Przetargi.pl
USŁUGA BIEŻĄCEJ OBSŁUGI BANKOWEJ RACHUNKU BIEŻĄCEGO I RACHUNKÓW POMOCNICZYCH WRAZ Z KREDYTEM W RACHUNKU BIEŻĄCYM SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. LUDWIKA RYDYGIERA W KRAKOWIE SP. Z O.O. W OKRESIE 01.03.2019 R. DO 28.02.2022 R.

Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ogłasza przetarg

  • Adres: 31-826 Kraków, os. Złotej Jesieni
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 126468502 , fax. 126468930
  • Data zamieszczenia: 2019-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny im. Ludwika Rydygiera w Krakowie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    os. Złotej Jesieni 1
    31-826 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 126468502, fax. 126468930
    REGON: 12118869400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalrydygier.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Sp. z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGA BIEŻĄCEJ OBSŁUGI BANKOWEJ RACHUNKU BIEŻĄCEGO I RACHUNKÓW POMOCNICZYCH WRAZ Z KREDYTEM W RACHUNKU BIEŻĄCYM SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. LUDWIKA RYDYGIERA W KRAKOWIE SP. Z O.O. W OKRESIE 01.03.2019 R. DO 28.02.2022 R.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa bieżącej obsługi bankowej rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych wraz z kredytem w rachunku bieżącym dla Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie SP. z o.o. w okresie od 01.03.2019 r. do 28.02.2022 r. (aktualna umowa obowiązuje od 01.03.2016 r. do 28.02.2019 r.) - zgodnie z wymaganiami zawartymi w niniejszej specyfikacji. Szczególne warunki zamówienia: I. Usługa kompleksowej obsługi rachunku bankowego obejmuje : 1) Otwarcie i prowadzenie rachunku bieżącego, rachunków pomocniczych (co najmniej 15), rachunku płacowego oraz rachunku walutowego (EURO). 2) Świadczenie usług w systemie elektronicznej obsługi bankowej z uwzględnieniem zasad ochrony informacji o wynagrodzeniach pracowników, przy czym: - przychodzące na rachunek bankowy środki pieniężne są księgowane tego samego dnia, - wychodzące z rachunku bankowego środki pieniężne, wysyłane przez Szpital w systemie elektronicznej obsługi bankowej do godz. 11.00 są przekazywane do banku beneficjenta (kontrahenci i pracownicy Szpitala) w dacie zgodnej z datą obciążenia rachunku Szpitala. 3) Świadczenie bieżącej obsługi elektronicznej rachunków polegającej m.in. na: a) umożliwieniu składania poleceń przelewu, b) zapewnienie dostępu do przeglądu sald i innych informacji dotyczących rachunków (objętych zamówieniem), c) zachowaniu poufności dokonywanych transakcji z uwzględnieniem zasad ochrony informacji o wynagrodzeniach pracowników, d) zapewnieniu dostępu do przeglądu transakcji archiwalnych z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji, e) umożliwieniu wyszukiwania dokonanych operacji po poszczególnych elementach przelewu: kwota, data, kontrahent itd., f) umożliwieniu generowania raportów/zestawień obejmujących czynności/operacje dokonane w danym dniu, g) udostępnieniu funkcji eksport i import danych do i z systemu finansowo – księgowego Zamawiającego, h) zapewnieniu możliwości uzyskania potwierdzenia zrealizowanych przelewów (tzw. wtórniki), i) zapewnieniu możliwości realizowania przelewów zbiorczych (kilka faktur do jednego kontrahenta), j) umożliwieniu wycofania, anulowania zlecenia (telefonicznie), k) realizacja przelewu jako zlecenia oczekującego, l) realizacja przelewu w systemie SORBNET (ok. 5 m-cznie), m) generowaniu elektronicznych wyciągów bankowych, n) zakładanie automatycznych lokat overnight po wszystkich operacjach dokonywanych w ciągu dnia dla środków pieniężnych w wysokości powyżej 50.000,00 zł z zastrzeżeniem, aby na koniec każdego miesiąca była założona blokada środków, celem uiszczenia stałych opłat bankowych (tj. ryczałt) oraz dokonywanie negocjowanych lokat terminowych. 4) Dodatkowo w opłacie ryczałtowej należy uwzględnić: • Wydanie karty wzorów podpisu i podpisu elektronicznego dla ok. 4 użytkowników (zmiana karty wzoru podpisu, duplikat wzoru karty podpisu). • Wydanie tokena lub innego narzędzia autoryzacji dla osób dysponujących podpisem elektronicznym. • Otwarcie dodatkowych rachunków pomocniczych, podpięcie do systemu bankowego oraz automatyczne uruchomienie dla wszystkich osób dysponującym podpisem elektronicznych w systemie bankowym. • Odbiór gotówki ze Szpitala: kwota do ok. 250.000,00 zł do 5 razy w miesiącu (zasilenie konta gotówką księgowane tego samego dnia, prowizja od wpłaty zwarta w ryczałcie miesięcznym- przy czym gotówka odebrana do godz. 12.00 jest księgowana tego samego dnia, po godz. 12.00 następnego dnia roboczego). • Udzielanie telefonicznych informacji (np. o stanie środków pieniężnych oraz innych informacji w przypadku awarii systemu elektronicznej obsługi bankowej). • Bezpłatna instalacja i bieżący serwis systemu elektronicznej obsługi bankowej, w szczególności: - zainstalowanie oprogramowania, - przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi oprogramowania, - importu / exportu danych z systemu bankowości elektronicznej do programu finansowo – księgowego Szpitala. Zamawiający posiada następujące oprogramowanie Infomedica System Finansowo – Księgowo – Kosztowy Rejestr Bankowy i Finanse i Ksiegowość firmy Asseco Poland S.A.. - bieżące udostępnianie aktualizacji systemowych celem zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej (bez konieczności zmiany oprogramowania po stronie Zamawiającego) w terminach uzgodnionych z Zamawiającym oraz w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. • W przypadku wystąpienia awarii systemu Wykonawca zapewni możliwość korzystania z usługi typu „teleserwis” umożliwiający telefoniczne uzyskanie informacji o stanie rachunków. • Wyznaczenie ze strony banku opiekuna Szpitala, który będzie odpowiedzialny za całokształt współpracy. • Przyjęcie i wykonywanie dyspozycji dotyczącej blokady środków na rachunku bankowym z tytułu zabezpieczenia transakcji krajowych oraz zagranicznych (możliwość dokonywania płatności obcej walucie). • Wpłaty kwot z zagranicy (ok. 5 m-cznie). • Wydawanie wszelkich opinii bankowych i zaświadczeń (ok. 1 m-cznie). • Miesięczne oprocentowanie kont (naliczenie odsetek). • Przechowanie depozytów, udostępnienie skrytki bankowej dla wartościowych depozytów pacjentów Szpitala. • Realizacja przelewu w formie papierowej u pracownika w placówce Banku (w przypadku awarii systemu bankowego). • Wszystkie pozostałe czynności, opłaty związane z prowadzeniem w/w rachunków nie przewidzianych na dzień specyfikacji. 5) Za wymienione usługi w punktach od 1 do 4 Zamawiający uiszczać będzie opłatę ryczałtową płatną na koniec każdego miesiąca (tj. w sposób automatyczny w formie obciążenia rachunku przez Bank). Ponadto Zamawiający informuje, iż średnia liczba realizowanych przelewów: - 600/m-c (przy czym przelewy wykonywane sa zbiorczo dla kilku faktur dotyczących jednego kontrahenta), - średnia ilość przelewów pracowniczych – 1300/m-c II. Kredyt w rachunku bieżącym (odnawialny lub tzw. Linia kredytowa**): a) wysokość kredytu 10.000.000,00 zł (słownie: dziesięć milionów złotych 00/100). b) W okresie umowy bank jako wykonawca (kredytodawca) nie będzie pobierał opłat i prowizji za bankowej za administrowanie kredytem, za gotowość oraz za zaangażowanie kredytu (tj. salda niewykorzystanej części kredytu). c) Miesięczna spłata odsetek - odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Odsetki będą obciążały rachunek bieżący na koniec każdego miesiąca. Jeżeli ostatni dzień miesiąca przypada w dni wolne lub święta, zapłata odsetek nastąpi w dniu poprzedzającym. d) Skumulowana opłata dotycząca kredytu w rachunku bieżącym, powinna obejmować: - prowizję przygotowawczą (płatna przy pierwszym uruchomieniu kredytu), - oprocentowanie, - marżę banku. e) Od kwoty wykorzystanego kredytu Bank będzie naliczał odsetki w stosunku rocznym, wg zmiennej stopy procentowej, ustalonej w oparciu o zmienną stawkę WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1M), obowiązującą na 2 dni robocze przed rozpoczęciem każdego okresu odsetkowego, powiększoną o stalą marżę banku (przy czym: do obliczeń kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni). * do wyliczenia należy przyjąć pełną wartość kredytu tj. 10.000.000,00 zł. f) Całkowita spłata kredytu nastąpi nie później niż w dniu 31.01.2022 r. g) Do wyliczenia kosztu obsługi kredytu należy przyjąć wskaźnik WIBOR dla depozytów złotówkowych 1M z dnia 29.01.2019 r. tj. 1,64. h) Zabezpieczenie kredytu - przelew wierzytelności z tytułu zawartych umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej z NFZ (umowa nr 061/200324/SZP/08/2017) • deklarowane obroty za cały okres trwania umowy wynoszą : 250.000.000,00 zł/rocznie Niezbędne dokumenty do określenia zdolności kredytowej Zamawiającego dostępne są do wglądu w Sekcji Finansowej – pokój 63 po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu: 1) Umowy z NFZ na 2019 r., 2) KRS, 3) Sprawozdanie finansowe za rok 2017, oraz RZ i S za VI i IX 2018., 4) Bilans spółki na dzień 30.09.2018 r., 5) Wykaz toczonych postępowań sądowych, administracyjnych, arbitrażowych na dzień 31.12.2018 r., 6) Wykaz należności i zobowiązań przeterminowanych na dzień 31.12.2018 r., 7) Decyzja w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej, 8) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, 9) Zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach, 10) Zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek, 11) Opinia bankowa wydana przez bank obsługujący rachunek podstawowy Zamawiającego. Informacje dodatkowe: Zamawiający zastrzega sobie, iż w okresie obowiązywania umowy zobowiązuje do przedstawiania następujących dokumentów: • sprawozdanie rachunek zysków i strat zawierający dane w układzie F01 – wersja porównawcza – raz na kwartał, w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale, • sprawozdanie z działalności jednostki, raz na rok, po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, • opinia i raport biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego, raz na rok, po zakończeniu badania, • uchwałę podziału zysku netto na pokrycie straty, raz na rok, po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, • zaświadczenie z US i ZUS – raz na rok tj. grudzień 2019, grudzień 2020, grudzień 2021 Zamawiający informuje iż: • aneksy przedłużające do umowy 061/200324/SP/08/2017 z NFZ będą dostarczane do banku niezwłocznie po podpisaniu, • nie posiada aktualnie żadnych zawartych umów pożyczek, poza kredytem obrotowym w rachunku bieżącym, • nie posiada żadnych transakcji typu: forward, futures, swap, innych opcji na rynku pieniężnym, kapitałowym, kredytowym oraz instrumentów pochodnych na rynku towarowym, • nie posiada przyznanych limitów transakcyjnych rynków finansowych, ani innych pochodnych, • nie posiada strategii działania na przyszłe lata, • kontrakt z NFZ proponowany jako zabezpieczenie kredytu jest wolny od zajęć sądowych i egzekucyjnych, a wierzytelność nie stanowi wierzytelności spornej, przeterminowanej, przedawnionej, • dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcy jedynie w przypadku konwoju (transportu gotówki do banku), • nie wyraża zgody na wystawienie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz na rozszerzenie zabezpieczenia o poręczenie przez Województwo Małopolskie, • część dokumentów jakie zamawiający zamierza udostępnić, są również zamieszczone na stronie internetowej http://www.szpitalrydygier.pl/, • wszelkie informacje dotyczące eksport/import (struktura) należy kontaktować się bezpośrednio z firmą Asseco Poland S.A,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66100000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta składana na całość zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu na konto Zamawiającego (decyduje termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego): Bank Zachodni WBK S.A. XXVII O/KRAKÓW NR: 44 1500 1979 1219 7002 3173 0000 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg: Usługa bieżącej obsługi bankowej rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych wraz z kredytem w rachunku bieżącym dla Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Sp. z o.o. w okresie od 01.03.2019 r. do 28.02.2022 r. - numer sprawy 34/ZP/2019”. 5. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w ppkt. 3 lit. b-e, muszą zachowywać ważność przez cały okres,w którym Wykonawca jest związany ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 8. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na numer i nazwę Postępowania, którego wadium dotyczy. 10. Oferty, które nie będą zabezpieczone odpowiednią formą wadium, zostaną odrzucone z Postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b. 11. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zapisami zapisanymi w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełniania niniejszego warunku udziału w Postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie i dokumenty, o którym mowa w pkt IX ppkt 1 lit. a-b). SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, Wykonawca przedkłada: a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wypełnione i podpisane odpowiednio przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy. Stosowne oświadczenie zawarte jest we wzorze, stanowiącym Załącznik nr 2A do Specyfikacji. b) Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonanie czynności bankowych: dla banków spółdzielczych – art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2002r. Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami); dla banków w formie spółki akcyjnej – art. 21 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2002r. Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami); dla banków, których dotyczy zapis art. 177 i 178 ww. ustawy, dokumentem zastępującym zezwolenie będzie statut banku; 2. W zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z Postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy Pzp, Wykonawca przedkłada: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – wypełnione i podpisane odpowiednio przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy. Stosowne oświadczenie zawarte jest we wzorze Oferty, stanowiącej Załącznik nr 2B do Specyfikacji. b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ppkt. 2 lit. b składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Dokumenty, o których mowa w ppkt. 3 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed notariuszem lub właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia ppkt. 4 stosuje się odpowiednio. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. . Dokumenty składające się na ofertę: a) Formularz Ofertowy (według wzoru z Załącznika nr 2 do Specyfikacji), b) dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w Postępowaniu (wymienione w pkt IX Specyfikacji), c) w przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo, w formie, o której mowa w ppkt 11 lit. b), d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). 5. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji. Zamawiający zaleca aby przy sporządzeniu oferty, Wykonawca skorzystał z wzorów przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może przedstawić ofertę na swoich formularzach z zastrzeżeniem, że muszą one zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego w Specyfikacji. 6. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, czytelnie i starannie, za pomocą nieścieralnego atramentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 9. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację. 10. Oferta i załączniki do oferty muszą być podpisane przez upoważnionego (upoważnionych) przedstawiciela (przedstawicieli) Wykonawcy. 11. W przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego (upoważnionych) przedstawiciela (przedstawicieli) Wykonawcy: a) poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), b) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę (osoby) nie wymienioną (wymienione) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie:  oryginału podpisanego przez osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach, albo  kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, zaleca aby, Wykonawca do oferty przedłożył stosowny odpis z rejestru Wykonawcy (aktualny na dany dzień lub pełny), z którego wynika umocowanie osoby (osób) udzielających w imieniu Wykonawcy pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli stosowny odpis nie został wcześniej złożony przez Wykonawcę w niniejszym Postępowaniu. 12. Wykonawca ma prawo, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec informacje, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., poz. 1503 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, pod warunkiem, że wykaże jednocześnie, że zastrzeżone przez niego w ofercie informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. W przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa, Wykonawca ma obowiązek wydzielić z oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa i oznaczyć je klauzulą – „Nie udostępniać. Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp, skutkować będzie ich ujawnieniem przez Zamawiającego. 13. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę. 14. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 15. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania: a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z Postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, b) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu lub do reprezentowania ich w Postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w ofercie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, c) wszelka korespondencja w Postępowaniu prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem, o którym mowa w pkt. XII ppkt 15 lit. b), d) wypełniając Formularz Ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”; w miejscu „np. nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, a nie dane pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach