Przetargi.pl
Usługa odbioru, załadunku, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji z placówek SP ZOZ w Garwolinie

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 08-400 Garwolin, ul. Lubelska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 6844700 w.619; 684 37 08 , fax. 25 6844700 w.619; 684 37 08
  • Data zamieszczenia: 2019-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Lubelska 50
    08-400 Garwolin, woj. mazowieckie
    tel. 25 6844700 w.619; 684 37 08, fax. 25 6844700 w.619; 684 37 08
    REGON: 71235395400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozgarwolin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru, załadunku, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji z placówek SP ZOZ w Garwolinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru, załadunku, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji, wytworzonych w poszczególnych oddziałach/placówkach Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Garwolinie:  Szpital – ul. Lubelska 50, 08-400 Garwolin;  POZ – ul. Staszica 18, 08-400 Garwolin;  Dział Pomocy Doraźnej – ul. Staszica 18, 08-400 Garwolin  Podstacja Działu Pomocy Doraźnej – ul. Wojska Polskiego 8, 08-470 Wilga, według zasad i ilości szczegółowo określonych w załączniku nr 2 do niniejszej SIWZ (formularz asortymentowo – cenowy) i dołączonym projekcie umowy. 3.2 Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy w części dotyczącej ilości w zależności od potrzeb Zamawiającego i odpowiednio do warunków kontraktu zawartego z NFZ lub wskazań medycznych o maksymalnie 20% bez prawa dochodzenia roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. 3.3 Odpady medyczne oraz kuchenne ulegające biodegradacji, powstające w placówkach SP ZOZ w Garwolinie należą do grup ustalonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U.2014.1923) o kodach: 180102, 180103, 180106, 180109, 200108. 3.4 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. 3.5 Oferta powinna obejmować kompletną (z punktu widzenia celu, któremu ma służyć) realizację zamówienia. 3.6 Odbiór odpadów medycznych oraz kuchennych ulegających biodegradacji – trzy razy w tygodniu (poniedziałki, środy, piątki) za wyjątkiem odpadów z Podstacji DPD w Wildze (jeden raz w miesiącu – do ustalenia z Zamawiającym) oraz w razie potrzeby na telefoniczne zgłoszenie przez uprawnionego pracownika SP ZOZ w Garwolinie – Dział Administrowania Zasobami Materiałowymi (DAZM); W sytuacji, gdy odbiór przypada w dzień wolny od pracy, odbiór nastąpi pierwszego roboczego dnia, po dniu wolnym. 3.7 Każdorazowo odbiór odpadów musi być potwierdzony przez obie strony „Kartą przekazania odpadów” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019 poz. 819) z podaniem kodu odpadu i jego wagi oraz potwierdzeniem przez strony. 3.8 Wykonawca jest zobowiązany do załadunku i ważenia (samochód do odbioru odpadów musi być wyposażony w wagę) odbieranych odpadów we własnym zakresie. 3.9 Przeterminowane leki odbierane będą na żądanie Zamawiającego i zgłaszane przez uprawnionego pracownika SP ZOZ w Garwolinie. 3.10 Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług odbioru, wywozu i utylizacji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony środowiska oraz gospodarki odpadami, a w szczególności z art. 20 oraz 95 ustawy z dn. 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019 poz. 701 - t. j.) oraz Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2019 poz. 382 – t. j.). 3.11 Zamawiający wymaga, aby odpady medyczne były unieszkodliwiane poprzez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2019.701 t. j.). 3.12 Wykonawca zobowiązany do odbioru odpadów, z chwilą przejęcia odpadów wraz z dokumentem obrotu odpadami, staje się posiadaczem odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach (Dz. U. z 2019 poz. 701 t.j.). Wykonawca przejmuje obowiązek dalszego gospodarowania odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 3.13 Wykonawca w zakresie świadczonej usługi ponosi wszelkie konsekwencje prawne i finansowe przed organami uprawnionymi do kontroli za prawidłowość odbioru, transportu, unieszkodliwiania odpadów oraz jednocześnie zobowiązuje się do wykonania wydanych przez nich w tym zakresie zaleceń, na własny koszt i ryzyko. 3.14 Każde niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usługi lub opóźnienie w jej wykonaniu, uprawnia Zamawiającego do zaangażowania innych osób prawnych lub fizycznych w celu realizacji przedmiotu umowy (tzw. wykonanie zastępcze). Koszty wykonania zastępczego będą obciążać Wykonawcę. 3.15 Zamawiający wymaga od Wykonawcy dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie odpadów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 13 stycznia 2014r. (Dz.U. 2014 poz. 107) nie później niż po upływie 14 dni od końca miesiąca kalendarzowego, którego przedmiotowy dokument dotyczy. 3.16 Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres obowiązywania umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej dotyczącego prowadzonej działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 3.17 Wykonawca przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy zobowiązany jest do posiadania odpowiednich ważnych zezwoleń właściwych organów administracji publicznej na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym (tj. odbiór, transport, utylizacja odpadów medycznych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji o wymienionych kodach) zgodnie z wymogami prawa oraz na eksploatację zakładu termicznej utylizacji (unieszkodliwiania) odpadów lub ważną umowę z zakładem termicznej utylizacji na unieszkodliwianie odpadów. 3.18 Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia bez dodatkowego wezwania potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii aktualnych dokumentów, o których mowa w pkt. 3.16-17. 3.19 Wykonawca winien spełniać warunek tzw. „zasady bliskości” określonej w art. 20 ustawy z dn. 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. 2019 poz. 701 t. j.). 3.20 Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli odległości pomiędzy siedzibą Zamawiającego, a miejscem unieszkodliwiania wskazanym przez Wykonawcę w złożonej ofercie, zgodnie z danymi uzyskanymi ze strony https://www.targeo.pl/ - najkrótsza sugerowana trasa. 3.21 Zamawiający zastrzega, że ma prawo odstąpić od zawarcia umowy w przypadku gdy Wykonawca nie przedłoży ważnej umowy ze spalarnią na termiczną utylizację (unieszkodliwianie) odpadów będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z wymogami prawa. 3.22 Nazwa i kod według Wspólnego Słownika Zamówień: • 90.53.30.00-2 usługi gospodarki odpadami • 90.52.40.00-6 usługi w zakresie odpadów medycznych • 90.52.44.00-0 usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych • 90.51.33.00-9 usługi spalania odpadów
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90533000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 13.1 Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 3 500,00 PLN (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do 28.10.2019r. do godz. 10:00. Dowód wniesienia wadium (oryginał), musi być dołączony do oferty. 13.2 Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310 – t. j.). 13.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza, w tytule przelewu należy wpisać: wadium, numer postępowania którego dotyczy niniejsze wadium. 13.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. I Oddział Garwolin, NUMER: 11 1240 2728 1111 0000 3979 5720. 13.5 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, Zamawiający uzna prawidłowy termin jego wniesienia jako datę uznania na rachunku Zamawiającego w oznaczonym terminie, tj. gdy znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 13.6 Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. 13.7 Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 13.8 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.9 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 13.10 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzenia dokonania przelewu. 13.11 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy załączyć do oferty (zaleca się nie wpinać na trwale tego dokumentu do całości oferty).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Właściwa decyzja (zezwolenie/pozwolenie) wydane na podstawie obowiązujących przepisów prawa przez właściwy organ stosownie dla danej grupy odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych z grupy 18) uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie dotyczącym usługi: odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odpadów kuchennych ulegających biodegradacji, użytkowania (eksploatacji) Zakładu Termicznej Utylizacji (unieszkodliwiania) odpadów zgodnie z przepisami określonymi w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. 2019.701 t. j.) lub zaświadczenie o gotowości odbioru od Wykonawcy odpadów przez Zakład Termicznej Utylizacji (unieszkodliwiania) odpadów oraz do niszczenia środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1, ich mieszanin lub produktów leczniczych, zepsutych, sfałszowanych lub którym upłynął termin ważności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz Oferty (załącznik nr 2 do SIWZ); 1) wypełniony formularz asortymentowo – cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ) – oryginał, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (załącznik nr 3 do SIWZ) – oryginał, 3) pełnomocnictwo, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza, 4) dowód wniesienia wadium. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający musi dysponować pełną informacją o tym, że potencjał podmiotu trzeciego powinien podlegać wstępnej ocenie, dlatego konieczne jest złożenie przez Wykonawcę wraz z ofertą zobowiązania podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach