiem wewnętrznym) c) budowy kanałów bocznych (do granicy nieruchomości) i przyłączy (na terenie nieruchomości) PVC SN 8 S SDR 34 ? 160 mm w części miejscowości Borowa d) budowy sieci ciśnieniowej PE 100 SDR 17 ? 90 mm w części miejscowości Borowa e) budowy spięć instalacji wewnętrznej z przyłączami przed rozruchem oczyszczalni ścieków w części miejscowości Borowa f) budowa przepompowni ścieków w części miejscowości Borowa g) uzupełnieniu organizacji robót i ruchu na ul. Lipowej oraz Parkowej o sygnalizację świetlną wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, h) przeprowadzenie inspekcji telewizyjnej dla rurociągów grawitacyjnych i) rozruch końcowy oczyszczalni ścieków po zakończeniu budowy Rozruch końcowy zostanie uznany za zakończony, gdy jakość ścieków oczyszczonych na wylocie spełniać będzie parametry określone w aktualnym pozwoleniu wodno-prawnym, a wskaźniki jakości ścieków zostaną potwierdzone trzykrotnymi średnio-dobowymi, zgodnymi z wymaganiami pozwolenia wodno-prawnego badaniami wykonanymi przez akredytowane laboratorium w odstępach co najmniej 10-dniowych. j) Szkolenie pracowników przyszłego eksploatatora oczyszczalni ścieków w Borowej wskazanych przez Zamawiającego, po zakończeniu rozruchu końcowego oczyszczalni, na podstawie instrukcji eksploatacji poszczególnych obiektów technologicznych oraz całej oczyszczalni k) Budowa przyłącza elektro-energetycznego zasilającego plac budowy oczyszczalni ścieków. l) Zamawiający informuje, iż nie dokonał jeszcze wyboru Wykonawcy przedmiotowych robót budowlanych - trwa postępowanie przetargowe. Uwaga: Dokumentacja projektowa, przedmiary, pozwolenia na budowę dla przedmiotowej inwestycji, jak również siwz oraz projekt umowy z wykonawcą robót budowlanych dostępne są na stronie internetowej http://dlugoleka.bip.net.pl 2. Szczegółowe wymagania wobec Wykonawcy przedstawiają się następująco: 1) Wymagania dotyczące realizacji inwestycji, stwierdzenia wystąpienia wad wykonanych robót budowlanych: a) Realizacja przedmiotu zamówienia polegać będzie na świadczeniu usług nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, obejmującego m.in. czynności wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.), b) na żądanie Zamawiającego organizowanie narad koordynacyjno - technicznych związanych z realizacją inwestycji; c) uczestniczenie w co-miesięcznych naradach organizowanych przez Zamawiającego w siedzibie Urzędu Gminy Długołęka (o terminie narad Wykonawca powiadomiony zostanie pisemnie). W razie nieustalonej wcześniej z Zamawiającym nieobecności w dniu wyznaczonym na naradę Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od tej daty stawić się na naradzie u Zamawiającego - po wcześniejszym ustaleniu terminu z Zamawiającym. d) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: d1) usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, d2) wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót budowlanych lub elementów zakrytych, d3) przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, e) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót: e1) dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, e2) wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynu?acja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, f) niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego, jeżeli w okresie realizacji robót: f1) zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych/zamiennych, nie przewidzianych umową zawartą z wykonawcą robót budowlanych. Bez zgody Zamawiającego Inspektor nie jest uprawniony do wydawania wykonawcy robót budowlanych wiążących poleceń w zakresie wykonania robót dodatkowych i zamiennych (rozliczanych powykonawczo), f2) pojawi się alternatywa dla rozwiązań projektowych będących przedmiotem wykonania przez wykonawcę robót budowlanych. Bez zgody Zamawiającego Inspektor nie jest uprawniony do podejmowania decyzji w sprawie zmian w projekcie. Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego Inspektor zobowiązany jest uzyskać zgodę autora projektu na dokonanie zmian, f3) zajdzie konieczność wykonania robót budowlanych niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią. Inspektor zobowiązany jest w takiej sytuacji podjąć niezbędne kroki w celu zażegnania niebezpieczeństwa lub awarii, g) udział w przekazywaniu placu budowy i odbiorach robót, h) kontrola zgodności wykonywanych robót budowlanych w ramach przedmiotowej inwestycji z dokumentacją projektową, umową, pozwoleniem na budowę, uzgodnieniami oraz innymi wymaganymi przez właściwe organy dokumentami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, i) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganiu zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, j) obecność na placu budowy inwestycji minimum dwa razy w tygodniu oraz na każde pisemne wezwanie (pismo, e-mail, faks) Zamawiającego potwierdzone wpisem do dziennika budowy, k) przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów BHP i p/poż na placu budowy inwestycji, l) potwierdzanie zakresu i wartości faktycznie wykonanych robót budowlanych, poprzez sprawdzenie i podpisanie protokołów odbioru wraz z załącznikami oraz wszelkiej innej dokumentacji wymaganej obowiązującymi przepisami oraz wymaganymi przez Zamawiającego, a niezbędnej do stwierdzenia zakończenia robót budowlanych; m) stwierdzanie wystąpienia wady w toku realizacji inwestycji oraz w trakcie obowiązywania rękojmi i gwarancji wykonawcy inwestycji, n) potwierdzanie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych w toku realizacji inwestycji oraz w okresie obowiązującej gwarancji i rękojmi wykonawcy inwestycji (w terminie do 5 dni od dnia pisemnego zawiadomienia o usunięciu wady) o) ścisłej współpracy z Zamawiającym, gwarantującej prawidłową realizację inwestycji. 2) Postanowienia dotyczące dokumentów, opinii, sprawozdań: a) kompleksowe zapoznanie się z: a1) dokumentacją projektową (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami, decyzjami, postanowieniami, warunkami technicznymi), co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, złożonym Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, a2) umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia na roboty budowlane inwestycji oraz projektem umowy (stanowiącym zał. nr 6 do siwz), co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, złożonym Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, a3) kosztorysem ofertowym wykonawcy inwestycji, co zostanie potwierdzone pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, złożonym Zamawiającemu najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, Uwaga: Dokumentacja projektowa, przedmiary, pozwolenia na budowę dla przedmiotowej inwestycji, jak również siwz oraz projekt umowy z wykonawcą robót budowlanych dostępne są na stronie internetowej http://dlugoleka.bip.net.pl. b) weryfikacja i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo - finansowego sporządzanego przez wykonawcę inwestycji pod kątem wykonanych przez niego robót budowlanych i uwzględnienie zaistniałych problemów w wykonaniu harmonogramów, w terminie do 7 dni od dnia otrzymania od wykonawcy robót budowlanych (przekazanie Zamawiającemu zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo - finansowego najpóźniej do dnia odbioru częściowego lub końcowego). c) w przypadku złożenia wniosku przez Wykonawcę robót budowlanych, ZUK lub Zamawiającego o wydanie opinii o robotach, których zakres, sposób wykonania i/lub ilość robót (dotyczy to również materiałów, urządzeń lub sprzętu) różni się od wskazanego w dokumentacji, stanowiącej podstawę realizacji inwestycji objętej przedmiotowym nadzorem, Wykonawca zobowiązany jest na piśmie, w terminie do 7 dni roboczych, przedstawić swoje stanowisko dotyczące tożsamości proponowanego we wniosku rozwiązania, a w przypadku stwierdzenia, iż rozwiązania te nie są tożsame - należy uzasadnić swoją opinię podając konkretne rozwiązania techniczne i parametry urządzenia, które na ten fakt wskazują; d) w przypadku złożenia wniosku przez wykonawcę robót budowlanych, ZUK lub Zamawiającego o akceptację robót dodatkowych lub uzupełniających Wykonawca zobowiązany jest na piśmie w terminie do 7 dni roboczych przedstawić swoje stanowisko (chyba, że z przyczyn technicznych lub wynikających z odpowiednich przepisów w w/w terminie będzie to niemożliwe, wówczas Zamawiający lub przedstawiciel Zamawiającego i Wykonawca ustalą ostateczny, możliwy ze względu na uwarunkowania techniczne, termin); e) w przypadku złożenia wniosku przez wykonawcę robót budowlanych, ZUK lub Zamawiającego o inne opinie dotyczące dokumentacji stanowiącej podstawę realizacji inwestycji objętej przedmiotowym nadzorem, Wykonawca zobowiązany jest na piśmie w terminie do 7 dni roboczych przedstawić swoje stanowisko (chyba, że z przyczyn technicznych lub wynikających z odpowiednich przepisów w w/w terminie będzie to niemożliwe, wówczas Zamawiający lub przedstawiciel Zamawiającego i Wykonawca ustalą ostateczny, możliwy ze względu na uwarunkowania techniczne, termin); f) sprawdzanie dokumentów budowy; g) pisemna akceptacja przygotowanych przez wykonawcę robót budowlanych instrukcji eksploatacji poszczególnych obiektów technologicznych oraz całej oczyszczalni, instrukcji p.poż i bhp oczyszczalni; h) sprawdzenie (i pisemne zatwierdzenie) zasad kontroli robót i jakości materiałów, przygotowanych przez wykonawcę inwestycji oraz kontrola ich przestrzegania; i) sprawdzenie (i pisemne zatwierdzenie) materiałów służących wykonawcy inwestycji do realizacji inwestycji; j) pisemne akceptowanie (przed odbiorem końcowym): j1) geodezyjnych szkiców tyczenia i kontroli położenia obiektów, j2) geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, j3) zestawienia wykonanych elementów sieci wystawionego przez geodetę, k) rozliczanie inwestycji pod względem finansowym m. in. poprzez: k1) sprawdzanie kosztorysów: - na zamówienia dodatkowe i uzupełniające (na podstawie kosztorysu ofertowego wykonawcy inwestycji), w terminie do 7 dni od dnia otrzymania kosztorysu od wykonawcy robót budowlanych, najpóźniej do dnia odbioru częściowego lub końcowego, - powykonawczych na zamówienie podstawowe, dodatkowe i uzupełniające (na podstawie kosztorysu ofertowego wykonawcy inwestycji), w terminie do 7 dni od dnia otrzymania kosztorysu od wykonawcy robót budowlanych, najpóźniej do dnia odbioru częściowego lub końcowego, uwzględniających rzeczywiście wykonany zakres robót rozliczanych powykonawczo, k2) poprawione kosztorysy, podpisane przez Wykonawcę (inspektora odpowiedniej branży) oraz wykonawcę robót budowlanych należy przedłożyć jako załącznik do protokołu odbioru częściowego lub końcowego. k3) pisemne zatwierdzanie składanych przez wykonawcę inwestycji faktur częściowych i faktury końcowej, l) obowiązkowe przygotowywanie comiesięcznych pisemnych sprawozdań (załącznik nr 1 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 6 do siwz) o wszelkich problemach i zagrożeniach, istotnych z punktu widzenia realizacji inwestycji, które Inspektor Nadzoru powinien przewidywać, kierując się posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem zawodowym, z przebiegu oraz z realizacji inwestycji - obowiązek przekazania sprawozdania do 20-go dnia każdego miesiąca - w zakresie m.in.: l1) wskazania wszelkich zagrożeń, problemów, kolizji dotyczących inwestycji (m.in. w zakresie dotrzymania terminu wykonania, sprawnej realizacji inwestycji), l2) wskazania wszelkich niezgodności realizacji inwestycji z dokumentacją projektową, l3) wskazania wszelkich czynników mogących prowadzić do konieczności wprowadzenia zmian w umowie (zmiany merytoryczne, zmiany finansowe), m) Sporządzanie przedmiotowych sprawozdań nie wyklucza pozostałych obowiązków bieżącego informowania Zamawiającego o przebiegu realizacji nadzorowanej inwestycji, n) obowiązkowe sporządzaniu kompleksowego sprawozdania z przebiegu realizacji inwestycji przy złożeniu faktury końcowej po zakończeniu inwestycji, zawierającego m.in. zakres wykonanych robót budowlanych, wprowadzone zmiany nieistotne do projektu wraz z uzasadnieniem ich wprowadzenia, ewentualne problemy (w tym wady spowodowane przez wykonawcę robót budowlanych np. uszkodzenia innych sieci i sposób ich usunięcia) występujące w trakcie realizacji inwestycji/remontu, ewentualne zamówienia dodatkowe, uzupełniające, rozliczane powykonawczo oraz inne ważne okoliczności mające wpływ na realizację inwestycji (załącznik nr 2 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 6 do siwz), o) sprawdzenie operatów powykonawczych przekazanych przez wykonawcę robót budowlanych (w tym map powykonawczych), przygotowanie dokumentów koniecznych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz ze wszystkimi niezbędnymi opiniami, zgłoszeniami itp., złożenie ich w PINB i uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydane przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Powiatu Wrocławskiego we Wrocławiu. 3) Postanowienia dotyczące odbiorów, przeglądów: a) sprawdzanie i udział przy odbiorze robót budowlanych ulegających zakryciu lub robót zanikających. Odbiór nastąpi w terminie do 3 dni od dnia dokonania wpisu w Dzienniku Budowy o gotowości do odbioru robót zanikowych i ulegających zakryciu dokonanym przez Wykonawcę potwierdzonych odpowiednim protokołem i wpisem w Dzienniku Budowy; b) udział w przygotowaniu oraz uczestniczenie przy próbach, rozruchu końcowym, odbiorach technicznych, potwierdzonych protokołami: prób, rozruchów lub odbioru technicznego; c) przeprowadzanie odbiorów częściowych, potwierdzonych protokołami odbiorów częściowych, d) przeprowadzanie odbioru końcowego robót budowlanych po rozruchu końcowym i otrzymaniu wyników badań ścieków oczyszczonych, potwierdzonego protokołem odbioru. e) udział w trzech przeglądach gwarancyjnych wykonanej inwestycji: e1) pierwszy przegląd w 13-tym miesiącu obwiązywania rękojmi i gwarancji na roboty budowlane, e2) drugi przegląd w 25-tym miesiącu obwiązywania rękojmi i gwarancji na roboty budowlane, e3) trzeci przegląd w okresie obwiązywania rękojmi i gwarancji na roboty budowlane, z zastrzeżeniem, iż przegląd ten odbędzie się w 36 miesiącu obwiązywania rękojmi i gwarancji wykonawcy robót budowlanych lub w 47 miesiącu obowiązywania umowy z Wykonawcą. f) Zamawiający poinformuje Wykonawcę o dokładnych terminach przeglądów gwarancyjnych 3. W przypadku wystąpienia ewentualnych robót budowlanych uzupełniających podczas realizacji inwestycji realizowanych przez Zamawiającego Strony ustalają, iż wyłonionemu Wykonawcy zostanie wypłacone wynagrodzenie netto w wysokości 0,5% od pierwotnej wartości netto kosztorysu na roboty uzupełniające przedłożonego Zamawiającemu przez Wykonawcę robót budowlanych. 4. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenia za nadzór nad ewentualnymi robotami dodatkowymi, które mogą wystąpić w trakcie inwestycji. 5. Szczegółowy zakres robót budowlanych, nad którymi będzie pełniony nadzór inwestorki opisany jest w dokumentacji projektowej wykonanej przez firmę Ekoraj Dolnośląska Fundacja Ekorozwoju ul. J.E. Purkyniego 1, 50-155 Wrocław (wymienioną w rozdz. XVI siwz), zatwierdzoną następującymi decyzjami Starostwa Powiatowego we Wrocławiu: 1) pozwolenie na budowę - decyzja nr I-K/Z/229/11 z dnia 01 sierpnia 2011r. wydana przez Wojewodę Dolnośląskiego dla terenów zamkniętych i drogi wojewódzkiej; 2) pozwolenie na budowę - decyzja nr 3327/2011 z dnia 21 października 2011r. na budowę grupowej oczyszczalni ścieków oraz I etapu sieci kanalizacji sanitarnej w m. Borowa 3) zgłoszenie przystapienia do robót w zakresie budowy przyłączy z dnia 22 czerwca 2011r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 47 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie żądał wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://dlugoleka.bip.net.pl.
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach