Przetargi.pl
Usługa odbioru i przekazania do zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odbierania i przekazywania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz wywozu nieczystości ciekłych z Państwowego Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu.

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-603 Oświęcim, ul. Więźniów Oświęcimia
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 338 448 003 , fax. 33 843 18 62
  • Data zamieszczenia: 2020-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
    ul. Więźniów Oświęcimia 20
    32-603 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 338 448 003, fax. 33 843 18 62
    REGON: 27601500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.auschwitz.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odbioru i przekazania do zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odbierania i przekazywania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz wywozu nieczystości ciekłych z Państwowego Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru, transportu i przekazywania do zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odbierania, transportu i przekazywania do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz wywozu nieczystości ciekłych z Państwowego Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu. 1. Rodzaje wytwarzanych odpadów komunalnych: a) Niesegregowane (zmieszane odpady komunalne) o kodzie: 20 03 01 b) Odpady segregowane o kodach: 16 05 06 chemikalia laboratoryjne i analityczne (np. odczynniki chemiczne) zawierające substancje niebezpieczne, w tym mieszaniny chemikaliów laboratoryjnych i analitycznych 16 05 09 zużyte chemikalia inne niż wymienione w 16 05 06, 16 05 07 lub 16 05 08 17 01 02 gruz ceglany 17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 05 04 gleba i ziemia, w tym kamienie, inne niż wymienione w 17 05 03 20 01 01 papier i tektura 20 01 02 szkło 20 01 08 odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 17 odczynniki fotograficzne 20 01 39 tworzywa sztuczne 20 01 40 metale 20 02 01 odpady ulegające biodegradacji 20 03 07 odpady wielkogabarytowe c) Nieczystości ciekłe 2. Zestawienie rodzajów, przewidywane ilości i częstotliwość odbiorów odpadów o których mowa w pkt. III.1 zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Wykonawca na własny koszt dostarczy Zamawiającemu pojemniki na odpady w ilościach i rodzajach o których mowa z załączniku nr 1 do SIWZ, odpowiednio oznaczonych w zależności od rodzaju odpadu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia ilości i rodzajów pojemników na odpady w trakcie realizowania przedmiotu zamówienia bez naliczania dodatkowych kosztów. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników na odpady, które odpowiadają aktualnie obowiązującym normom europejskim, w szczególności ich konstrukcja oraz materiał wykonania muszą charakteryzować się odpornością na działanie czynników atmosferycznych oraz gwarantować szczelność zamknięcia. 4. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymywania pojemników w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w tym zobowiązuje się do okresowego mycia i dezynfekcji pojemników z zachowaniem wymagań określonych przez ustawę o odpadach (t.j. Dz.U.z 2019., poz. 701 ze zm.) oraz ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz.U. z 2019 r., poz.2010). Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o planowanym terminie mycia i dezynfekcji pojemników na odpady. 5. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt do zabezpieczenia wszelkich materiałów, preparatów (środków dezynfekcyjnych) lub urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. 6. Za stan techniczny podstawianych pojemników na odpady w zależności od rodzajów składowanych odpadów odpowiada Wykonawca, który przeprowadzi ich okresową dezynfekcję. Podstawiane pojemniki mają być sprawne techniczne, szczelne, z pokrywami, bez śladów korozji. 7. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami przewidzianymi dla podmiotów odbierających odpady, określonych przepisami ustawy o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010) wraz z aktami wykonawczymi do wymienionych ustaw. 8. Ewidencja i sprawozdawczość będzie się odbywała za pośrednictwem bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w szczególności za pośrednictwem modułów systemu BDO tj. modułu ewidencji i modułu sprawozdawczości realizowanych przez Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z Ministerstwem Środowiska. W celu spełnienia niniejszego warunku Wykonawca winien posiadać wpis do Rejestru BDO stanowiącego integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), w zakresie podmiotu transportującego odpady. 9. Odpady komunalne niesegregowane pakowane będą do worków jednorazowych lub wrzucane do pojemników luzem. Wykonawca zobowiązany będzie także do zbierania worków z odpadami znajdującymi się obok pojemnika. 10. Pojemniki będą ustawione w miejscu gwarantującym bezkolizyjny dojazd pojazdów Wykonawcy celem ich opróżnienia. Powyższe dotyczy w szczególności zapewnienia drożności trasy przejazdu między innymi poprzez zapobieganie zastawieniu pojemnika/ów przez parkujące pojazdy. 11. Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do używania sprzętu - środków transportu dopuszczonych do ruchu, posiadających wymagane prawem atesty oraz ważne ubezpieczenie OC dla pojazdów którymi będzie świadczona usługa. 12. Wykonawca do odbioru niesegregowanych odpadów komunalnych zapewni pojazd wyposażony w legalizowaną wagę samochodową i drukarkę umożliwiającą wydruk potwierdzenia wagi. Wykonawca po każdym odbiorze odpadów przekaże kwit wagowy Zamawiającemu. Ponadto pojazd winien spełniać wymagania normy emisji spalin co najmniej EURO 4, posiadający mechanizm do załadunku i opróżniania pojemników o których mowa w załączniku nr 1 do SIWZ. 13. Transport nieczystości ciekłych do oczyszczalni ścieków powinien odbywać się pojazdami specjalistycznymi zgodnymi z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 12.11.2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych, wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów z pojazdów – umożliwiający weryfikację tych danych oraz dostęp do danych archiwalnych. Pojazdy te muszą być wyposażone w kamery rejestrujące przejazd pojazdów w trakcie realizacji usługi. 14. Wykonawca zobowiązany jest to wywozu odpadów w godzinach porannych od 5:00-7:30 z częstotliwością określoną w załączniku nr 1 do SIWZ. 15. Wykonawca zobowiązuje się do wywozu odpadów w sytuacjach nagłych tj. maksymalnie 10 razy w okresie trwania umowy w ciągu 2 godzin od zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. 16. Wykonawca zobowiązany jest ponadto do wywiezienia pojemników z terenu Muzeum lub przestawienia je w inne miejsce wskazane przez Zamawiającego (np. przed uroczystościami odbywającymi się u Zamawiającego) w ciągu 2 godzin od zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. Po skończonych uroczystościach wywiezione lub przestawione pojemniki winny wrócić w to samo miejsce lub w inne wskazane przez Zamawiającego. 17. Zamawiający zapewni dojazd do zbiorników z nieczystościami ciekłymi. Ilość, pojemność, lokalizację zbiorników przedstawia załącznik nr 1 do SIWZ. 18. Termin wykonania zamówienia: Planowany termin: od 24.02.2020 r. do dnia 31.12.2020 r., z tym zastrzeżeniem, że faktyczna realizacja usługi nastąpi od daty zawarcia umowy, a ta może być późniejsza niż 24.02.2020 r. 19. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 20. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 21. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. 22. Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 23. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 24. Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera załącznik nr 5 do SIWZ. 25. Na podstawie art. 29 ust. 3a p.z.p: „Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U.2018.917 t.j.)”: a) Zgodnie z powyższym, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności polegające: na odbiorze odpadów i przekazywaniu ich do zagospodarowania, odbiorze odpadów i przekazywaniu ich do odzysku lub unieszkodliwienia, wywozie nieczystości ciekłych, na podstawie umowy o prace. b) Wykonawca od dnia przesłania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty najpóźniej do dnia podpisania umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu, oświadczenie swoje lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że osoby realizujące przedmiot umowy zatrudnione są na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem ich liczby oraz ich imienia i nazwiska, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. W odniesieniu do podwykonawców lub dalszych podwykonawców oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot umowy należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. Natomiast kopie umów o pracę (do wglądu) tylko na żądanie Zamawiającego. Brak spełnienia powyższego wymogu w w/w terminie zostanie uznany za odmowę zawarcia umowy. c) W przypadku zmiany osób wskazanych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 25 „b” lub dopuszczenia do wykonywania przedmiotu zamówienia osób niewskazanych w w/w wykazie, najpóźniej przed przystąpieniem tych osób do wykonywania czynności należy przedstawić przedstawicielowi Zamawiającego wskazanemu w umowie oświadczenie i dokumenty, o których mowa w pkt 25 „b”. Jeżeli do wykonywania czynności wskazanych w pkt. 25 „a” będzie dopuszczona osoba nie zatrudniona na umowę o pracę, co zostanie ustalone przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli, osoba taka będzie musiała zostać odsunięta od wykonywania w/w czynności, a Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 500 zł za każdy taki przypadek. 26. Zamawiający zwraca uwagę na konsekwencje (odpowiedzialność karna za niszczenie lub uszkodzenie zabytku) wynikające z art. 108 Ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2018.2067 t.j.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU. 4. Termin wniesienia wadium upływa 11.02.2020 r. o godz. 11:00. Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU W OŚWIĘCIMIU. 5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu; b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) W gwarancjach bankowych; d) W gwarancjach ubezpieczeniowych; e) W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego: PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział Kraków, ul. Pilotów 2, 31-46 2 Kraków nr rachunku 80 1130 1150 0012 1268 9790 0005 z dopiskiem: „wadium - (nr postepowania)…………………………..” 7. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy Prawa zamówień publicznych. Ponadto, w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być, co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Za wypłatę należności w sposób bezwarunkowy nie można uznać gwarancji/poręczenia z postanowieniem uzależniającym wypłatę Zamawiającemu wadium od uprzedniego wezwania Wykonawcy do zapłaty. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć bezpośrednio z ofertą. Zaleca się zamieszczenie dokumentu wadialnego w osobnej kopercie lub koszulce, aby zwrot dokumentu wadialnego nie naruszał integralności oferty wraz z załącznikami. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy pzp. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada: 2.1.1. Aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta i Gminy Oświęcim, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Oświęcim. 2.1.2 Aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości na terenie Gminy Oświęcim, prowadzonego przez Wójta Gminy Oświęcim. 2.1.3.Wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (t.j. Dz. U. 2019 r. poz. 701 ze zm.). 2.1.4.Wpis do rejestru BDO stanowiącego integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019 r., poz. 701 ze zm.) w zakresie podmiotu transportującego odpady.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych (określonych przez Zamawiającego w sekcji IV, w punkcie 2.2. specyfikacji) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji, innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z dokumentu (np. zobowiązania) musi wynikać w szczególności: 1) Zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. 2) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 3) Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 3.1. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postepowaniu, określonych w sekcji IV w punkcie 2.2 specyfikacji, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych powyżej, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (punkty 1.1. i 2.1 sekcji V specyfikacji). 2. Wykonawcy wspólnie ubiegający (konsorcja lub spółka cywilna) się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. 3. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo sporządzone w oryginale lub w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie, określające osobę pełnomocnika, zakres reprezentacji, wskazanie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo powinni podpisać wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjanci lub wspólnicy spółki cywilnej).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach