Przetargi.pl
Usługa ochrony fizycznej osób i mienia wraz z monitorowaniem systemu alarmowego w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi

Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-928 Łódź, al. Kościuszki 107/109
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi
    al. Kościuszki 107/109
    90-928 Łódź, woj. łódzkie
    REGON: 000323418
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://lodz.sr.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa ochrony fizycznej osób i mienia wraz z monitorowaniem systemu alarmowego w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: „Usługa ochrony fizycznej osób i mienia wraz z monitorowaniem systemu alarmowego w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi”.Część I przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:• Świadczenie usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia wraz z obsługą i nadzorem nad środkami ochrony elektronicznej i monitorowaniem systemu alarmowego w poniżej wymienionych budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi:- w budynku sądu przy al. Kościuszki 107/109,- w budynku sądu przy ul. Wólczańskiej 138;• Monitorowanie systemu alarmowego w poniżej wymienionych budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi:- w budynku sądu przy ul. Piotrkowskiej 17 lok. 70U,- w budynku sądu przy ul. Dąbrowskiego 207/225;• Świadczenie usługi dozoru i ochrony parkingu sądowego znajdującego się za budynkiem Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy al. Kościuszki 107/109 - wjazd od strony ul. Wólczańskiej 138;• Obsługę szatni znajdującej się w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy al. Kościuszki 107/109;• Zapewnienie możliwości skorzystania w każdym czasie z pomocy grupy interwencyjnej, o której mowa w § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz. U. z 2015 r. poz. 992), pozostającej w gotowości do podjęcia natychmiastowej reakcji na wezwanie pracowników ochrony, upoważnionych pracowników Zamawiającego lub w przypadku sygnalizacji systemu alarmowego.Szczegółowy opis, zakres, sposób i warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w załączniku nr 1 do SWZ, który stanowi integralną część SWZ. Projektowane postanowienia umów w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści poszczególnych umów (w podziale na części przedmiotu zamówienia), określone zostały w załącznikach nr 5A i 6 do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest: „Usługa ochrony fizycznej osób i mienia wraz z monitorowaniem systemu alarmowego w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi”.Część II przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:• Świadczenie usługi stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia wraz z obsługą i nadzorem nad środkami ochrony elektronicznej i monitorowaniem systemu alarmowego w poniżej wymienionych budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi:- w budynku sądu przy ul. Kopcińskiego 56 - budynek A,- w budynku sądu przy ul. Kopcińskiego 56 - budynek B,- w budynku sądu przy ul. Pomorskiej 21 - lewa oficyna,- w budynku sądu przy ul. Pomorskiej 21 - prawa oficyna,- w budynku sądu przy ul. Pomorskiej 37;• Zapewnienie możliwości skorzystania w każdym czasie z pomocy grupy interwencyjnej, o której mowa w § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz. U. z 2015 r. poz. 992), pozostającej w gotowości do podjęcia natychmiastowej reakcji na wezwanie pracowników ochrony, upoważnionych pracowników Zamawiającego lub w przypadku sygnalizacji systemu alarmowego.Szczegółowy opis, zakres, sposób i warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w załączniku nr 1 do SWZ, który stanowi integralną część SWZ. Projektowane postanowienia umów w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści poszczególnych umów (w podziale na części przedmiotu zamówienia), określone zostały w załącznikach nr 5B i 6 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, pod rygorem odrzucenia oferty, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:- dla części I przedmiotu zamówienia: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100)- dla części II przedmiotu zamówienia: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, kwoty wadium podlegają zsumowaniu odpowiednio dla obu części zamówienia, na które składana jest oferta.2. Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 97 ust. 5 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert, tj. do 14 lipca 2023 r. do godz. 10.00.3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu,2) w gwarancjach bankowych,3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Gospodarstwa Krajowegonr rachunku: 47 1130 1017 0021 1001 3490 0004z adnotacją: „Wadium - nr sprawy: D.262.1.2023”W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego musi nastąpić do upływu terminu składania ofert). Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wykonawca powinien przekazać dokument wadium poprzez dołączenie go do oferty.6. W przypadku wniesienia wadium w formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy PZP, winny one zawierać w szczególności: oznaczenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (jego nazwę i znak sprawy), nazwę Wykonawcy, określenie Zamawiającego - jako beneficjenta, wysokość gwarantowanej kwoty wadium, termin ważności gwarancji (obejmujący okres związania ofertą) oraz klauzulę jak w ust. 7 poniżej.7. Wadium wniesione w formie poręczeń lub (i) gwarancji będzie akceptowane przez Zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą PZP przypadki jego zatrzymania, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP, tj.:1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,2)jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,3) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,4) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.Pozostałe postanowienia wskazane zostały w rozdziale V. SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:O udzielenie zamówienia - w odniesieniu zarówno do części I, jak i części II przedmiotu zamówienia - może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada aktualną koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej (dalej „koncesja”), zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. 2021 r. poz. 1995).Sposób spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w SWZ w rozdziale III ust. 2 pkt 4).2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji finansowej lub ekonomicznej:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada:• dla części I przedmiotu zamówienia - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100),• dla części II przedmiotu zamówienia - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).Sposób spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w SWZ w rozdziale III ust. 2 pkt 5).3. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:a) O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:• dla części I przedmiotu zamówienia - co najmniej dwie usługi, których przedmiotem była lub jest usługa ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej, trwające minimum kolejnych 6 miesięcy, o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda,• dla części II przedmiotu zamówienia - co najmniej dwie usługi, których przedmiotem była lub jest usługa ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej, trwające minimum kolejnych 6 miesięcy, o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda.W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje co najmniej dwie usługi, których przedmiotem była lub jest usługa ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej, trwające minimum kolejnych 6 miesięcy, o wartości co najmniej 250.000,00 zł brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) każda.W przypadku wykazania przez Wykonawcę usług trwających, dotychczasowy okres trwania usługi nie może być krótszy niż 6 miesięcy i wartość wykonanej dotychczas usługi nie może być mniejsza niż 250.000,00 zł brutto.Sposób spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w SWZ w rozdziale III ust. 2 pkt 6).b) O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia, wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej prowadzonej przez Komendanta Głównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995), które posiadają co najmniej 6-miesięczny staż pracy na stanowisku pracownika ochrony, a także które nie są osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573 ze zm.) lub nie posiadają orzeczenia o inwalidztwie lub niezdolności do pracy wydanego przez właściwy organ rentowy:• dla części I przedmiotu zamówienia: minimum 8 osób wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej prowadzonej przez Komendanta Głównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. 2021 r. poz. 1995).Część I przedmiotu zamówienia obejmuje 8 posterunków (przy uwzględnieniu zmian wynikających z codziennego obsadzenia - godzin pracy poszczególnych posterunków), które muszą być obsadzone przez pracowników wpisanych nalistę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej - przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.• dla części II przedmiotu zamówienia: minimum 12 osób wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej prowadzonej przez Komendanta Głównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. 2021 r. poz. 1995).Część II przedmiotu zamówienia obejmuje 12 posterunków (przy uwzględnieniu zmian wynikających z codziennego obsadzenia - godzin pracy poszczególnych posterunków), które muszą być obsadzone przez pracowników wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej - przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.Uwaga: osoby wskazane w wykazie na potrzeby spełnienia warunku w danej części przedmiotu zamówienia, nie mogą zostać wskazane w innej części przedmiotu zamówienia, na którą składana jest oferta.Sposób spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w SWZ w rozdziale III ust. 2 pkt 7).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-07-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach