Przetargi.pl
Udzielenie w roku 2010 kredytu długoterminowego w wysokości 1.417.000 PLN z terminem spłaty do 2020 roku

Gmina Szemud ogłasza przetarg

  • Adres: 84-217 Szemud, ul. Kartuska 13
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6761185 , fax. 058 6761113
  • Data zamieszczenia: 2010-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szemud
    ul. Kartuska 13 13
    84-217 Szemud, woj. pomorskie
    tel. 058 6761185, fax. 058 6761113
    REGON: 00054269800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szemud.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie w roku 2010 kredytu długoterminowego w wysokości 1.417.000 PLN z terminem spłaty do 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w zakresie dotyczącym rozbudowy szkoły podstawowej w Koleczkowie. 2.Walutą kredytu będzie złoty polski. 3.Kwota kredytu - 1.417.000 PLN (słownie: jeden milion czterysta siedemnaście tysięcy złotych 00/100) 4.Wykorzystanie kredytu w okresie od dnia 02.08.2010 r. do dnia 31.12.2010 r. w trzech transzach (dla celów sporządzenia ofert należy założyć wykorzystanie kredytu według planowanych transz, tj. 12 sierpnia 2010 r. - kwota 646.000 zł;10 listopada 2010 r. - kwota 682.000 zł i 27 grudnia 2010 r. - kwota 89.000 zł). 5.Uruchomienie transz kredytu będzie następować w złotych polskich (PLN) w formie bezgotówkowej poprzez uznanie podstawowego rachunku Gminy Szemud w Banku Rumia Spółdzielczym nr 70 8351 0003 0000 0228 2000 0010, na pisemny wniosek (dyspozycję) Zamawiającego, złożony Wykonawcy na 5 (pięć) dni roboczych przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu. Wniosek (dyspozycja) będzie zawierał termin uruchomienia transzy kredytu oraz jej kwotę. 6.Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z wnioskami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 7.Ewentualna prowizja od udzielonego kredytu płatna będzie proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu w terminie 3 (trzech) dni roboczych następujących po dniu uruchomienia danej transzy kredytu na podstawie pisemnej decyzji wystawionej przez Wykonawcę w dniu uruchomienia danej transzy kredytu na rachunek wskazany przez Wykonawcę. W prowizji od udzielonego kredytu Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie koszty związane z udzieleniem i obsługą kredytu przez cały okres obowiązywania umowy (w tym: prowizja przygotowawcza, prowizja za obsługę kredytu itp.). 8.Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego we wnioskach (dyspozycjach) składanych do Wykonawcy. 9.Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2010 r. 10.Niewykorzystanie kredytu w całości lub części w terminie określonym w pkt. 9 oznacza rezygnację z dalszego wykorzystania kredytu lub jego części. 11.Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 12.W przypadku rezygnacji Zamawiającego z uruchomienia środków z kredytu, Wykonawcy nie przysługuje jakakolwiek opłata lub prowizja. 13.W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia, czy przedterminowa spłata części kredytu będzie powodować zmniejszenie wysokości ustalonych rat kredytu lub/i skrócenie okresu kredytowania. 14.Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, w tym za czynności związane ze zmianą warunków Umowy lub inne czynności związane z obsługą kredytu, za wyjątkiem opłat i prowizji ustalonych w umowie kredytowej. 15.Spłata kredytu nastąpi w latach 2011 - 2020 w 10 ratach wg niżej podanego harmonogramu: Lp. Data spłaty Kwota spłaty 1. 31.07.2011 141.700 2. 31.07.2012 141.700 3. 31.07.2013 141.700 4. 31.07.2014 141.700 5. 31.07.2015 141.700 6. 31.07.2016 141.700 7. 31.07.2017 141.700 8. 31.07.2018 141.700 9. 31.07.2019 141.700 10. 31.07.2020 141.700 Razem x 1.417.000 16.Zamawiający zastrzega sobie zmianę określonych w punkcie 15 terminów spłat rat kredytowych, w ramach danego roku budżetowego, po uprzednim pisemnym poinformowaniu Wykonawcy. Zmiana terminów wymaga zachowania formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 17.Jeżeli termin spłaty rat kapitałowych przypada na sobotę, niedzielę, święto lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, to spłata rat kapitałowych nastąpi w dniu roboczym poprzedzającym ten dzień. 18.Spłata kredytu będzie realizowana na wskazane przez Wykonawcę konto w terminach i kwotach określonych w punkcie 15. 19.Za datę spłaty kredytu, odsetek oraz prowizji przyjmuje się dzień obciążenia podstawowego rachunku bankowego Zamawiającego. 20.Udzielenie kredytu nie zobowiąże Gminy do przeniesienia rachunku bankowego budżetu Gminy do banku Wykonawcy oraz konieczności zakładania konta pomocniczego w banku Wykonawcy. 21.Gmina zastrzega sobie prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 22.Przedterminowa spłata nie będzie skutkować zachowaniem odsetek od całości udzielonego kredytu. Odsetki będą naliczone tylko od niespłaconego zadłużenia. 23.Spłata odsetek w okresie karencji oraz w okresie spłaty kredytu - w okresach kwartalnych, w ostatni dzień roboczy kwartału, z zastrzeżeniem, iż: a) pierwszy okres odsetkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy i kończy się ostatniego dnia miesiąca kończącego dany kwartał, b) ostatni okres odsetkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu i odsetki płatne będą wraz ze spłatą ostatniej raty kredytu. 24.Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą według zmiennej stopy bazowej określonej przez wykonawcę. Dla jednakowego obliczenia ceny oferty należy przyjąć stopę bazową określoną na dzień 07 czerwca 2010 r. Poprzez stopę bazową należy rozumieć stopę procentową WIBOR 3M z dnia 07 czerwca 2010 r. powiększoną lub pomniejszoną o stałą (nie ulegającą w trakcie trwania umowy zmianom) marżę Wykonawcy. 25.Oprocentowanie określone przez Wykonawcę (stopa bazowa), o którym mowa w punkcie 24 w okresie umownym będzie ulegało zmianom (podwyższeniu lub obniżeniu) i ustalane będzie za dany kwartał jako stawka WIBOR 3M z dnia 20-go miesiąca, w którym przypada termin płatności odsetek, powiększona lub pomniejszona o stałą (wynikającą z oferty i umowy) marżę Wykonawcy. W sytuacji, gdy notowanie stawki WIBOR 3M o którym mowa wyżej nie będzie w tym dniu (20-go) dla ustalenia stopy bazowej przyjmuje się dzień poprzedzający, w którym notowania miały miejsce. 26.Odsetki będą naliczane tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. 27.Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego - 366 dni. 28.Spłata odsetek będzie realizowana na podstawie każdorazowej pisemnej decyzji (informacji) wystawionej przez Wykonawcę. Decyzja (informacja), o której mowa wyżej, będzie przekazywana przez Wykonawcę Gminie nie później niż do 25-go dnia miesiąca, w którym przypada termin płatności odsetek i winna zawierać następujące dane: - niespłaconą kwotę kapitałową, - wysokość stopy procentowej ustalonej zgodnie z pkt. 25, - wysokość odsetek, - termin do zapłaty, - numer rachunku bankowego, na który należy dokonać spłaty odsetek. 29. Wnioskowany kredyt Gmina zabezpieczy w formie weksla in blanco. 30. Wszystkie rozliczenia między wykonawcą a zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich. 31. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez wykonawcę usługi od jakichkolwiek zdarzeń. 32. Cenę oferty stanowi suma prowizji Wykonawcy oraz odsetek za okres kredytowania naliczonych przy uwzględnieniu stopy bazowej określonej na dzień 07 czerwca 2010 r., o której mowa z pkt. 24.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium - 10.000,00 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szemud.pl/pol/index.php?kate=9&men1=89&menu=89
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach