Przetargi.pl
Usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi „Modernizacji budynku przy Pl.Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie”

Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Kazimierza Karasia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 65 5298100 , fax. 65 5298131
  • Data zamieszczenia: 2019-04-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leszno, Urząd Miasta Leszna
    ul. Kazimierza Karasia 15
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 65 5298100, fax. 65 5298131
    REGON: 00066099500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.leszno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi „Modernizacji budynku przy Pl.Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego pełniona zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2018 poz.1202 ze zm.) nad robotami budowlanymi dotyczącymi „Modernizacji budynku przy Pl.Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie”. Zarówno usługi pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego i nadzorowane roboty budowlane są realizowane w ramach Projektu „Modernizacja budynku przy Pl.Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie. Udział w kulturze warunkiem rewitalizacji społecznej Leszna” nr RPWP.09.02.01-30-0002/18-00 i współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9. Infrastruktura dla kapitału ludzkiego, Działanie 9.2. Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych, Poddziałanie 9.2.1 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych. Opis zadania inwestycyjnego, którego dotyczy usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego Inwestycja uwzględnia przebudowę i rozbudowę istniejącego budynku przy Pl. Metziga 25 w Lesznie, dz. nr 276/2 na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz wyburzenie budynków kotłowni, gospodarczych, szatni i łazienek, sali gimnastycznej. Istniejący budynek jest budynkiem zabytkowym, 3-kondygnacyjnym, niepodpiwniczonym częściowo z poddaszem użytkowym, nieużytkowany obecnie. Wcześniej pełnił funkcję budynku szkolnego. Obiekt powstał w 1855 roku, jest dobrze zachowany, o eleganckiej architekturze. Jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków pod nr 263 oraz zlokalizowany na terenie zabytkowego założenia urbanistycznego Leszna wpisanego do rejestru zabytków pod numerem 975/A decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 20.08.1985r. Zadanie inwestycyjne obejmuje zrealizowanie robót budowlanych wraz z infrastrukturą techniczną zgodnie z dokumentacją projektową, podłączenie do mediów, wykonanie utwardzeń, zagospodarowaniem terenów zieleni, wykonanie instalacji wewnętrznych i zewnętrznych oraz wyposażenie budynku w elementy trwale związane z budynkiem tj.: - systemy alarmowe, - regały, regały-szafy, szafy, lady biblioteczne, stałe zabudowy pomieszczeń, - ekrany, zamontowane na stałe projektory podwieszane z ekranem, zamocowane zestawy interaktywne, podłogi interaktywne, stałe tablice interaktywne, postument do prezentacji wydarzeń, - systemy do zawieszania ram wystawienniczych, obrazów, oświetlenie eksponatów i obrazów - system zabudowy kuchennej, zabudowa zaplecza konferencyjnego, stałe wyposażenie szatni, sanitariatów, stała zabudowa kawiarni, - architektura ogrodowa, wyposażenie altany, siłownia parkowa, - ściana wizualno-akustyczna w sali wielofunkcyjnej, - centrala telefoniczna. Opis wyposażenia budynku w elementy trwale związane z budynkiem zostanie wytworzony w ramach konsultacji zapisów dokumentacji przetargowej na roboty budowlane dla przedmiotowej inwestycji z Inspektorem Nadzoru. Dokumentacja techniczna zawierająca projekty budowlane, dokumenty formalno-prawne oraz STWiOR stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ. Dla lokalizacji inwestycji obowiązuje Uchwała Nr XXXIII/412/2017 Rady Miejskiej Leszna z dnia 2 marca 2017r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie pl. Jana Metziga i ul. Kościelnej w Lesznie. Kontrakt na roboty budowlane realizować będzie Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Pzp. Opis przedmiotu oraz zakresu usługi pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi „Modernizacji budynku przy Pl. Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie”. Wykonawca ma obowiązek zapewnić w ramach oferowanej ceny kontraktowej do wykonywania obowiązków Inspektorów Nadzoru osoby posiadające wymagane przepisami Prawa Budowlanego uprawnienia do nadzorowania robót (Personel Kluczowy) w następujących branżach: a) konstrukcyjno-budowlana, b) sanitarna, c) elektryczna, d) telekomunikacyjna, e) drogowa, f) oraz inne osoby, które są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia (Personel Pomocniczy), w szczególności: - uprawniony geolog posiadający kwalifikacje geologiczne kategorii VII do ustalania warunków geologiczno-inżynierskich na potrzeby zagospodarowania przestrzennego i posadowienia obiektów budowlanych z wyłączeniem obiektów zakładów górniczych i budownictwa wodnego, - kosztorysant budowlany posiadający wykształcenie budowlane. Koordynatorem Inspektorów Nadzoru, który będzie odpowiedzialny za koordynowanie czynności pozostałych Inspektorów Nadzoru i rozliczanie robót budowlanych oraz bieżącą współpracę z Zamawiającym będzie Inspektor branży konstrukcyjno-budowlanej. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań winien zapewnić wysoko wykwalifikowany personel. Wykonawca skieruje do wykonywania zamówienia personel wskazany w Ofercie lub inny personel, który będzie posiadał kwalifikacje i doświadczenie określone w SIWZ (Personel Kluczowy). Pozostałe osoby (Personel Pomocniczy) winny posiadać kwalifikacje niezbędne do sprawnego wykonywania zamówienia. Zamawiający dopuszcza łączenie przez 1 osobę funkcji Inspektora Nadzoru dla poszczególnych branż. Każdy z Inspektorów Nadzoru, jako osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne, będzie odpowiedzialny za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej z należytą starannością w wykonywaniu pracy oraz za właściwą organizację pracy, jej bezpieczeństwo i jakość. Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy, w szczególności: 4.1.) Ogólne obowiązki Inspektora Nadzoru, w szczególności : a) koordynacja i nadzór Inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiednich specjalności nad realizacją robót budowlanych dotyczących „Modernizacji budynku przy Pl. Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie”, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 p.1202) oraz przepisami ogólnie obowiązującymi; b) wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją robót budowlanych; c) zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymogami Zamawiającego, tak aby zapewnić należyty przebieg realizacji robót; d) wyegzekwowanie od Wykonawcy robót zapewnienia ochrony i ubezpieczenia budowy oraz mienia w sposób uzgodniony z Zamawiającym; e) wykonywanie innych obowiązków zleconych przez Zamawiającego, a dotyczących realizacji robót. 4.2) Obowiązki Inspektora Nadzoru w okresie poprzedzającym realizację robót budowlanych, w szczególności: a) konsultacje zapisów dokumentacji przetargowej na roboty budowlane dla przedmiotowej inwestycji. Celem konsultacji jest sporządzenie kompletnego opisu przedmiotu zamówienia, umożliwiającego sprawne przeprowadzenie postępowania na wybór wykonawcy robót budowlanych oraz terminową i należytą realizację robót budowlanych, wypracowanie mechanizmów, które pozwolą na rozwiązanie potencjalnych rozbieżności projektów branżowych oraz wskazanie ograniczeń oraz wymagań dla Wykonawcy robót; b) sprawdzanie kosztorysów ofertowych załączonych do ofert Wykonawców w terminach uzgodnionych z Zamawiającym; c) stworzenie wzorów dokumentów m.in. listy obecności Inspektorów Nadzoru na budowie, wzoru zestawienia czynności wykonanych w danym miesiącu przez Zespół Inspektorów Nadzoru, karty materiałowej, protokołu z rady budowy oraz innych dokumentów wymaganych do prawidłowej realizacji robót budowlanych, w konsultacji z Zamawiającym, w terminie do dnia przekazania placu budowy; d) uczestniczenie w protokolarnym przekazaniu Kierownikowi budowy terenu budowy; e) stworzenie funkcjonalnego i skutecznego sposobu bieżącej komunikacji pomiędzy wszystkimi uczestnikami robót budowlanych oraz podanie informacji na ten temat na pierwszej radzie budowy. f) w terminie przed przekazaniem placu budowy Inspektor nadzoru dostarczy do Zamawiającego oświadczenia inspektorów nadzoru o przyjęciu obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z zaświadczeniami o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 4.3) Podstawowe obowiązki Inspektora Nadzoru w czasie realizacji robót budowlanych, w szczególności: a) sprawowanie nadzoru na placu budowy przez Inspektora koordynatora w każdym dniu realizacji robót budowlanych; b) sprawowanie nadzoru na placu budowy przez Inspektorów Nadzoru inwestorskiego wymaganej specjalności obejmujące minimum 2 wizyty w trakcie każdego tygodnia realizacji prac danej branży oraz w sytuacji, gdy nie jest wystarczający nadzór ze strony Inspektora Koordynatora; c) zapewnienie przez Inspektora koordynatora obecności Inspektorów w danych specjalnościach, tak aby zapewnić przebieg robót zgodny z harmonogramem robót; d) kontrola zgodności i jakości wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów z warunkami pozwolenia na budowę, dokumentacją projektową, przepisami, normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania, wiedzą techniczną oraz umową na roboty budowlane zawartą pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót; e) każdorazowa weryfikacja i opiniowanie przedkładanego przez Wykonawcę robót harmonogramu robót w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania; f) egzekwowanie od Wykonawcy robót wszystkich warunków realizacji umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót; g) kontrola zgodności przebiegu robót budowlanych zgodnie z obowiązującym harmonogramem robót oraz terminowości ich wykonania, prowadzenie przez Inspektora Koordynatora minimum jeden raz na dwa tygodnie Rad budowy z udziałem Personelu Kluczowego, Wykonawcy robót i Zamawiającego oraz niezbędnych osób trzecich, sporządzanie protokołów z tych Rad (w terminie 3 dni), przekazywanie do akceptacji uczestników narad. Zatwierdzone protokoły są wiążące dla stron; h) na żądanie Zamawiającego składanie raportu o stanie zaawansowania robót budowlanych oraz występujących trudnościach w jego realizacji z uwzględnieniem dokumentacji fotograficznej z poszczególnych elementów robót, również czynności odbiorowych; i) weryfikacja zgodności wprowadzenia podwykonawców przez Wykonawcę robót budowlanych z wymaganiami wskazanymi w umowie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia wniosku o wprowadzenie podwykonawcy; j) niedopuszczenie do wykonywania prac w ramach podwykonawstwa przez niezaakceptowanych podwykonawców, niezwłoczne przekazanie do Zamawiającego informacji o zaistniałej sytuacji; k) bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót i ewentualnych trudnościach w realizacji robót; l) sprawdzanie i zatwierdzanie kosztorysów powykonawczych przedłożonych przez Wykonawcę, niezbędnych do dokonania częściowych odbiorów robót. Przygotowywanie i przeprowadzanie przy udziale Zamawiającego odbiorów częściowych; ł) w porozumieniu z Kierownikiem budowy rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu; m) koordynacja działań pomiędzy przedstawicielami Nadzoru autorskiego, Wykonawcy i Inspektora Nadzoru inwestorskiego odpowiedniej specjalności oraz doprowadzenie do wypracowania rozwiązań technicznych niezbędnych do terminowej i należytej realizacji robót, w tym wydanie opinii w formie pisemnej i przekazanie jej Zamawiającemu do akceptacji w terminie 3 dni roboczych. Zamawiający dokonuje akceptacji w terminie 3 dni roboczych. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wydłużyć powyższe terminy. n) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i dostaw przewidzianych przez Wykonawcę do wbudowania oraz zatwierdzanie autentyczności, kompletności, prawidłowości i formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności itp. w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania; o) w razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący podwyższenie kosztów budowy, bądź mogących narazić Zamawiającego na straty, Inspektor nadzoru zwraca na to uwagę Kierownikowi budowy i podejmuje odpowiednie decyzje, w szczególności dotyczące usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie materiałów budowlanych oraz urządzeń technicznych. Decyzje wpisuje do Dziennika budowy, wyznaczając termin ich wykonania i zawiadamia na piśmie Zamawiającego, Wykonawcę robót oraz Nadzór autorski; p) Inspektor Nadzoru ma obowiązek każdorazowo zawiadomić Zamawiającego w wypadkach naruszenia prawa budowlanego, stwierdzonych w toku realizacji budowy, dotyczących bezpieczeństwa budowy i ochrony środowiska, a także o rażących nieprawidłowościach lub uchybieniach technicznych; r) w razie konieczności wykonania robót dodatkowych, zaniechanych lub zamiennych Inspektor Nadzoru pisemnie opiniuje konieczności wykonania/zaniechania/zamiennych robót oraz weryfikuje ich wartość. Inspektor Nadzoru spisuje, przy udziale Zamawiającego, Kierownika budowy i przedstawiciela Wykonawcy robót protokół konieczności; s) wstrzymuje roboty prowadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z zapisami Umowy o roboty budowlane, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót i niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie Zamawiającego w formie pisemnej; t) wydawanie pisemnej opinii w zakresie zawieszenia całości lub części robót, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego. u) rozliczanie robót wykonanych w ramach Umowy o roboty budowlane w przypadku ich przerwania z jakiejkolwiek przyczyny. Inspektor Nadzoru w przypadku przerwania realizacji robót budowlanych wykonuje wszelkie czynności związane z tym przerwaniem, w tym co najmniej nadzoruje przejęcie placu budowy, roboty zabezpieczające, wykonuje inwentaryzacje robót i inne niezbędne czynności. Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do realizacji wszystkich obowiązków wynikających z niniejszej Umowy w stosunku do Wykonawcy robót przejmującego przerwane roboty. v) opracowanie opinii dotyczącej wad obiektu uznanych za nienadające się do usunięcia oraz złożenie wniosku do zamawiającego o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót i kwoty obniżonego wynagrodzenia za te roboty; w) sprawdzanie robót ulegających zakryciu lub zanikowych, najpóźniej w terminie 3 dni roboczych po zgłoszeniu przez Kierownika budowy zapisu w Dzienniku Budowy, prowadzenie identyfikacji robót podlegających zakryciu lub zanikowych metodą fotograficzną, która polega na bieżącym dokumentowaniu każdej czynności budowlanej przed zakryciem i która stanowi dokument potwierdzający prawidłowe wykonanie robót; x) czynny udział w przeprowadzeniu i nadzorowaniu prób i sprawdzeń; y) w przypadku wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych lub siły wyższej, przeprowadzenie analizy sytuacji i doradzenie Zamawiającemu sposobu rozwiązania problemu poprzez pisemne zaopiniowanie planu działania Wykonawcy robót przedstawionego na taką okoliczność; z) sporządzanie pisemnego potwierdzenia o usunięciu wad przez Wykonawcę robót; aa) zajmowanie stanowiska, co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych na placu budowy i zgłaszanie tego faktu do odpowiedniego Urzędu Ochrony Zabytków; bb) pisemne opiniowanie wystąpień Wykonawcy robót, np. o przedłużenie czasu na ukończenie robót, w terminie 3 dni roboczych od dnia wystąpienia Wykonawcy robót; cc) potwierdzanie ilości mediów zużywanych przez Wykonawcę robót (energia elektryczna, woda i inne) w przypadku korzystania z mediów będących własnością Zamawiającego; dd) wyegzekwowanie od Wykonawcy robót bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych, palcu budowy oraz przyległego terenu do zaplecza budowy; 4.4) Obowiązki Inspektora Nadzoru związane z odbiorem końcowym: a) potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad, jak również potwierdzenie, że obiekt jest zdolny do użytkowania, zgodnie z przepisami prawa budowlanego; b) zapewnienie nadzoru i akceptowanie przeprowadzonych testów technologicznych rozruchów maszyn i urządzeń; c) po zakończeniu robót oraz przeprowadzeniu prób i sprawdzeń, potwierdzenie w Dzienniku Budowy zapisu Kierownika budowy o gotowości obiektu lub robót do odbioru oraz należytym uporządkowaniu terenu budowy; d) przygotowanie materiałów koniecznych do odbioru końcowego w terminie 3 dni roboczych od dnia przekazania dokumentacji przez Wykonawcę robót w zakresie skompletowania i weryfikacji dokumentacji powykonawczej i innych wynikających z obowiązujących przepisów; e) przeprowadzenie, przy udziale stron odbioru końcowego wraz ze sporządzeniem protokołu; f) sporządzenie Raportu Końcowego w terminie do 7 dni, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót łącznie z uzyskaniem akceptacji Zamawiającego. 4.5) Obowiązki Inspektora Nadzoru w okresie gwarancji i rękojmi, w szczególności: a) uczestniczenie w przeglądach w okresie rękojmi i gwarancji (przewiduje się dokonywanie przeglądów jeden raz na rok) i sporządzanie protokołu z przeglądu gwarancyjnego. b) wnioskowanie do Zamawiającego o zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca nie usunie ich w uzgodnionym terminie. W przypadku, gdy Zamawiający nie określił terminu wykonania poszczególnych czynności przez Inżyniera Kontraktu należy przyjąć, że obowiązuje termin 3 dni roboczych od dnia zaistnienia potrzeby wykonania danej czynności. Dodatkowe wymagania: 1. Wykonawca, z którym w wyniku przedmiotowego postępowania zostanie zawarta umowa, będzie zobowiązany ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji umowy na kwotę nie mniejszą niż wartość oferty brutto złożonej w przedmiotowym postępowaniu. Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu opłaconą polisę w dniu zawarcia umowy. 2. Wykonawca, z którym w wyniku przedmiotowego postępowania zostanie zawarta umowa udzieli Zamawiającemu gwarancji oraz rękojmi za wady na okres 60 m-cy. Uwaga! Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy pomieszczeń biurowych, ani żadnych elementów zaplecza.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca musi wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP S.A. 0/Leszno nr: 37 1020 3088 0000 8302 0005 7703 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 3. Wadium wnoszone w innych, dopuszczonych przez Zamawiającego formach, należy złożyć wraz z ofertą, w oryginale, w osobnej kopercie w Urzędzie Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, WYŁĄCZNIE w Biurze Obsługi, mieszczącym się na parterze budynku, opisanej w następujący sposób: WADIUM „Przetarg nieograniczony- znak sprawy: IN.271.4.2019 Usługa pełnobranżowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi dotyczącymi „Modernizacji budynku przy Pl.Metziga 25 z dostosowaniem na potrzeby Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lesznie” wraz z kserokopią poświadczoną „za zgodność z oryginałem”. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwotę gwarancji/poręczenia; 4) termin ważności gwarancji/poręczenia; 5) bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, tj.: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, • nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 6) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; 7) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 8) wszelkie spory dotyczące gwarancji/poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; 9) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale 11 ust. 1 niniejszej SIWZ. 6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa powyżej, przed upływem terminu składania ofert tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert. 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 1 pkt. 2) -5) niniejszego rozdziału SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2 - 5 ustawy) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14 niniejszego rozdziału SIWZ. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 11 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. UWAGA: Zamawiający zastrzega, że zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (Sygn. akt III CZP 27/17 z dnia 22 czerwca 2017r.) wadium podlega zatrzymaniu na postawie art.46 ust.4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. (t.j. Dz. U. 2017r., poz.1579 ze zm.) także wtedy, kiedy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty lub oświadczenia, ale z ich treści nie wynika potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Na Ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 niniejszej SIWZ (Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ), c) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów – do oferty powinien dołączyć zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na zasadach opisanych w Rozdziale 5 ust. 8 SIWZ). 2) W przypadku, gdy ofertę podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa udzielonego przez pozostałych wspólników do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. 3) Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. 4) Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach