Przetargi.pl
Usługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pasym

Urząd Miasta i Gminy Pasym ogłasza przetarg

  • Adres: 12-130 Pasym, ul. Rynek 8
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6212010 w. 35 , fax. 089 6212011
  • Data zamieszczenia: 2009-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta i Gminy Pasym
    ul. Rynek 8 8
    12-130 Pasym, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6212010 w. 35, fax. 089 6212011
    REGON: 00053831400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pasym.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pasym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Usługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pasym, oraz spłatę części przypadających na 2009 rok rat kapitałowych wcześniej zaciągniętych przez Gminę Pasym kredytów w: Powszechnej Kasie Oszczędności Banku Polskim S.A., Banku Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Olsztynie. 2. Przedmiot zamówienia powinien spełniać następujące funkcje: Postawić do dyspozycji Gminy Pasym kwotę do 5 723 692 zł poprzez jednorazowe przelanie ww. kwoty, określonej bezpośrednio po podpisaniu umowy kredytowej, na rachunek bieżący budżetu Gminy Pasym. Najbardziej prawdopodobna kwota zaciąganego kredytu to 2 600 000 zł, 3. Warunki dotyczące zamówienia: - uruchomienie kredytu poprzez jednorazowy przelew kwoty zaciąganego kredytu na rachunek budżetu Gminy Pasym, na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego, złożonej bezpośrednio po podpisaniu umowy kredytowej, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu oraz wcześniejszej spłaty bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. - jedyne koszty Zamawiającego, związane z uzyskaniem i spłatą kredytu, stanowiące przychód Wykonawcy, to odsetki (brak opłat za rozpatrzenie wniosku, za udzielenie kredytu, za wcześniejszą, częściową lub całkowitą spłatę kredytu, za wykorzystanie kredytu w kwocie mniejszej niż wynikającej z umowy kredytowej i innych), - Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania, - sprawozdania Rb-27S, Rb - 28S, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z za 4 kwartały 2007r., 2008r. oraz 3 kwartały 2009r., sprawozdanie z wykonania budżetu za lata 2007, 2008 oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie w/w sprawozdań, znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego: www.bip.pasym.pl - zakładka Budżet i finanse podmenu Sprawozdania - odsetki naliczane będą za okres faktycznego korzystania z kredytu od kwot sald na rachunku kredytowym, prowadzonym przez Wykonawcę, uwzględniających wszystkie dokonane spłaty, - oprocentowanie kredytu oparte o stawkę WIBOR 1M, - spłata odsetek od kredytu począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostanie uruchomiony kredyt (środki kredytu zostaną przelane na rachunek budżetu Gminy Pasym), - spłata kredytu w miesięcznych ratach malejących, począwszy od stycznia 2010, do grudnia 2019 r., (119 równych rat kapitałowych, będących krotnością pełnych setek złotych, płatnych w okresie od stycznia 2010 r. do listopada 2019 r., oraz ostatnia wyrównująca rata kapitałowa za grudzień 2019 r., nie większa niż wcześniej płacone raty) - data wymagalności rat kapitałowych - zgodnie z procedurami wewnętrznymi banku, nie wcześniej niż 20.01.2010 r., - data wymagalności rat odsetkowych - zgodnie z procedurami wewnętrznymi banku, nie wcześniej niż 01.01.2010 r. Data wymagalności ostatniej raty odsetkowej - nie później niż 31.12.2019 r. - oprocentowanie kredytu w danym miesiącu ustalane w oparciu o stawkę WIBOR 1M lub średnią arytmetyczną stawki WIBOR 1M, ustaloną zgodnie z procedurami wewnętrznymi banku - oprocentowanie kredytu w danym miesiącu stanowi sumę stawki WIBOR 1M lub jej średniej arytmetycznej z pewnego okresu (ustalonej zgodnie z procedurami wewnętrznymi banku), o której wyżej mowa, oraz marży banku (dodatniej lub ujemnej) niezmiennej w całym czasie trwania umowy kredytowej, - sposób obliczania (lub ustalania) stawki referencyjnej powinien umożliwiać obliczenie oprocentowania kredytu w danym miesiącu pierwszego dnia tego miesiąca, - zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco Gminy Pasym wraz z deklaracją wekslową, 4.Warunki dotyczące oferty: -oferta powinna zawierać : - wysokość marży banku, stanowiącej - wspólnie ze stawką WIBOR 1M - podstawę do ustalania oprocentowania kredytu, wyrażoną poprzez proponowaną ilość punktów procentowych ze znakiem (+) lub (-).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, tj. osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którzy: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności bankowej, 1.2. posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie zawodowe oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy. Na potwierdzenie spełnienia w/w warunków Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów, określonych w pkt. VI. SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów, dostarczonych przez wykonawców wg formuły spełnia - nie spełnia. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożą pełnomocnictw, albo którzy złożą dokumenty zawierające błędy lub którzy złożą wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Niespełnienie chociażby jednego w/w warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest spełniać i akceptować warunki określone w niniejszej SIWZ oraz we wzorze umowy - pod rygorem odrzucenia oferty, a w szczególności: Wypełnić druk OFERTA - według wzoru stanowiącego załącznik nr 1, Załączyć do oferty wszystkie wymagane dokumenty, wyszczególnione w pkt. VI niniejszej SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. V SIWZ, Wykonawca składa - wraz z ofertą, sporządzoną ściśle wg formularza, stanowiącego załącznik nr 1 - następujące dokumenty, oświadczenia i informacje: 1) Oświadczenie, że wykonawca spełnia, określone w art. 22 ust. 1 ustawy, warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 3) Pełnomocnictwo do podpisywania dokumentów oferty i podpisania umowy, o ile uprawnienie takie nie wynika z innych złożonych dokumentów. 2. Pozostałe wymagane dokumenty jako załączniki do oferty W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia należy załączyć dodatkowo pełnomocnictwo dla podmiotu wiodącego - lidera - udzielone przez wykonawców, do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w SIWZ składane są przez Wykonawców wspólnie, z wyjątkiem wymienionych w pkt. VI.1 ppkt 1) i 2), które składane są przez każdego z Wykonawców oddzielnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem wiodącym - liderem. Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. Uczestnik konsorcjum nie może złożyć oferty odrębnej. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego do Ustawy w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pasym.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach