Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetowego planowanego w uchwale budżetowej na rok 2020

Gmina Adamów ogłasza przetarg

  • Adres: 22-442 Adamów, Adamów
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846186102, , fax. 846186119
  • Data zamieszczenia: 2020-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Adamów
    Adamów 11B
    22-442 Adamów, woj. lubelskie
    tel. 846186102, , fax. 846186119
    REGON: 95036848600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://adamow.bip.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na pokrycie deficytu budżetowego planowanego w uchwale budżetowej na rok 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego w wysokości 2.300.000,00 PLN (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych, 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy, w zakresie wydatków bieżących oraz wydatków inwestycyjnych. Spłata kredytu następować będzie w terminach i kwotach: -) rozliczenie kwartalne ostatni jego dzień pracujący - przyjmując za; I kwartał styczeń, luty, marzec II kwartał kwiecień, maj, czerwiec III kwartał lipiec, sierpień, wrzesień IV kwartał październik, listopad, grudzień -) kwota stanowiąca ratę spłaty będzie sumą raty kapitałowej wraz z ratą odsetkową, stanowiącą sumę rat miesięcznych. Czas trwania udzielonego kredytu będzie uzależniony od daty zgłoszenia przez zamawiającego uruchomienia kredytu. Dla równego traktowania i sposobu obliczania przez wykonawców kosztów kredytu przyjąć należy: 1. Uruchomienie kredytu nastąpi w 4 transzach zgłaszanych przez zamawiającego na wniosek na 3 dni roboczych przed datą przekazania transzy. I transza w wysokości 500 000,00 zł w terminie do 30 czerwca 2020 II transza w terminie do 30 września 2020 III transza w terminie do 30 listopada 2020 IV transza w terminie do 20 grudnia 2020 (termin wskazany wyłącznie do celów przyjęcia wspólnych i równych kryteriów) 2. Zakończenie spłaty kredytu 31 maja 2026 rok. 3. 365 dni w każdym roku lub w przestępnym 366 dni. 4. Karencja dotycząca spłaty, należy przyjąć, że odsetki spłacane będą w rozliczeniu kwartalnym przy czym I rata naliczona i spłacona na dzień 30 czerwca 2020. Rata kapitałowa spłacana będzie w rozliczeniu kwartalnym, przy czym I rata zostanie naliczona i wpłacona w dniu 31 marca 2021 r. Plan spłat; Rok 2021 – 31.03.2021, 30.06.2021, 30.09.2021, 31.12.2021 Rok 2021 - 31.03.2022, 30.06.2022, 30.09.2022, 31.12.2022 Rok 2022 - 31.03.2023, 30.06.2023, 30.09.2023, 31.12.2023 Rok 2023 - 31.03.2024, 30.06.2024, 30.09.2024, 31.12.2024 Rok 2024 - 31.03.2025, 31.06.2025, 5. Zamawiający wymaga aby spłaty następowały dokładnie w dniach określonych powyżej. 6. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnatą skarbnika zostanie opatrzona tylko deklaracja wekslowa. 7. Do obliczenia ceny kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia obowiązującej publikacji niniejszego ogłoszenia, wskazany liczbowo do dwóch miejsc po przecinku wyrażony w % oraz marżę banku Wykonawcy. Marża banku Wykonawcy będzie stała przez okres kredytowania. 8. Kody ze Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 ( 3 ) Usługi udzielania kredytu. 9. Dodatkowe informacje dotyczące zamawiającego: 9.1. Gmina (Zamawiający) realizuje wszystkie zobowiązania terminowo. 9.2. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach i nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 9.3. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. leasingu, obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, leasingu. 9.4. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 9.5. Na rachunkach bankowych Gminy – Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 9.6. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach, raty kredytów i pożyczek oraz odsetki reguluje terminowo zgodnie z umowami. 9.7. Gmina Adamów nie udzieli pełnomocnictwa do rachunku bankowego na okres kredytowania. 9.8. Gmina Adamów nie posiada żadnych zobowiązań wymagalnych. 9.9. Gmina Adamów- Zamawiający posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty kredytu. Informacje uzupełniające dla udzielenia kredytu; a) Spłata rat kredytu wraz z odsetkami następować będzie w terminach określonych zapisami niniejszej SIWZ - Harmonogram spłaty kredytu i odsetek na podstawie wytycznych przygotuje i złoży w swojej ofercie wykonawca. b) Odsetki od kredytu są stałe c) Prowizja za uruchomienie kredytu (jeżeli występuje) – obliczona jako % od kwoty kredytu. d) Wykonawca jest zobowiązany do skalkulowania i podania w ofercie ceny w następujący sposób: - oprocentowanie kredytu stałe: wyrażone w relacji do stawki WIBOR 3M (obowiązującej na dzień opublikowana ogłoszenia związanego z niniejszym postępowaniem) powiększonej o stałą marżę banku, - Inne koszty lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego, w tym stała marża, muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu, - prowizja za uruchomienie: liczona jako % od całej kwoty kredytu, tj. 2.300.000,00 zł. Prowizję z tytułu udzielenia kredytu Wykonawca jest zobowiązany skalkulować tak, aby obejmowała wszystkie prowizje stosowane przez Wykonawcę, związane z udzieleniem i obsługą kredytu (przedstawić w ofercie jedną stawkę procentową oraz równoważną jej kwotę w PLN). Powyższa kwota prowizji (jeśli wystąpi) będzie płatna oddzielnie przy udzieleniu kredytu. f) Spłata kredytu może nastąpić przed wymaganym terminem spłaty bez dodatkowych kosztów bankowych. g) Oprocentowanie kredytu będzie naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia w oparciu o zmienną stopę bazową WIBOR-3M liczoną jako średnia stawek WIBOR-3M ze wszystkich dni miesiąca (w których była notowana) poprzedzającego miesiąc płatności odsetek, powiększoną o stałą marżę banku, h) Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za niewykorzystaną część kredytu. i) Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zamianę harmonogramu w okresie kredytowania. j) Do obliczenia odsetek przyjmuje się naturalną ilość dni w miesiącu i w poszczególnych latach. 3.2. Prawna forma zabezpieczenia kredytu – weksel własny in blanco. Zamawiający zobowiązuje się do przedstawienia na żądanie Wykonawcy informacji i dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego. 3.3. Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Usługi udzielania kredytu 66113000-5 3.4. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. Zamówienie należy wykonać z zachowaniem obowiązujących przepisów. 3.5. Możliwość zatrudnienia podwykonawców. 1). Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia Podwykonawcom, w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. W przypadku braku takiego wskazania Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje przedmiotowe zamówienie sam, 2). informacje na temat udziału Podwykonawców w realizacji zamówienia należy zamieścić w formularzu ofertowym, 3). Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu umowę zawartą z Podwykonawcą, ze wskazaniem tej części, którą zamierza powierzyć mu do wykonania. Zamawiający może zgodnie z art. 647 1 KC wnieść sprzeciw lub zastrzeżenia do umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a Podwykonawcą. 3.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.7 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.8 Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy. 3.9 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.10 Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi lub roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę • Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności objętych zakresem zamówienia wskazanym w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. • Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. • Wykonawca może w każdym etapie wykonywania umowy zostać wezwany do złożenia wykazu osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. • Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w ust. c) nie wymaga aneksu do umowy. • Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę w wykazie o którym mowa w ust. c). Osoby oddelegowane przez Wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzonej przez Zamawiającego. • Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 2 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w ustępie c) - jeżeli Zamawiający o to wystąpi. • Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z tytułu:  oddelegowania do wykonywania prac wskazanych w ust. 1 osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę - za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę) w wysokości 500 zł;  oddelegowania do wykonywania prac wskazanych w ust. 1 osób niewskazanych w wykazie o którym mowa w ust. 3 - za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona wskazana w wykazie o którym mowa w ust.3) - dotyczy to także osób zatrudnionych przez podwykonawców w wysokości 500 zł;  odmowy podania danych umożliwiających identyfikację wykonujących czynności wskazane w ust. 1 na zasadach określonych w ust. 5 - za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby w przypadku niewskazania jej danych przez Wykonawcę w drodze oświadczenia o którym mowa w ust. 5 w wysokości 500 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zezwolenie właściwego organu na rozpoczęcie przez Wykonawcę działalności objętej przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (t.j. Dz.U. 2019 poz. 2357 ze zm.) a w przypadku banku państwowego, pisemne oświadczenie, że Bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta, powinna zawierać; a) formularz oferty na załączonym formularzu lub wg jego wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ. b) Harmonogram spłat kapitału i odsetek według wytycznych zawartych w SIWZ c) wzór umowy, wypełniający dane z pkt 15 SIWZ Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, z tym że: 1 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 2 Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na Wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy Pzp. 3 Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynika w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (jeżeli dotyczy). 6 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7 Jeżeli oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach