Przetargi.pl
Uregulowanie stosunków wodnych - zalewisko Marzyńsko przy ul. Wojska Polskiego w Iławie

Gmina Miejska Iława ogłasza przetarg

  • Adres: 14-200 Iława, ul. Niepodległości
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (089) 6490159, 6490101 , fax. (089) 649 26 31
  • Data zamieszczenia: 2019-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Iława
    ul. Niepodległości 13
    14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (089) 6490159, 6490101, fax. (089) 649 26 31
    REGON: 52437000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.umilawa.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Uregulowanie stosunków wodnych - zalewisko Marzyńsko przy ul. Wojska Polskiego w Iławie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na uregulowaniu stosunków wodnych - zalewisko Marzyńsko przy ul. Wojska Polskiego w Iławie. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części Instrukcji dla Wykonawców „obiektem” lub „przedmiotem zamówienia”. 2. Przedmiot zamówienia składa się z 2 części: 1) część 1 - budowa kolektora kanalizacji deszczowej pod torami kolejowymi linii E-65 i 353 (Warszawa-Gdańsk oraz Poznań-Skandawa) w Iławie - zakres rzeczowy obejmuje w szczególności: a) budowę kanalizacji deszczowej - skrzyżowanie kolektora kanalizacji deszczowej z torowiskiem linii kolejowych oraz ulicami Wojska Polskiego i Kolejową (odcinek D5 – D6) wraz ze studzienkami D5 i D6 b) wykonanie zabezpieczenia (konstrukcji odciążających z wiązek szyn, tzw. "typu szwajcarskiego") ruchu pociągów w trakcie wykonywania przejścia mikrotunelingiem pod czynnymi torami, 2) część 2 - budowa kanalizacji deszczowej od zalewiska Marzyńsko do rowu łąkowego - poza terenami zamkniętymi- zakres rzeczowy obejmuje w szczególności: a) budowę kanalizacji deszczowejna odcinku D1-D5 oraz od D6 do wylotu „W”, studzienki D1-D4, D7, D9+podziemne rurowe zbiorniki retencyjne, b) przebudowę komory przepływowej, c) budowę punktu poboru wody, d) budowę ogrodzenia, e) Odbudowa rowu Łąkowego - Strugi Radomno, f) rekultywacja zieleni, wycinka drzew, krzewów. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu dla części 1-2 został zawarty w dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót, SIWZ, wzorze umowy wraz załącznikami. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia część 1-2 na podstawie dokumentacji projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty są dokumentacje projektowe, STWiORB oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. 5. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. 6. W przypadku wskazania dla części 1-2 w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacjami projektowymi, STWiORB, przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. 8) Dodatkowo, wszędzie tam, gdzie zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca itp.) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (zwana dalej ustawą), Zamawiający dopuszcza oferowanie sprzętu lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych takich samych lub lepszych niż wymagane przez Zamawiającego w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ. Zamawiający informuje, że w takiej sytuacji przedmiotowe zapisy są jedynie przykładowe i stanowią wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać składniki użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, a także jakościowe (m.in.: wymiary, skład, zastosowany materiał, kolor, odcień, przeznaczenie materiałów i urządzeń, estetyka itp.) jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy), konkretny produkt lub materiały przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te rozwiązania. Zamawiający przy współudziale autora dokumentacji projektowej oceni czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne. 9) Minimalne parametry techniczne stanowiące minimalne parametry równoważności zostały przedstawione w dokumentacji projektowej. 7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 8. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 9. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 10. Wykonawca ma obowiązek zakupić drewno pozyskane z wycinki przewidzianej w związku z realizacją robót budowlanych, którą przewiduje decyzja na wycinkę nr OŚR.613.1.2.2019 z dnia 06.02.2019r. Wycena pozyskanego drewna odbędzie się według stawek i zasad przyjętych w zarządzeniu Nr 0050-33/2019 Burmistrza Miasta Iławy z dnia 26.03.2019r. w sprawie zasad gospodarowania drewnem pozyskiwanym z nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Iława. 11. Zamawiający informuje, iż zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia dla części 1 będzie realizowany na podstawie dwóch odrębnych pozwoleń na budowę. W przypadku wygrania postępowania na każdą z części przez różnych Wykonawców zobowiązuje się tych wykonawców do ustalenia wspólnego kierownika budowy na czas co najmniej realizacji części 1 w zakresie pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Powiatu Iławskiego. 12. Zamawiający zwraca uwagę, że należy szczególnie starannie przeanalizować i ująć w cenie oferty, realizację wszystkich obostrzeń i opłat wskazanych w uzgodnieniach wydanych przez wszystkie spółki z grupy PKP, w tym m.in.następujące opłaty: 1) Opłata administracyjna - 2 000 zł. 2) Opracowanie tymczasowego regulaminu ruchu prowadzenia pociągów - 3 074,60 zł. 3) Koszt wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej - koszt jednostkowy 1500 zł/szt.; przyjęto 4 wyłączenia 4) Koszt wyłączenia napięcia wynosi: 4 x 1 500 = 6 000 zł. 5) Koszt zamknięcia torów- koszt jednostkowy 200 zł/ godz.; przyjęto 40 godzin. Koszt zamknięcia torów wynosi: 40 x 200 = 8 000 zł. 6) Koszty związane z ograniczeniem prędkości w torach, co związane jest z opóźnieniem pociągów, jednostkowy koszt 100 zł/godz.; przyjęto 50 godzin. Koszt ograniczenia prędkości wynosi: 50 x 100 = 5 000 zł. 7) Koszt działania komisji 538,30 zł/osobę; przyjęto 6 osób. Koszt komisji wynosi: 6 x 538,30 = 3 229,80 zł. 8) Koszt za zajęcie terenu kolejowego- koszt jednostkowy 1,00 zł/ m² x ilość dni. Powierzchnia zajętego terenu wynosi F = 191,2 x 20 = 3 840 m². Ilość dni ustalono na podstawie danych z podobnych inwestycji. Długość kolektora na terenie zamkniętym L= 191,2 m, jednostkową długość odwiertu przyjęto 15m/ dzień ; n = 192 :15 = 12,8 przyjęto 13 dni. Koszt zajęcia terenu kolejowego wynosi: 3 840 x 1,00 x 13 = 49 920 zł. OGÓŁEM OPŁATY NA RZECZ PKP wynoszą : 77.224,40 zł. 9) Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej układu torowego przed przystąpieniem do robót oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i przekazanie jej do KODGiK w Gdańsku. Koszt wykonania 20.000 zł. 10) Opłaty za nadzór ze strony służb spółek grupy PKP nad prowadzonymi pracami- wysokość według uzgodnień, 11) Roboty w rejonie torów kolejowych powinny być przeprowadzone pod nadzorem służb PKP, na placu budowy dla części 1 należy zabezpieczyć środki łączności umożliwiające kontakt ze służbą ruchu PKP; 12) W ramach realizacji części 1, Wykonawca przejmuje zobowiązania gwarancyjne BUDIMEXU S.A., który realizował kontrakt "Modernizacja linii kolejowej E65 na terenie LCS Iława", w obszarze prowadzonych robót 13) Zamawiający zwraca uwagę, że Wykonawca musi uwzględnić obowiązek prowadzenia robót ziemnych pod stałym nadzorem geologa 14) UWAGA! Koszty wskazane w pkt 8, tj.77.224,40 zł są wartościami ustalonymi na dzień składania projektu do uzgodnień. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia i wliczenia w cenę ofert aktualnie obowiązujących stawek w spółkach grupy PKP. 13. Elementy wyposażenia (urządzenia) oraz materiały muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych (dotyczy części 1-2). 14. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 15. Kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych, 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej, 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę, 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych, 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników, 71354300-7 - Usługi badań katastralnych. 16. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (polegających na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac (dotyczy części 1-2): roboty rozbiórkowe, wykonanie wykopów, roboty instalacyjne wod-kan, wycinka drzew i inne roboty, o których mowa w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wyżej oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały zawarte załączniku nr 7 wzór umowy (dotyczy każdej części).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45231300-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1A i/lub1B do SIWZ, 2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2do SIWZ, 3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ, 4) pisemne zobowiązania lub inne dokumenty, w przypadku gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, 5) w przypadku podpisania oferty lub poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty, 6) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach