Przetargi.pl
Usługa bankowa związana z udzieleniem długoterminowego kredytu w wysokości 4.600.000 zł (słownie: cztery miliony sześćset tysięcy zł) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ruciane-Nida oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych.

Urząd Miasta i Gminy Ruciane-Nida ogłasza przetarg

  • Adres: 12-220 Ruciane-Nida, Aleja Wczasów
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 4254430, , fax. 087 4254456
  • Data zamieszczenia: 2019-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Ruciane-Nida
    Aleja Wczasów 4
    12-220 Ruciane-Nida, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 4254430, , fax. 087 4254456
    REGON: 53082100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ruciane-nida.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa bankowa związana z udzieleniem długoterminowego kredytu w wysokości 4.600.000 zł (słownie: cztery miliony sześćset tysięcy zł) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ruciane-Nida oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa związana z udzieleniem długoterminowego kredytu w wysokości 4.600.000 zł (słownie: cztery miliony sześćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Ruciane-Nida oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych. 2. Wykorzystanie kredytu: w formie bezgotówkowej. 3. Okres spłaty kredytu: do 7 lat, począwszy od stycznia 2020 r. do grudnia 2026 r. 4. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające w pełni wymagania określone w SIWZ oraz uwzględniające następujące wymogi: a) postawienie kwoty kredytu do dyspozycji Zamawiającego: od dnia podpisania umowy (przewidywany termin do dnia 10 września 2019 r.), b) środki finansowe zostaną przekazane na konto Zamawiającego nr 30 9364 0000 2001 0000 0071 0001 w Warmińsko-Mazurskim Banku Spółdzielczym w Rucianem-Nidzie (dla celów wyliczenia ceny należy przyjąć postawienie kwoty kredytu do dyspozycji Zamawiającego w dniu 10 września 2019 r.), c) uruchomienie kredytu nastąpi bez żadnych prowizji oraz opłat, d) okres kredytowania: 88 m-cy, e) okres spłaty kredytu: 84 m-ce, f) karencja w spłacie rat kapitałowych: do 31 grudnia 2019 r., g) karencja w spłacie odsetek: do 30 września 2019 r., h) okres spłaty kredytu: począwszy od stycznia 2020 r. do grudnia 2026 r., i) spłata rat kapitałowych następować będzie w ratach miesięcznych, do ostatniego dnia miesiąca. Harmonogram spłat: - rok 2020 – 420.000 zł (12 rat po 35.000 zł), - rok 2021 – 480.000 zł (12 rat po 40.000 zł), - rok 2022 – 480.000 zł (12 rat po 40.000 zł), - rok 2023 – 480.000 zł (12 rat po 40.000 zł), - rok 2024 – 780.000 zł (12 rat po 65.000 zł), - rok 2025 – 600.000 zł (12 rat po 50.000 zł), - rok 2026 – 1.360.000 zł (8 rat po 110.000 zł, 4 raty po 120.000 zł), j) termin spłaty odsetek: od października 2019 r., miesięcznie, do ostatniego dnia miesiąca, (należy przyjąć zasadę, że gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek będzie upływał w dniu ustawowo wolnym od pracy, to spłata raty kredytu i odsetek nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie), k) zamawiający zastrzega sobie prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości bądź części bez dodatkowych opłat i prowizji, bez uprzedniego powiadamiania Wykonawcy. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian chyba że, zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie, l) w przypadku wcześniejszej częściowej spłaty kredytu zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania konkretnej raty lub rat kredytu, które podlegają wcześniejszej spłacie, m) przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok równa się rzeczywistej liczbie dni tj. 365/366 dni, n) odsetki należne naliczane będą tylko od kwoty rzeczywistego zadłużenia, o) możliwość zmiany harmonogramu w okresie trwania umowy w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji, p) Zamawiający będzie powiadamiany przez Bank o wysokości odsetek przypadających do spłaty telefonicznie bądź drogą elektroniczną, na 5 dni przed datą ich płatności, q) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna, r) kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami w całym okresie trwania kredytowania, s) oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym, oparte będzie na stawce bazowej, ustalonej na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mającej zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego miesiąca, powiększone o marżę banku, która w okresie kredytowania – obowiązywania umowy, będzie stała, 5. W celu obliczenia ceny kredytu należy przyjąć teoretyczny termin wykorzystania kredytu na dzień 10 września 2019 r. 6. Przy obliczaniu ceny proszę przyjąć WIBOR 1M w wysokości 1,64 % ustalony na podstawie notowań z dnia 25 lipca 2019 r. 7. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował. 9. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.) zostały określone w Rozdziale XIX SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania warunku Wykonawca musi wykazać, że posiada dokument potwierdzający, iż Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wymagane jest złożenie oświadczeń, o których mowa w Rozdz. VI ust. 2 SIWZ dotyczącego każdego z Wykonawców występujących wspólnie. 2. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 3. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z treści dokumentów wymienionych w pkt. 2 do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnictwo(a)w formie oryginałów lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4. Po zamieszczeniu przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni przekaże Zamawiającemu "Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej" opracowane wg wzoru dołączonego do SIWZ - załącznik nr 4. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z w/w oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5. Formularz Ofertowy. 6. W przypadku zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda: a) wskazania przez Wykonawcę, w formularzu ofertowym stanowiącym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, b) podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców. 7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach