Przetargi.pl
Usługa dożywiania dzieci w szkołach na terenie gminy miasta Lipna w 2018 roku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 87600 Lipno, ul. Włocławska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 287 23 24 , fax. 54 287 20 67
  • Data zamieszczenia: 2018-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Włocławska
    87600 Lipno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 287 23 24, fax. 54 287 20 67
    REGON: 34025919200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopslipno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa dożywiania dzieci w szkołach na terenie gminy miasta Lipna w 2018 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi dożywiania dzieci w szkołach podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych na terenie gminy miasta Lipna, polegającej na przygotowaniu i dostarczeniu zestawu posiłków ( śniadanie i jednodaniowy gorący posiłek w dni pobierania nauki szkolnej ) w okresie od 26 lutego 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku ( z wyłączeniem okresu ferii, przerw świątecznych oraz wakacji ). Projekt realizowany jest w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020. Zamawiający oczekuje przygotowania i dostarczenia zestawu posiłków dziennie ( śniadania i obiadu jednodaniowego ) dla dzieci uczęszczających do pięciu szkół na terenie Gminy Miasta Lipna, tj: • Szkoły Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie, ul. Okrzei 1 • Szkoły Podstawowej nr 5 im. Jana Pawła II w Lipnie, Plac 11 Listopada 13 • Publicznego Gimnazjum Nr 1 im. Noblistów Polskich w Lipnie, ul. Szkolna 2 • Zespołu Szkół Specjalnych w Lipnie, ul. Okrzei 4 • Zespołu Szkół Technicznych im. Ziemi Dobrzyńskiej w Lipnie, ul. Okrzei 3 Dzienna ilość posiłków (wg stanu na listopad 2017r.) wynosiła łącznie – 249 zestawów posiłków, tj: Szkoła Podstawowa nr 2 w Lipnie - 134 zestawów posiłków Szkoła Podstawowa nr 5 w Lipnie - 61 zestawów posiłków Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Lipnie - 20 zestawów posiłków Zespół Szkół Specjalnych w Lipnie - 24 zestawów posiłków Zespół Szkół Technicznych w Lipnie - 10 zestawów posiłków Posiłki wydawane są w szkołach w godzinach od 8:00 do 14:30 ; 2. Dostarczane zestawy posiłków muszą być urozmaicone, nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 3. Dostarczane posiłki muszą posiadać wymaganą przepisami kaloryczność i muszą być przygotowywane z pełnowartościowych, posiadających aktualne terminy ważności artykułów spożywczych, zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej i wymogami sanitarnymi dla żywienia zbiorowego. Produkcja, przechowywanie i dostarczanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach higieniczno- sanitarnych. Wykonawca zobowiązuje się przygotowywać posiłki zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r., (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 149 ) wraz z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Posiłki muszą być wykonane ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia. 4. Posiłki muszą być gorące o odpowiedniej temperaturze, gotowe do spożycia po ich dostarczeniu. 5. Posiłki muszą być dostarczone do każdej z placówek tak aby możliwe ich wydanie w godzinach wskazanych powyżej. 6. Wykonawca będzie dostarczać zestawy posiłków własnym środkiem transportu przystosowanym do przewozu żywności, na własny koszt w specjalistycznych pojemnikach i termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. 7. Wykonawca poniesie koszty załadunku i rozładunku dostarczanych posiłków. 8. Wykonawca zapewnia czystość termosów, w których odbywać się będzie transport posiłków. 9. Brudne naczynia i sztućce będą myte, wyparzane i odpowiednio przechowywane w stołówce szkolnej/kuchence szkolnej/przedszkolnej. Obowiązki w tym zakresie realizowane nie należą do Wykonawcy. 10. Każdy zestaw posiłków będzie składał się z: a) śniadania, które ma się składać z kanapki ( bułka z wędliną, jajkiem, serem, pasztetem i zawsze z warzywem, którym może być: sałata, ogórek, rzodkiewka itp., b) obiadu, który będzie się składał z:  maxymalnie dwa dni w tygodniu jednego dania, np.: z zupy z wkładką (mięso) i kromką chleba oraz surowy owoc podawany w całości (np. banan, jabłko, gruszka, brzoskwinia, pomarańcza)  minimalnie trzy dni w tygodniu z drugiego dania z kompotem owocowym.  Jedna porcja zupy z wkładką musi posiadać pojemność nie mniejszą niż 450 ml.  Jedna porcja drugiego dania mięsnego lub bezmięsnego musi posiadać gramaturę nie mniejszą niż 400 gramów, w tym: mięso – 100g, porcja warzyw (surowych lub przetworzonych) – 150 g oraz ziemniaki lub ryż, kasza, makaron - 150 g z dodatkami.  Jeden raz w tygodniu drugie danie bezmięsne musi stanowić ryba pod różną postacią.  Ponadto drugie danie bezmięsne mogą stanowić pierogi, kopytka, naleśniki, itp.  Jeden raz w tygodniu drugie danie mogą stanowić pierogi, kopytka, naleśniki z serem lub krokiety – w ilości 400 gramów.  Dodatkowo do drugiego dania 200 ml kompotu owocowego. UWAGA: Koszt posiłku nie powinien przekraczać 4 zł brutto, a znaczącą wagę w ocenie oferty będzie miał jadłospis - np. ilość drugich dań mięsnych w ciągu tygodnia, ich różnorodność, ilość warzyw surowych, gotowanych w porcji dziennej, ilość i różnorodność owoców przy codziennych posiłkach itp. 11. Jadłospisy układane będą przez Wykonawcę na okres 10 dni żywieniowych i dostarczany do dyrektorów placówek i do Zamawiającego z 5 dniowym wyprzedzeniem. Zamawiający nie dopuszcza, aby w ciągu dwóch tygodni (10 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego dania, zupy lub owocu. 12. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i wydawania posiłków zgodnie z normami żywieniowymi stosowanymi w zbiorowym żywieniu dzieci i młodzieży określone w szczególności w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154 ) z uwzględnieniem zmian ww. przepisów w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 13. Sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków są po stronie dyrektorów placówek i z nimi należy uzgadniać wszystkie szczegóły z tym związane. 14. Informacje o dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej lub o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków dyrektorzy poszczególnych placówek lub osoby przez nich upoważnione, przekażą Wykonawcy co najmniej z 3 dniowym wyprzedzeniem. 15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania badań sprawdzających posiłki zarówno pod względem higienicznym jak i kalorycznym. W przypadku stwierdzenia, że posiłek nie spełnia parametrów określonych w obowiązujących przepisach oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kosztami badania Zamawiający obciąży Wykonawcę. 16. Dla potrzeb badań żywności przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną (SANEPID) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania przez 48 godzin po 150 gramów każdej części składowej potraw; po upływie tego czasu próbki posiłków mogą być zniszczone. 17. Posiłki dowożone będą : a) do szkół : Szkoła Podstawowa Nr 2 w Lipnie, Szkoła Podstawowa Nr 5 w Lipnie i Publiczne Gimnazjum Nr 1 w Lipnie - w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawcę zobowiązuje się dbać o czystość termosów, w których odbywać się będzie transport posiłków. b) do szkół: Zespół Szkół Specjalnych w Lipnie, Zespół Szkół Technicznych w Lipnie - w naczyniach jednorazowych + sztućce dostarczanych przez Wykonawcę na jego koszt. Wykonawcę zobowiązuje się do odbioru na bieżąco zużytych naczyń i sztućców jednorazowych. c) transport posiłków musi spełniać wymagania konieczne do zapewnienia właściwych warunków higienicznych i zdrowotnych, na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłków. 18. Szacunkowa liczba osób objętych dożywianiem to ok. 250 (liczba ta w trakcie roku 2018 może ulec zmianie – zmniejszeniu lub zwiększeniu do +/ - 30%.) W przypadku zmiany liczby zestawów posiłków, Wykonawca będzie obowiązany do uwzględnienia w tym zakresie zgłaszanych na bieżąco potrzeb zarówno mających wpływ na zwiększenie lub zmniejszenie liczby posiłków. Określona liczba osób objętych posiłkiem jest wartością prognozowaną i jako taka nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń, co do wysokości faktycznej należności z tytułu wykonania zamówienia. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych, będzie leżało to w interesie Zamawiającego. W związku z tym Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 20. Wykonawca w ramach świadczonych usług zobowiązany jest do współpracy z dyrektorami szkół lub wskazanymi pracownikami oraz Dyrektorem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipnie lub inną osobą upoważnioną w zakresie realizacji dożywiania (przyjmowanie zgłoszeń, rezygnacja z posiłków itp.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55523100-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca przedłoży: Oświadczenie, potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji: - (Decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzającą jednostkę do prowadzenia działalności związanej z produkcją, podawaniem oraz transportem posiłków do odbiorców zewnętrznych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach