Przetargi.pl
Usługa konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2020-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 15259640000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są: usługi konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania, w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy. Przedmiotem usługi jest zapewnienie pełnej sprawności i bezpieczeństwa instalacji sanitarnych przez wykonywanie czynności obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń oraz 24-godzinnego pogotowia awaryjnego. W zakres prac konserwacyjnych objętych zamówieniem wchodzą czynności przewidziane do okresowego wykonywania zawarte w instrukcjach obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń, a także w odpowiednich przepisach dotyczących tych instalacji i urządzeń, jak również czynności konieczne do bezzwłocznego wykonania w wyniku stwierdzonych przez Wykonawcę lub zgłoszonych mu przez Zamawiającego awarii i uszkodzeń instalacji i urządzeń sanitarnych, w tym prace zabezpieczające. Wykaz czynności dla Wykonawcy realizującego umowę na usługę konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania, w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych należących do mieszkaniowego zasobu Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy, w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 31.08.2022 r.: I. Instalacja centralnego ogrzewania – usługi polegające na konserwacji instalacji, urządzeń oraz zabezpieczaniu awarii: 1. Systematyczna kontrola stanu instalacji, zintensyfikowana w okresie grzewczym, i bieżące usuwanie nieszczelności instalacji. 2. Sprawdzanie prawidłowości wskazań i ewentualna wymiana uszkodzonych urządzeń pomiarowych (termometry, manometry, czujniki) 3. Napełnianie i uzupełnianie zładu w budynkach, w miarę potrzeb. 4. Usuwanie przyczyn niedogrzewania budynków i pomieszczeń, leżących po stronie sprawności instalacji c.o. 5. Sprawdzanie działania zaworów podpionowych z ewentualną ich regulacją i wymianą. 6. Odpowietrzanie układu i poszczególnych urządzeń. 7. Wykonywanie innych czynności typowych dla obsługi instalacji c.o., w tym: a) wymiana zaworów grzejnikowych, b) uzupełnianie ubytków izolacji termicznej instalacji, II. Węzły cieplne i ciepłownie gazowe – usługi polegające na konserwacji instalacji, urządzeń i zabezpieczaniu awarii: 1. Konserwacje węzłów cieplnych (ul. Barwna 8, ul. Kłobucka 1 i 3, ul. Kłobucka 14, 16 i 16B): a) systematyczna kontrola stanu węzłów cieplnych, w tym przyłączy sieci cieplnej, b) czyszczenie filtrów i osadników, wymiana wkładów, c) uzupełnianie soli w zmiękczaczu wody, d) sprawdzanie stanu technicznego przeponowych naczyń wzbiorczych e) sprawdzanie stanu technicznego ciśnieniowych naczyń przeponowych, f) sprawdzanie stanu technicznego podgrzewaczy wody, g) sprawdzanie działania pomp cyrkulacyjnych, h) sprawdzanie i czyszczenie studzienek schładzających z pompą w węzłach cieplnych i ciepłowniach gazowych, i) kontrola i regulacja automatyki pogodowej – przygotowanie do sezonu letniego, zgłaszanie nieprawidłowości do dostawcy ciepła (ul. Barwna 8, ul. Kłobucka 1 i 3, ul. Kłobucka 14, 16 i 16B), j) kontrola sieci zewnętrznej c.o. pomiędzy budynkami przy ul. Kłobuckiej 16 a 18A oraz pomiędzy budynkami przy ul. Kłobuckiej 16B a 16A i 18C, k) zgłaszanie Zamawiającemu na piśmie i powiadamianie dostawcy ciepła o nieprawidłowościach w działaniu i usterkach węzłów cieplnych przy ul. Barwnej 8, ul. Kłobuckiej 1 i 3, ul. Kłobuckiej 14, 16 i 16B), l) zgłaszanie Zamawiającemu na piśmie wszelkich nieprawidłowości w działaniu węzłów i urządzeń wraz z informacjami o koniecznych naprawach i wymianach. 2. Konserwacja ciepłowni gazowych (ul. rtm. W. Pileckiego 109 i 111): a) systematyczna kontrola stanu ciepłowni gazowych, w tym przyłącza gazowego, b) czyszczenie filtrów i osadników, wymiana wkładów, c) uzupełnianie soli w zmiękczaczu wody, d) sprawdzanie stanu technicznego przeponowych naczyń wzbiorczych, e) sprawdzanie stanu technicznego ciśnieniowych naczyń przeponowych, f) sprawdzanie stanu technicznego podgrzewaczy wody, g) okresowe czyszczenie palników i wnętrza komory spalania kotłów grzewczych, zgodnie z instrukcją obsługi kotłów, h) kontrola stanu sondy lambda, i) kontrola stanu urządzeń sterujących pracą kotłów i rozdziałem ciepła i wody ciepłej – wykonywanie czynności regulacyjnych i kalibracyjnych, j) sprawdzanie działania pomp cyrkulacyjnych, k) sprawdzanie i czyszczenie studzienek schładzających z pompą w ciepłowniach gazowych, l) kontrola i regulacja automatyki pogodowej – przygotowanie do sezonu letniego, m) zgłaszanie Zamawiającemu na piśmie wszelkich nieprawidłowości w działaniu ciepłowni gazowych i urządzeń wraz z informacjami o koniecznych naprawach i wymianach, III. Instalacje wodno-kanalizacyjne - usługi polegające na konserwacji instalacji, urządzeń i zabezpieczaniu awarii: 1. Bieżące udrażnianie pionów i poziomów kanalizacyjnych do przykanalików. 2. Usuwanie nieszczelności instalacji wodociągowej, w tym: a) uszczelnianie wszystkich zaworów wodnych oraz wymiana uszkodzonych, b) uszczelnianie obejmami uszczelniającymi odcinków instalacji, wymagających wymiany. 3. Utrzymywanie kanalizacji sanitarnej w należytym stanie technicznym i użytkowym z wyłączeniem poziomów instalacji w mieszkaniach – ewentualne usługi będą płatne przez lokatora. 4. Zabezpieczanie instalacji i urządzeń przed mrozem. 5. Usuwanie miejscowych przecieków na pionach i poziomach kanalizacji, łącznie z wymianą poszczególnych elementów. 6. W szczególności konserwacji podlegają następujące urządzenia: a) przyłącza wodociągowe do budynków, a w przypadku nieruchomości przy ul. Kostki Napierskiego 10A, B, C oraz przy ul. Kłobuckiej 16 także wraz z zewnętrznymi studzienkami (komorami) wodomierzowymi – w zakresie kontroli działania, szczelności i sprawności zaworów odcinających – zgłaszanie na piśmie Zamawiającemu i przedsiębiorstwu wodociągowemu zauważonych usterek przyłącza, usuwanie przecieków i likwidacja zagrożeń, b) zewnętrzna instalacja wodociągowa pomiędzy budynkami przy ul. Kłobuckiej 14, 16B, 18D i 16, 18, 18A oraz 16A, 18B, 18C, c) instalacje wodociągowe w budynkach, d) pompowe zestawy hydroforowe, e) instalacje wodociągowe w budynkach i garażach podziemnych, f) instalacje przeciwpożarowe w budynkach i podziemnych halach garażowych, g) hydranty zewnętrzne pożarowe na terenie nieruchomości i zasilane z budynków, h) przyłącza kanalizacji sanitarnej, w zakresie sprawności i czystości. Sygnalizowanie na piśmie Zamawiającemu i przedsiębiorstwu wodociągowemu nieprawidłowości i usterek, i) zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej pomiędzy budynkami wraz ze studniami rewizyjnymi, j) instalacje kanalizacji sanitarnej w budynkach i garażach podziemnych, w tym czyszczenie kanalizacji liniowej w garażach wraz z kontrolą szczelności, przynajmniej raz w miesiącu, k) separatory substancji ropopochodnych w garażach podziemnych przy ul. Kłobuckiej 14, 16, 16B, 18A, 18B i 18C. IV. Instalacja kanalizacji deszczowej - usługi polegające na konserwacji i usuwaniu awarii: 1. Utrzymanie kanalizacji deszczowej w należytym stanie technicznym i użytkowym przez jej kontrolę, czyszczenie i zabezpieczanie uszkodzeń. 2. W szczególności konserwacji podlegają następujące urządzenia: a) przyłącza kanalizacji deszczowej, b) zewnętrzne instalacje kanalizacji deszczowej na terenie nieruchomości i pomiędzy budynkami (ciśnieniowa i grawitacyjna) wraz ze studniami rewizyjnymi i wpustami deszczowymi, c) instalacje kanalizacji deszczowej w budynkach i garażach podziemnych, d) separatory substancji ropopochodnych usytuowane w garażach podziemnych przy ul. Kłobuckiej 14, 16, 16B, 18A, 18B i 18C, wraz z ich czyszczeniem i usuwaniem osadów z wykorzystaniem substancji biologicznie czynnych, e) pompy i urządzenia odwadniające w studzienkach odwadniających przy wejściach przyłączy wodociągowych do budynków, f) podziemny żelbetowy zbiornik retencyjny dla wód opadowych z regulatorem wypływu, g) podziemna żelbetowa pompownia wód deszczowych z pompami zatapialnymi sterowanymi pływakami, h) separator koalescencyjny zintegrowany z osadnikiem, z bypassem. V. Instalacja gazowa - usługi polegające na stałej kontroli, konserwacji i zabezpieczaniu awarii – dotyczy budynków przy ul. Kostki Napierskiego 10 C, ul. Kłobuckiej 1 i 3 oraz ul. rtm. W. Pileckiego 109 i 111: 1. Utrzymanie instalacji gazowej w należytym stanie technicznym, użytkowym i zapewniającym bezpieczeństwo użytkowania instalacji. 2. Systematyczna kontrola szczelności instalacji gazowej, bezzwłoczne usuwanie nieszczelności i wymiana zaworów, do przyłączy odbiorników gazu w lokalach włącznie – przyłącza urządzeń elastyczne i sztywne mogą być wymieniane na koszt najemcy, przy tym w razie wycieku gazu powodującego zagrożenie bezpieczeństwa należy dokonać wymiany bezzwłocznie. 3. Systematyczna kontrola stanu stacji poboru paliwa gazowego oraz instalacji w ciepłowniach gazowych zlokalizowanych przy budynkach przy ul. rtm. W. Pileckiego 109 i 111 – usuwanie nieszczelności i/lub zgłaszanie usterek, w tym urządzeń pomiarowych do dostawcy paliwa gazowego i/lub pogotowia gazowego. 4. Zgłaszanie Zamawiającemu na piśmie konieczności wymiany lub naprawy gazomierzy i przeliczników, bądź zasilających je baterii w stacjach poboru paliwa gazowego przy ul. rtm. W. Pileckiego 109 i 111. 5. Bezzwłoczne zabezpieczanie awarii instalacji gazowych, a w przypadku niemożności ich natychmiastowego ich wykonania odcinanie dopływu gazu. 6. Zgłaszanie na piśmie Zamawiającemu i dostawcy paliwa gazowego wszelkich zauważonych usterek i uszkodzeń instalacji wraz z propozycją zakresu ich naprawy. 7. Powiadamianie pogotowia gazowego o przypadkach wycieku gazu wraz z informacją dla Zamawiającego. VI. Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji - usługi polegające na konserwacji i zabezpieczaniu awarii – dotyczy budynków przy ul. Kłobuckiej 14, 16, 16A, 16B, 18, 18A, 18B, 18C i 18D: 1. Utrzymanie instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacyjnej w należytym stanie technicznym i użytkowym, w tym czyszczenie i uszczelnianie kanałów wentylacyjnych. 2. Instalacje wentylacji mechanicznej wyciągowej obsługującej hale garażowe we wszystkich budynkach wraz z wentylatorami osiowymi zamontowanymi na dachach budynków. 3. Instalacja wentylacji mechanicznej nawiewowo-wyciągowej wraz z 3 centralami znajdującymi się na dachu budynku przy ul. Kłobuckiej 14 4. Instalacja klimatyzacyjna w budynku ul. Kłobucka 14 wraz z zespołem klimatyzatorów na dachu budynku obsługująca lokal U.1 na parterze budynku (zamontowana i obsługiwana przez SPZOZ Warszawa-Ursynów). VII. Ponadto: 1. Wykonawca będzie uczestniczył w okresowych kontrolach obiektów budowlanych oraz niezwłocznie wykonywał wynikające z nich zalecenia w zakresie mechanicznych instalacji budynkowych. 2. Wykonawca pozostawi instalacje, urządzenia, systemy oraz miejsce wykonywanej pracy po każdorazowym przeglądzie, konserwacji w stanie całkowitej sprawności technicznej oraz pełnego bezpieczeństwa dla użytkowników, a także w czystości i porządku. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia powstałych awarii jak najszybciej, bez zbędnej zwłoki, w celu usunięcia powstałego zagrożenia dla mieszkańców/użytkowników oraz zabezpieczenia mienia Zamawiającego, a tym samym do wyeliminowania nieplanowanych kosztów dla Zamawiającego w czasie reakcji określonym w § 6 ust. 3. Jedocześnie Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o powstaniu awarii lub o otrzymaniu zgłoszenia od najemców/użytkowników lokali o powstałej awarii, za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie lub wiadomości „sms”. 4. Wykonawca obowiązany jest do prowadzenia rejestru zgłoszeń i awarii/prac konserwacyjnych który będzie dostępny na każde żądanie Zamawiającego, zgodnie z § 4 ust. 7 umowy. 5. Zlecenie zakupu materiałów, o których mowa w § 4 ust. 2 musi być poprzedzone zawiadomieniem Zamawiającego o konieczności wymiany danego materiału/elementu na nowy w związku z niemożliwym do naprawienia uszkodzeniem dotychczasowego. W zawiadomieniu należy określić typ i rodzaj materiału, który podlega wymianie na nowy oraz miejsce, gdzie musi nastąpić wymiana materiału/elementu. 6. Wykonawca w ostatnim dniu każdego miesiąca będzie dokonywał odczytów: 1) liczników wody na przyłączach miejskiej sieci wodociągowej w budynkach przy ul. Barwnej 8, ul. Kłobuckiej 1 i 3, ul. Kłobuckiej 14, 16, 16A, 16B, 18, 18A, 18B, 18C, 18D, ul. Rtm. W. Pileckiego 109 i 111, 2) liczników ciepła (ciepłomierzy) na przyłączach miejskiej sieci ciepłowniczej w węzłach cieplnych przy ul. Barwnej 8, ul. Kłobuckiej 1 i 3 ul. Kłobuckiej 14, 16 i 16B, 3) wskazań gazomierzy rotorowych i przeliczników w punktach poboru gazu zlokalizowanych na zewnątrz budynków przy ul. Rtm. W . Pileckiego 109 i 111, oraz przekazywał te stany wraz z numerami odpowiadających im urządzeń pomiarowych do Wydziału Zasobów Lokalowych w formie tabelarycznej (excel). Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej: 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.). 2. Wykonawca zobowiązuje się, że czynności wynikające z przedmiotu umowy stanowiącej realizację zamówienia na usługę konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania, w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych, będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób, wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, tj. usługi konserwacji sanitarnej i zabezpieczenia awarii (pogotowia awaryjnego) instalacji sanitarnych tj. instalacji wody zimnej, instalacji wody ciepłej, instalacji centralnego ogrzewania, w tym węzłów cieplnych i ciepłowni gazowych, instalacji kanalizacyjnej, instalacji gazowej oraz instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w budynkach i na terenach zewnętrznych oraz lokalach użytkowych. 4. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. zwanej dalej RODO) oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych tj. w szczególności[1] bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 2) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 5. W razie niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 13 ust. 5 umowy. 6. Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa ww treść, która będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy oraz: a) wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ; b) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ; c) zestawienie obiektów objętych przedmiotem zamówienia – załącznik nr 2 do wzoru umowy; Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia kwotę: 120.000,00 złotych brutto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50000000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego do złożenia przez każdego Wykonawcę wraz z ofertą: 1) Dla wykonawców składających ofertę w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a) SIWZ. Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.1. SIWZ. a) Wypełnionego elektronicznego formularza ofertowego dostępnego i generowanego poprzez Platformę b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.1) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Dla wykonawców składających ofertę w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b) SIWZ . Uwaga! Forma w jakiej należy złożyć niżej wymienione dokumenty została określona w pkt. 14.2. SIWZ. a) wypełnionego Formularza oferty - wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ; b) potwierdzenia wniesienia wadium jeśli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz - zgodnie z zapisami pkt 13 SIWZ; c) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ; d) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ; e) dokument zawierający dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej); f) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: • zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą, - o ile powyższe informacje nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 10.1) lit. f) SIWZ. Uwaga! Informację o podmiotach, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy należy zawrzeć w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 10.1.2) lit. c) i d) SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2.Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na Platformie) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie na wezwanie Zamawiającego mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania 1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 9.2 SIWZ: a) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych (zgodny z załącznikiem nr 6 do SIWZ), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. UWAGA! w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu. b) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodny z Załącznikiem nr 7 do SIWZ. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 4. Dokumenty podmiotów zagranicznych Wykonawca zagraniczny składa dokumenty zgodnie z zapisami pkt. 9 i 10 SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem, aby dokumenty złożone wraz z ofertą potwierdzały, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 5. Oferta wspólna: Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. 2) Oryginał pełnomocnictwa:  opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza - w przypadku składania oferty w formie elektronicznej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. a), lub  oryginał pełnomocnictwa lub kopii potwierdzonej notarialnie - w przypadku składania oferty w formie pisemnej, o której mowa w pkt. 3.3) lit. b), powinien był załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: • postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, • wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, • ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. 3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 4) W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców (nie musi ich spełniać każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną osobno). 5) Oświadczenia, wykazy lub formularze sporządzone na załączonych do SIWZ wzorach, składa i podpisuje w imieniu wszystkich Wykonawców Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy wpisując w miejscu przeznaczonym na podanie nazwy i adresu Wykonawcy, nazwy i adresy wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną. 6) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.1) lit. c), 10.1.2) lic. c) i 10.2) SIWZ każdy z uczestników oferty wspólnej składa indywidualnie. 7) Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego one dotyczą lub przez pełnomocnika. 8) Pozostałe kopie dokumentów, inne niż wymienione w pkt. 12.6) SIWZ, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców. 9) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach