Przetargi.pl
Udzielenie kredytu na częściowe sfinansowanie budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS - 9 na dz. nr 10/56 AM-34 w Jelczu - Laskowicach

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej -TBS sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 55-221 Jelcz-Laskowice, ul. Techników 29
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3188147, 510057030 , fax. 71 3188147
  • Data zamieszczenia: 2014-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej -TBS sp. z o.o.
    ul. Techników 29 29
    55-221 Jelcz-Laskowice, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3188147, 510057030, fax. 71 3188147
    REGON: 93281564000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm-tbs.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminna Spółka prawa handlowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu na częściowe sfinansowanie budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS - 9 na dz. nr 10/56 AM-34 w Jelczu - Laskowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu złotowego w wysokości 1 500 000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy zł) na częściowe sfinansowanie budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS - 9 na dz. nr 10/56 AM-34 w Jelczu - Laskowicach. a) Kredyt zostanie zaciągnięty na okres do 240 miesięcy. b) Kredyt stanowi do 30% planowanego kosztu inwestycji. c) Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. d) Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego po zaangażowaniu środków własnych w wysokości min. 25% planowanego kosztu inwestycji. e) Wykonawca dopuści możliwość wykorzystania przez kredytobiorcę mniejszej niż określona w zamówieniu kwoty kredytu bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji f) Wykonawca dopuści możliwość spłaty wykorzystanego kredytu przed ustalonym terminem bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych opłat i prowizji. 2. Wykorzystanie kredytu nastąpi w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego. 3. Na potrzeby opracowania przez Wykonawców oferty w niniejszym postępowaniu przetargowym, Zamawiający określa przewidywane uruchomienie kredytu, jako 6 transz: a) I transza nie wcześniej niż 20.11.2015 r. b) II transza nie wcześniej niż 20.12.2015 r. c) III transza nie wcześniej niż 20.01.2016 r. d) IV transza nie wcześniej niż 20.02.2016 r. e) V transza nie wcześniej niż 20.03.2016 r. f) VI transza nie wcześniej niż 20.04.2016 r. 4. Faktyczne uruchamianie środków następować będzie w transzach uzależnionych od postępu realizacji inwestycji pn. Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego (TBS - 9) wraz z budową urządzeń i instalacji, przyłączy wod. - kan. i wód opadowych, parkingu i chodników oraz zagospodarowaniem terenów zielonych na dz. nr 10/56 AM-34 w Jelczu - Laskowicach 5. O wysokości i terminie poszczególnych transz Zamawiający będzie informował Wykonawcę z siedmiodniowym wyprzedzeniem. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo mniejszego wykorzystania kwoty kredytu bez prowizji i opłat, zwłaszcza w przypadku zmniejszenia planu wydatków lub odstąpienia od realizacji inwestycji. 7. Zamawiający zobowiązuje się do przeznaczenia kredytu na finansowanie inwestycji pn. Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego (TBS - 9) wraz z budową urządzeń i instalacji, przyłączy wod. - kan. i wód opadowych, parkingu i chodników oraz zagospodarowaniem terenów zielonych na dz. nr 10/56 AM-34 w Jelczu - Laskowicach 8. Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych utworzonych w ramach inwestycji: - 1 795,00 m2 9. Koszty przedsięwzięcia inwestycyjno - budowlanego szacowane na kwotę: - 5 564 298,20 zł 10. Zakładane są następujące źródła finansowania inwestycji: a) Kredyt - 1 500 000,00 zł b) Środki własne - w tym: 10.b.1. Partycypacje przyszłych najemców do 30% kosztów inwestycji - 1 574 215,00 zł 10.b.2. Środki finansowe własne Zamawiającego - 1 970 083,20 zł 10.b.3. Wartość działki (aport Gminy - wniesiony) - 520 000,00 zł 11. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 12. Wykonawca przekaże środki w formie bezgotówkowej na dobro rachunku bankowego wskazanego w umowie. 13. Spłata zadłużenia będzie następowała według formuły stałych rat kapitałowo - odsetkowych (annuitetowych) 14. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu miesięczne wyciągi bankowe potwierdzające dokonane operacje na rachunku kredytowym (w tym naliczone i spłacone odsetki), bez prowizji i opłat. 15. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma wysokości stawki WIBOR 3M i stałej marży Wykonawcy określonej w ofercie w stosunku rocznym. Zmiana oprocentowania następuje w pierwszym dniu każdego kalendarzowego miesiąca. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. 16. O wysokości oprocentowania obowiązującego w każdym miesiącu Wykonawca zawiadomi Zamawiającego w terminie do 12 - go dnia każdego miesiąca w formie pisemnej, bez obciążania kosztami. 17. Spłata odsetek, naliczanych co miesiąc następować będzie w okresach miesięcznych w 25 - tym dniu każdego następnego miesiąca, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej w 12 - tym dniu każdego następnego miesiąca - bez obciążania Zamawiającego kosztami. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekazuje na 3 dni robocze przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 18. Za spłatę odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 19. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 20. Spłata rat kapitałowych z umowy kredytowej następować będzie w 25 - dniu każdego miesiąca. 21. Za spłatę kredytu lub ich rat przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy - spłata rat następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 22. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części lub całości kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni kalendarzowych przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego (bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji oraz bez konieczności zapłaty odsetek za okres niewykorzystany). 23. Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 24. Dopuszczalnym zabezpieczeniem spłaty kredytu może być: a) obciążenie hipoteki nieruchomości do wartości stanowiącej co najmniej równowartość kwoty głównej i odsetki, b) obciążenie hipoteki nieruchomości dodatkowej stanowiącej własność Zamawiającego, c) cesja praw z umowy ubezpieczenia kredytowanej nieruchomości, d) cesja wierzytelności z tytułu należnych rocznych czynszów z kredytowanej nieruchomości, e) pisemne oświadczenie kredytobiorcy o poddaniu się egzekucji na mocy bankowego tytułu egzekucyjnego w razie nie spłacania zobowiązania. Zamawiający dopuszcza łączoną formę zabezpieczenia (zastosowanie więcej niż jednego środka). 25. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 26. Wykonawca nie będzie naliczał i pobierał jakichkolwiek prowizji i opłat. Wszelkie koszty kredytu muszą zawierać się w marży banku. 27. Dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego wg wyboru i potrzeb Wykonawcy, są do wglądu w siedzibie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 240 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 PLN, 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości; 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Oławie Oddział w Jelczu - Laskowicach na konto Zamawiającego, Nr 04 9585 0007 0020 0200 4545 0005

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Łączna wartość zabezpieczenia spłaty kredytu
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach