Przetargi.pl
Usługa cateringowa - zbiorowego żywienia dzieci uczęszczających do punktów przedszkolnych w Bałtowie i Okole, w ramach realizacji projektu Mali odkrywcy na start.

Gmina Bałtów ogłasza przetarg

  • Adres: 27-423 Bałtów, Bałtów 32/1
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2641008 , fax. 041 2641303
  • Data zamieszczenia: 2016-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bałtów
    Bałtów 32/1
    27-423 Bałtów, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2641008, fax. 041 2641303
    REGON: 29100946000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminabaltow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa cateringowa - zbiorowego żywienia dzieci uczęszczających do punktów przedszkolnych w Bałtowie i Okole, w ramach realizacji projektu Mali odkrywcy na start.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi przygotowania i dostawy trzech gotowych posiłków dziennie: śniadania, obiadu i podwieczorka (zestaw) dla dzieci przedszkolnych w wieku 3 - 4 lat uczęszczających do punktów przedszkolnych w Bałtowie oraz Okole. Żywienie dzieci odbywać się będzie w okresie od 01.09.2016r. do 31.07.2017r. z wyłączeniem dni wolnych od pracy. Liczba dzieci objętych usługą cateringu: - 22 - (punkt przedszkolny w Bałtowie), - 12 - (punkt przedszkolny w Okole). Ogólna liczba dziennych zestawów (śniadanie, obiad, podwieczorek) w okresie realizacji projektu (od 01.09.2016r. do 31.07.2017r.) wynosi ok. 7 718 szt., (przyjmując 34 zestawy dziennie przez okres 227dni.) 2.1 Zamawiający informuje, że wskazana powyżej ilość ma charakter szacunkowy, a rzeczywista ilość dziennych zestawów wynikać będzie z bieżących potrzeb zamawiającego i uzależniona będzie od ostatecznej liczby dzieci przyjętych do punktów przedszkolnych oraz od ich obecności w przedszkolu. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości dostarczanych posiłków. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy będzie obliczane na podstawie cen jednostkowych określonych w Formularzu cenowym. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zmniejszenie ilości posiłków. 2.2. Przygotowane posiłki powinny dostarczyć ok. 75% energii całodziennej racji pokarmowej, kolejne 25% będzie pochodzić z kolacji: a) śniadanie powinno dostarczyć ok. 25% energii całodziennej, b) obiad powinien dostarczyć ok. 30% energii całodziennej, c) podwieczorek powinien dostarczyć ok. 20% energii całodziennej, d) zalecana ilość kalorii w wyżywieniu całodziennym ok.1700, e) zalecana ilość kalorii w wyżywieniu przedszkolnym ok. 1275. 2.3 Zobowiązuje się wykonawcę do przestrzegania normatywnych wartości energetycznych, kalorycznych, wartości odżywczych i smakowych potraw oraz przygotowania ich zgodnie z prawnymi regulacjami o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, przy równoczesnym zapewnieniu urozmaicenia posiłków w związku z sezonowością i świętami. 2.4 Wykonawca jest zobowiązany do: a) dostarczenia posiłków we wszystkie dni pracy przedszkoli 3 razy dziennie w godzinach ustalonych z upoważnionym przedstawicielem Zamawiającego Przewidywane godziny dostarczania posiłków: śniadanie - godz. 8.15, obiad - godz. 12.00, podwieczorek - godz. 14.40, b) ilość posiłków będzie uzależniona od frekwencji dzieci - zapotrzebowanie na dany dzień składane będzie przez upoważnionego przedstawiciela zamawiającego do godz. 7.45, z możliwością korekty obiadów i podwieczorków do godz. 9.00, c) posiłki należy dostarczyć na własny koszt w specjalistycznych pojemnikach (opakowaniach) jednorazowego użytku, gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. d) Dla dań gorących w momencie przekazywania posiłków dzieciom do spożycia, temperatura powinna wynosić co najmniej 63 ?C, e) wykonawca zapewni pracownika do wydawania posiłków, f) opakowania jednorazowego użytku muszą być zamykane, tak aby podczas transportu posiłki w formie płynnej nie ulegały rozlaniu, g) po zakończeniu pory wydawania posiłków Wykonawca odbierze odpady pokonsumpcyjne, opakowania i inne pojemniki służące do dostarczenia i przechowywania żywności z przedszkoli, h) jadłospis powinien być układany przez wykonawcę na okres min. 5 dni i zatwierdzany przez zamawiającego, i) posiłki muszą być wykonywane z naturalnych produktów metodą tradycyjną, nie można używać produktów typu instant oraz gotowych produktów (np. mrożone pierogi, klopsy, gołąbki itp.), masło musi być świeże - nie można używać produktów masłopodobnych, j) wędliny muszą być wysokiej jakości, nie mogą zawierać dodatków skrobi, soi, mięso nie może być MOM (mięso odkostnione mechanicznie), Zamawiający zastrzega, że posiłki musza spełniać następujące warunki jakościowe: Jadłospis powinien być urozmaicony zgodny z aktualnymi zaleceniami żywieniowymi i aktualną piramidą żywieniową dostępną na stronie Instytutu Żywności i Żywienia; potrawy nie mogą się powtarzać w tym samym tygodniu W tygodniu powinien być dostarczany co najmniej 4 razy obiad z drugim daniem mięsnym lub rybnym wraz z surówką, Jadłospis powinien zawierać przynajmniej jedną porcję owoców oraz 2 porcje warzyw w ciągu dnia, Potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych - konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych W jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone Do przygotowywania posiłków zalecane jest: stosowanie tłuszczów roślinnych, dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli Zupy powinny być sporządzane na wywarze warzywno-mięsnym k)wykonawca jest zobowiązany do pobierania i przechowywania próbek podanych posiłków w specjalnie przeznaczonych do tego lodówkach przez okres 72 godz. od upływu dnia podania - pobór i ich przechowywanie zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 roku w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. z 2007r., Nr 80, poz.545) l) zamawiający zastrzega prawo dokonywania kontroli w trakcie przygotowywania posiłków w miejscu ich produkcji wskazanym przez Wykonawcę, ł) za uchybienia ujawnione w trakcie kontroli np. Sanepidu wynikające ze świadczonej przez wykonawcę usługi, której następstwem będą m.in. mandaty, kary, odpowiada wykonawca, m) wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również z przepisami prawa w zakresie higieny żywienia i norm HACCP oraz muszą spełniać wymogi żywieniowe zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla danej grupy wiekowej, n) wykonawca zobowiązuje się do przygotowywania posiłków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 sierpnia 2015 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U z dnia 28.08.2015r. poz.1256), o) w przypadku wyjazdu dzieci na wycieczkę wykonawca powinien przygotować w ramach środków przeznaczonych na dany dzień żywieniowy tzw. suchy prowiant, o planowanej wycieczce zamawiający poinformuje wykonawcę telefonicznie z 3 dniowym wyprzedzeniem. 2.5 Świadczenie usług żywieniowych powinno być zgodne z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015r., poz. 594 z późn.zm.) oraz zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego i Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących: a) wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń), b) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), c) cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarno- higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków, składowania i magazynowania produktów, przewozu posiłków). 2.6 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić i załączyć do oferty jadłospis na pierwsze 10 dni żywienia ( śniadanie, obiad, podwieczorek) pozwalający ocenić jakość i różnorodność oferowanych posiłków. Przygotowane jadłospisy winny uwzględniać zasady określone w Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25.X.2011 w sprawie przekazania konsumentom informacji na temat Żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 ( Dz. U. UEL 304/18 z dnia 22.XI.2011. 2.7. Klauzula społeczna: Na podstawie art. 29 ust. 4 pkt 1 lit b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudnił (na podstawie umowy o pracę bądź umowy cywilnoprawnej) przy realizacji przedmiotu Umowy co najmniej 1 osobę niepełnosprawną (z orzeczeniem o niepełnosprawności) w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub 1 osobę bezrobotną (na podstawie skierowania powiatowego urzędu pracy, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.), lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnych do pracodawcy, wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy, określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego). Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudniania co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej lub bezrobotnej, zgodnie z wymaganiami wskazanymi w niniejszym punkcie SIWZ, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy na świadczenie usługi cateringowej, na podstawie umowy o pracę w wymiarze czasu pracy co najmniej 1/2 etatu, b) przedłożenia Zamawiającemu kserokopii orzeczenia o niepełnosprawności lub skierowania osoby bezrobotnej przez powiatowy urząd pracy do pracodawcy oraz umowy o pracę w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy, c) dopuszcza się zmianę osoby biorącej udział przy realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem wymagań określonych w pkt. 2.7. W przypadku wypowiedzenia/ rozwiązania stosunku pracy z osobą biorącą udział przy realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić zamawiającego o tym fakcie (pisemnie, bądź faksem) w terminie do 3 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby niepełnosprawnej lub innego bezrobotnego w terminie do 14 dni od dnia ustania stosunku pracy z poprzednia osobą. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania w/w. osób. Na żądanie zamawiającego wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania w/w. osób. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób bezrobotnych (1 osoby w wymiarze czasu pracy min. 1/2 etatu) Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej w wysokości iloczynu 50% kwoty najniższego miesięcznego wynagrodzenia, wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne, oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia, chyba że Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy powiatowemu urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie Wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 555231003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminabaltow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach