Przetargi.pl
Urządzanie terenu wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie

Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów ogłasza przetarg

  • Adres: 31-148 Kraków, Helclów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
  • Data zamieszczenia: 2019-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
    Helclów 2
    31-148 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
    REGON: 00029317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpshelclow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Urządzanie terenu wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na terenie Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie (DPS), na nieruchomości położonej przy ul. Helclów 2, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116, jednostka ewidencyjna Śródmieście, usług w zakresie urządzania terenów zielonych wraz z pielęgnacją zieleni, w tym: 1) usługa urządzania terenów zielonych polegająca na: zakupie materiału roślinnego, dostarczeniu na teren prowadzenia prac, montażu obrzeży, przygotowaniu podłoża do sadzenia krzewów i bylin, montażu podpory pod pnącza, sadzeniu drzew liściastych, krzewów iglastych, krzewów liściastych, bylin i pnączy oraz usunięciu z terenu prowadzenia prac i utylizacji odpadów; 2) usługa pielęgnacji zieleni polegająca na: pielęgnacji nasadzonego materiału roślinnego, o którym mowa w pkt 1) (utrzymaniu żywotności) przez okres od dnia odbioru przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w pkt 1) do dnia 31 grudnia 2022 r. 2. Szczegółowy zakres i warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do niniejszej SIWZ, tj. w dokumentacji projektowej, przedmiarze, decyzjach Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (MWKZ) oraz Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ (wraz z Załącznikami do Wzoru Umowy). UWAGA: W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią dokumentacji projektowej, a treścią Wymogów ekologicznych będących Załącznikiem Nr 2 do Wzoru Umowy (stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ) obowiązują zapisy z Wymogów ekologicznych. 3. Wymogi ekologiczne, określone szczegółowo w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy (Załącznik Nr 1 do SIWZ), opierają się na unijnych kryteriach tzw. „zielonych zamówień publicznych” i Zamawiający zobowiązany jest do ich zastosowania w niniejszym zamówieniu, z uwagi na dofinansowanie uzyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW). 4. Wymogi ekologiczne podstawowe, tj. takie, których spełnienie przez oferowane usługi Wykonawca musi potwierdzić w niniejszym postępowaniu (patrz Rozdz. VIII pkt 3.2 SIWZ), to: 1) stosowanie do dostarczanych roślin wyłącznie opakowań biodegradowalnych (w przypadku opakowań jednorazowych) lub opakowań wielokrotnego użytku; 2) dostarczanie roślin niewielkich rozmiarów w zwrotnych pojemnikach; 3) stosowanie polepszaczy gleby niezawierających torfu ani osadów ściekowych; 4) zastosowanie hydrożelu dostarczonego przez Zamawiającego, a do podlewania roślin wykorzystywanie w pierwszej kolejności wody opadowej; 5) selektywne gospodarowanie odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz unijnymi kryteriami zielonych zamówień; 6) natychmiastowe zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich gatunków roślin lub zwierząt o charakterze inwazyjnym oraz podjęcie stosownych działań uzgodnionych z Zamawiającym, mających na celu eliminację tych gatunków; 7) stosowanie do wykonania przedmiotu zamówienia wyłącznie pojazdów, które spełniają normę emisji spalin co najmniej Euro 4. Powyższe wymogi zostały szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. 5. Wymogi ekologiczne dodatkowe, tj. takie, których spełnienie przez oferowane usługi będzie podlegało ocenie punktowej (patrz Rozdz. XV SIWZ oraz Rozdz. VIII pkt 3.2 SIWZ) i stanie się obligatoryjne w zakresie zadeklarowanym w Ofercie Wykonawcy, z którym zawarta zostanie Umowa, to: 1) dostarczenie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi; 2) stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (uwaga: chodzi o wymogi bardziej restrykcyjne, niż określone w ust. 4 pkt 3) powyżej); 3) stosowanie do wykonania przedmiotu zamówienia wyłącznie pojazdów, które spełniają normę emisji spalin co najmniej Euro 5; 4) niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin. Powyższe wymogi zostały szczegółowo opisane w Rozdz. XV SIWZ oraz w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. 6. Dodatkowe informacje dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia dotyczy części nieruchomości przy ul. Helclów 2 w Krakowie oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116 jednostka ewidencyjna Śródmieście, powierzchnia działki 3,5976 ha w tym powierzchnia zabudowy obiektów na terenie nieruchomości: 7 448,26 m2. Budynek E przy którym będzie realizowany przedmiot zamówienia znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale znajduje się na obszarze układu urbanistycznego Kleparza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-648 oraz na obszarze uznanym za pomnik historii „Kraków – historyczny zespół miasta”. 2) Usługa świadczone będą w na terenie nieruchomości, która nie zostanie wyłączona z użytku, wyłączone z użytku zostaną wyłącznie miejsca gdzie Wykonawca będzie wykonywał prace; 3) Po uprzednim uzgodnieniu istnieje możliwość czasowego wyłączenia części nieruchomości na czas wykonywania usług. 4) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć majątek Zamawiającego przed uszkodzeniem z uwagi na prowadzone prace. 7. Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia szczegółowo określono we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ, oraz w Załącznikach do Wzoru Umowy, będących integralną częścią Wzoru Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.) 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608 Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony: Urządzanie terenów zielonych wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie”. tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być złożone w oryginale i wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2, 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku niewskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, 3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.2. Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu). 1.3. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – (jeżeli dotyczy) 1.4. Pisemne Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy). 1.5. Formularz oferty z Formularzem Cenowym – według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 1.6. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca składa powyższe Oświadczenie po upublicznieniu Informacji po otwarciu ofert (zgodnie z art. 86 ust. 5 Pzp). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach