Przetargi.pl
Usługa ochrony mienia na terenie nieruchomości w Katowicach ul. Dąbrowskiego 23

Śląski Zarząd Nieruchomości ogłasza przetarg

  • Adres: 40-172 Katowice, Grabowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 782 49 25, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Śląski Zarząd Nieruchomości
    Grabowa 1A
    40-172 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 782 49 25, , fax. -
    REGON: 24030518500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip-slaskie.pl/sznkat

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa ochrony mienia na terenie nieruchomości w Katowicach ul. Dąbrowskiego 23
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi całodobowo ochrony mienia na terenie nieruchomości w Katowicach przy ul. Dąbrowskiego 23. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. Termin realizacji usługi w okresie 12 miesięcy tj. od dnia 01.01.2021 roku od godziny 0:00 do dnia 31.12.2021 roku do godziny 23:59. Ochrona polegać będzie na działaniach zapobiegających przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także przeciwdziałających powstaniu szkód wynikających z tych zdarzeń oraz niedopuszczających do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony. Budynek wyposażony jest w : a) system ochrony przeciwpożarowej z centralką zlokalizowaną w pomieszczeniu portierni, b) system kontroli dostępu do poszczególnych pomieszczeń za pomocą kart elektronicznych, system sterujący uprawnieniami dostępu do poszczególnych pomieszczeń znajduje się w pomieszczeniu portierni, c) system monitoringu terenu przyległego wokół budynku oraz wewnątrz budynku. Zamawiający udostępni pomieszczenie socjalne dla pracowników ochrony. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie wizji lokalnej przez Wykonawców w celu zapoznania się z specyfikacją obiektu, którego ochrona jest przedmiotem niniejszego postępowania. Ze względu na zaistniałą sytuację związaną z pandemią, Wykonawcy proszeni są o kontakt telefoniczny z Administratorem budynku : tel. 32 7740 184; 32 7740609 w celu ustalenia terminu wizji lokalnej. Zamawiający informuje, że w przypadku pracowników ochrony pełniących służbę bezpośrednio w obiekcie wystarczy, aby byli przeszkoleni w zakresie podstawowych zadań i uprawnień pracownika ochrony, natomiast osoby nadzorujące i załoga grupy interwencyjnej zobowiązana jest posiadać wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia. W związku z koniecznością wdrożenia się pracowników ochrony w obowiązujące w obiekcie procedury i formalności, wskazanym jest zapoznanie się pracowników Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji zamówienia z specyfikacją obiektu. Termin zostanie ustalony z Administratorem budynku, jednak nie później niż 2 dni od podpisania umowy. Przejmowanie obiektu do ochrony rozpocznie się na podstawie protokołu przekazania /przejęcia obiektu - załącznik nr 4 do umowy. W dniu podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu Wykaz osób (grafik ) na miesiąc styczeń. Grafik powinien zawierać imię i nazwisko pracownika oraz godziny, w których będzie wykonywał usługę. Grafik będzie aktualizowany w cyklach miesięcznych. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy oświadczenie, że przy realizacji zamówienia będzie zatrudniał osoby,wraz listą tych osób (pracowników) – załącznik nr 5 do umowy. Zamawiający zawiadamia Wykonawcę o każdym stwierdzonym nie wywiązywaniu się z obowiązków ochrony przez jego pracownika. Wykonawca zobowiązuje się do wyjaśnienia zaistniałego incydentu, ewentualnie wyciągnięcia konsekwencji służbowych a Zamawiający ma prawo w takim przypadku do żądania zmiany pracownika ochrony. Każdorazowa zmiana pracowników Wykonawcy wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej szn@slaskie.pl oraz otrzymaniem pisemnej zgody od Zamawiającego. Jak również pisemnej zgody Zamawiającego wymaga aktualizacja wykazu osób świadczących usługi w imieniu Wykonawcy (załącznik nr 5 do umowy). W przypadku sytuacji losowych (choroba pracownika) lub urlopu wypoczynkowego pracownika Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zatrudnienia każdorazowo na okres nie dłuższy niż 10 dni roboczych pracownika na podstawie innej niż umowa o pracę, pod warunkiem spełnienia przez niego wszystkich innych wymagań formalnych oraz zapewnienia temu pracownikowi wynagrodzenia nie mniejszego niż ustalone aktualnym na czas zawarcia umowy przepisom w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej. System ochrony obiektu: 1) Dla wykonania obowiązków w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej mienia w budynku głównym przy ul. Dąbrowskiego 23 w Katowicach oraz mienia znajdującego się na terenie nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest skierować stały zespół pracowników ochrony do pełnienia służby w systemie zmianowym, z tym, że: a) Zmiana dzienna w godzinach (6.30 – 18.30) będzie realizowana przez dwie osoby w sposób ciągły w każdy dzień kalendarzowy b) Zmiana nocna (18.30 – 6.30) będzie realizowana przez dwie osoby w sposób ciągły w każdy dzień kalendarzowy. 2) Podczas zmiany dziennej w dni robocze (poniedziałek, piątek ) pracownicy ochrony będą pełnić dyżur w hollu głównym oraz na portierni. W pozostałe dni oraz podczas zmiany nocnej pracownicy będą pełnić służbę na portierni. Dodatkowo pracownicy ochrony są zobowiązani do przeprowadzenia patrolu (obchodu ) wewnątrz budynku i na zewnątrz podczas pełnienia służby. 3) Służba ochrony i zabezpieczenia obiektu zapewnia i realizuje zadania w szczególności w oparciu o: • przepisy prawa dotyczące ochrony osób i mienia; • Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego; • pozostałe instrukcje, regulaminy i dokumenty przekazane przez Zamawiającego; • ustne lub pisemne polecenia Zamawiającego lub osób przez niego upoważnionych; Zadania i obowiązki pracowników ochrony: 1) monitorowanie przez 24 h/dobę zainstalowanych systemów znajdujących się w portierni budynku; 2) zgodna z instrukcjami obsługa urządzeń, w szczególności centrali alarmowej ppoż., alarmowych urządzeń dozoru pomieszczeń; 3) właściwe i zgodne z przepisami reagowanie na zgłoszenia elektronicznych systemów sygnalizacyjnych i wizualizacji (w szczególności ppoż.); 4) niezwłoczne reagowanie na zaobserwowane zdarzenia nadzwyczajne i zagrożenia i w sytuacjach tego wymagających, powiadomienie Administratora budynku o stwierdzonych nieprawidłowościach, a w sytuacjach zagrożenia życia lub utraty/uszkodzenia mienia, niezwłoczne powiadamianie także odpowiednich służb (np. Państwowa Straż Pożarna, Policja, Pogotowie Ratunkowe, Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz inne służby publiczne); 5) przeciwdziałanie zakłóceniom spokoju i porządku na terenie obiektu oraz podejmowanie działań interwencyjnych w przypadku stwierdzenia zakłóceń porządku; 6) czynne przeciwdziałanie wszelkim próbom dewastacji i zaboru mienia, 7) sprawdzanie stanu bezpieczeństwa (obchód wewnątrz budynku i na zewnątrz) a) patrol wewnątrz budynku : • wykonywany jest wewnątrz całego budynku, o ewentualnych wyłączonych pokojach ochrona zostanie poinformowana przez Administratora budynku, • zmiana dzienna (poniedziałek – piątek ) jeden raz po godz. 17.00, w dni wolne (sobota, niedziela, święta ) co najmniej 3 razy w ciągu danej zmiany, • zmiana nocna (poniedziałek – niedziela ) co najmniej 3 razy w ciągu służby danej zmiany. b) patrol zewnątrz całego obiektu • zmiana dzienna (poniedziałek – piątek ) jeden raz po godz. 16.00, w dni wolne (sobota, niedziela, święta ) co najmniej 3 razy w ciągu danej zmiany, • zmiana nocna (poniedziałek – niedziela ) co najmniej 3 razy w ciągu danej zmiany. 8) prowadzenie na bieżąco „Książki Służby/Dyżurów” według własnego wzoru Wykonawcy, zawierającej informację o zaistniałych zdarzeniach, w tym w szczególności daty i godziny zdarzeń, opisu zdarzeń, danych identyfikujących pracowników ochrony, którzy podejmowali interwencję; Wykonawca ma obowiązek udostępnić książkę dyżurów do kontroli na każde wezwanie Zamawiającego ; 9) sprawdzanie stanu technicznego stałych zabezpieczeń oraz wyposażenia chronionych obiektów np., oświetlenia, okien, drzwi i zamków oraz powiadamianie Administratora budynku o ewentualnych usterkach; 10) przyjmowanie i wydawanie kluczy do pomieszczeń magazynowych i archiwum osobom uprawnionym Obowiązki pracownika ochrony pełniącego dyżur w holu głównym: 1) kierowanie interesantów zgodnie z przyjętymi w obiekcie zasadami i celem wizyty, 2) do czasu ustąpienia epidemii COVID – 19 pracownik ochrony ma : a) obowiązek pomiaru temperatury ciała wszystkich osób wchodzących do budynku termometrem bezdotykowym, b) obowiązek nie wpuścić do budynku osób: • które odmówią poddania się pomiarowi temperatury ciała; • u których wynik pomiaru temperatury ciała daje odczyt 37,5 °C i powyżej; • zalecić dezynfekcję rąk i udostępnić płyn do dezynfekcji interesantom Zamawiający zapewni Wykonawcy środki dezynfekujące. Pozostałe obowiązki pracowników ochrony: 1) obsługa platformy do przewozu osób niepełnosprawnych; 2) obsługa szlabanów przy wjazdach na parking i do garażu; Ponadto: Do czasu ustąpienia epidemii COVID – 19 wskazuje się na zachowanie szczególnej ostrożności pracowników służby ochrony w kontakcie z innymi osobami m.in. należy zachować dystans w razie bezpośredniego kontaktu oraz mieć założoną maseczkę; Pracownikom ochrony zabrania się w szczególności: 1) opuszczania służby do czasu dokonania zmiany przez innego pracownika ochrony; 2) pozostawiania stanowiska pracy służby ochrony bez nadzoru; 3) palenia tytoniu oraz papierosów elektronicznych w pomieszczeniach budynku oraz przed wejściem głównym do budynku, 4) pełnienia obowiązków służbowych pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, spożywania napojów alkoholowych i środków odurzających na terenie budynku, 5) wprowadzania i przyjmowania na terenie budynku osób nieupoważnionych, 6) przebywania na terenie budynku poza godzinami pełnienia służby; 7) podczas pełnienia służby załatwiania spraw nie związanych ze służbą ochrony obiektu; 8) wydawania kluczy od pomieszczeń osobom nieupoważnionym, 6. Wymagania dotyczące pracowników : Pracowników służy ochrony powinna cechować : a) kultura osobista, b) schludny wygląd, c) sprawność fizyczna umożliwiająca poruszanie się po budynku, d) przynajmniej jedna osoba na zmianie powinna umieć obsługiwać sprzęt komputerowy i oprogramowanie (system operacyjny, program do obsługi monitoringu) oraz sprzęt dla osób niepełnosprawnych (podnośnik dla niepełnosprawnych), e) zalecane jest by przynajmniej jedna osoba na zmianie potrafiła udzielić pierwszej pomocy przy użyciu defibrylatora.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1.000,00 PLN (słownie : jeden tysiąc złotych i 00/100) 2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 17 grudnia 2020 r. o godz. 10.00 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa. 8. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężnej oryginał dokumentów należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego (pok.417) do dnia 17 grudnia 2020r. godz. 10.00 , natomiast kopię zaleca się dołączyć do oferty. 9. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Bank S.A nr konta 79 1560 1111 0000 9070 0019 3517 z dopiskiem „ Wadium – usługa ochrony mienia KD23”najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 10. Potwierdzenie kopii przelewu wniesienia wadium w formie pieniężnej zaleca się dołączyć do oferty. 11. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać uprawnienia – koncesję do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej wydaną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych zgodnie z ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.2020 poz.838 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenia, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 oraz nr 4 do SIWZ (oświadczenie z art. 25a ustawy). Informacje zawarte w Oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca przekazuje, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, oświadczenia zobowiązani są złożyć wszyscy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach