Przetargi.pl
Udzielenie kredytu inwestycyjnego w kwocie 1.886.000,00 zł

Gmina Wola Krzysztoporska ogłasza przetarg

  • Adres: 97-371 Wola Krzysztoporska, ul. Kościuszki 5/11
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (044) 61-63-961 , fax. (044) 61-63-960
  • Data zamieszczenia: 2011-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wola Krzysztoporska
    ul. Kościuszki 5/11 5/11
    97-371 Wola Krzysztoporska, woj. łódzkie
    tel. (044) 61-63-961, fax. (044) 61-63-960
    REGON: 59064790200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wola-krzysztoporska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu inwestycyjnego w kwocie 1.886.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 2. Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie kredytu inwestycyjnego w kwocie 1.886.000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset osiemdziesiąt sześć tysięcy i 00/100 złotych) na realizację zadania pn. Budowa kompleksowego systemu oczyszczania i odprowadzania ścieków dla Gminy Wola Krzysztoporska - Etap II. Zadanie obejmuje: 1) wybudowanie nowej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Woli Krzysztoporskiej, 2) budowę kanalizacji sanitarnej i deszczowej w północnej części miejscowości Wola Krzysztoporska z częściowym zaadoptowaniem istniejącej kanalizacji ogólnospławnej - długość 4,75 km, 3) budowę kanalizacji sanitarnej na odcinku Wola Krzysztoporska - Siomki - Krzyżanów - Glina o długości 9,805 km. Wartość zadania w budżecie Gminy szacowana jest na kwotę 25.341.319,90 zł brutto i obejmuje wszystkie wydatki ponoszone w związku z inwestycją, w tym wartość robót budowlanych, które według umowy nr 176/2011 z dnia 14.04.2011 r. z Wykonawcą robót wynoszą 24.720.000,00 zł brutto. Prace budowlane rozpoczęły się w połowie czerwca br., pierwsze rozliczenia z ich Wykonawcą planowane są na koniec III kwartału 2011 r. Zakończenie prac budowlanych przewidziane jest na 31.10.2012 r., a zakończenie finansowe na 31.12.2012 r. Umowa z Wykonawcą robót stanowi załącznik nr 5a do SIWZ Na realizację inwestycji Gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 12.340.235,10 zł ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Ponadto ubiega się o pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w wysokości 6.314.000,00zł. Pozostałe źródła finansowania inwestycji to wnioskowany kredyt i środki własne. Umowa o dofinansowanie projektu stanowi załącznik nr 5b do SIWZ. CPV 66113000-5 usługi udzielania kredytu 3. Wymagane warunki udzielenia kredytu. 1) Kwota : 1.886.000,00 zł 2) Waluta kredytu: PLN 3) Okres kredytowania: od 25.08.2011 r. do 31.12.2018r. 4) Przewidywany termin uruchomienia kredytu: od dnia 01.09.2011 r. do dnia 31.12.2012r. 5) Zabezpieczenie: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia na podstawie art. 97 ust.1 i 2 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami) o poddaniu się egzekucji prowadzonej według przepisów k.p.c. i wyrażeniu zgody na wystawienie bankowego tytułu egzekucyjnego obejmującego roszczenie z tytułu zawartej umowy kredytowej. 6) Uruchomienie kredytu następować będzie na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego w drodze przelewów na rachunek bankowy Zamawiającego. Zakłada się, że kredyt wykorzystywany będzie następująco: - do kwoty 460.000,00 zł w 2011 roku - pozostała kwota 1.426.000,00 zł w 2012 roku z zastrzeżeniem, że mogą nastąpić przesunięcia kwot pomiędzy latami. 7) Warunki uruchomienia kredytu: - złożenie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika Gminy. 8) Wykorzystanie kredytu udokumentowane będzie fakturami VAT i/lub innymi dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatków związanych z realizowanym przedsięwzięciem po zakończeniu inwestycji. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rozliczenia wykorzystanej kwoty kredytu także wydatkami poniesionymi na realizację zadania przed podpisaniem umowy kredytowej. 9) Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania w pełni kwoty udzielonego kredytu. W tej sytuacji odsetki naliczane będą tylko od kwoty wykorzystanej. 10) Harmonogram spłaty kapitału: 1 rata kapitałowa wyrównawcza w kwocie 46.000,00 zł i kolejne 23 raty kapitałowe w wysokości 80.000,00 zł każda, płatne kwartalnie na koniec miesiąca kończącego kwartał, począwszy od 31.03.2013 r., ostatnia rata kapitałowa płatna 31.12.2018 r. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu zmianie może ulec wysokość i termin płatności 1 raty kapitałowej, a także ilość pozostałych rat kapitałowych - wysokość pozostałych rat i termin płatności ostatniej raty kapitałowej pozostają bez zmian. 11) Sposób płatności odsetek: odsetki rzeczywiste płatne miesięcznie ostatniego dnia każdego miesiąca w całym okresie kredytowania, począwszy od miesiąca, w którym dokonano uruchomienia kredytu, przy założeniu że rok liczy 365 dni. 12) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte na : a) stawce bazowej WIBOR 3M dla 3 miesięcznych depozytów złotówkowych, liczonej jako średnia z ostatnich 10 notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, b) marży - stałej w całym okresie kredytowania. 13) Do ustalenia warunków cenowych na potrzeby niniejszego postępowania przetargowego, jako podstawę oprocentowania kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 01.08.2011 r. oraz wykorzystanie jednorazowe kredytu w dniu 01.09.2011 r. Należy też przyjąć, że kapitał i odsetki spłacane będą według zasad zawartych w ppkt 10) -12) ostatniego dnia kwartału/miesiąca niezależnie od tego, czy jest to dzień roboczy czy wolny od pracy. 14) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania żadnych prowizji i opłat bankowych z tytułu udzielonego kredytu. Na koszt obsługi kredytu składa się tylko wysokość pobieranych odsetek. 15) Umowa kredytowa powinna w szczególności zawierać zapisy o braku prowizji i opłat bankowych z tytułu udzielonego kredytu oraz powinna przewidywać możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 16) Sytuację finansową Gminy Wola Krzysztoporska przedstawiają załączone do SIWZ dokumenty: a) sprawozdania za 2009 rok: Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-PDP - załączniki nr 6 b) sprawozdanie z wykonania budżetu za 2009 r. - załącznik nr 7 c) uchwała RIO w sprawie wykonania budżetu Gminy za 2009r. - załącznik nr 8 d) uchwała RIO w sprawie udzielenia wójtowi absolutorium za 2009r. - załącznik nr 9 e) uchwała Rady Gminy w sprawie wykonania budżetu gminy za 2009 r. i udzielenia wójtowi absolutorium - załącznik nr 10 f) sprawozdania za 2010 rok: Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-PDP - załączniki nr 11 g) sprawozdanie z wykonania budżetu za 2010 r. - załącznik nr 12 h) uchwała RIO w sprawie wykonania budżetu Gminy za 2010r. - załącznik nr 13 i) uchwała RIO w sprawie udzielenia wójtowi absolutorium za 2010r. - załącznik nr 14 j) uchwała Rady Gminy w sprawie wykonania budżetu gminy za 2010 r. - załącznik nr 15 k) uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia wójtowi absolutorium za 2010 r. - załącznik nr 16 l) projekt budżetu Gminy na 2011 r. - załącznik nr 17 m) uchwała RIO w sprawie projektu budżetu Gminy za 2011r. - załącznik nr 18 n) uchwała RIO w sprawie projektu WPF na 2011r. - załącznik nr 19 o) uchwała RIO w sprawie deficytu na 2011r. - załącznik nr 20 p) uchwała Rady Gminy w sprawie budżetu Gminy na 2011 r.. - załącznik nr 21 q) uchwała Rady Gminy w sprawie WPF na 2011 r.. - załącznik nr 22 r) zmiany do budżetu Gminy na 2011 r. - załącznik nr 23 s) ostatnia zmiana WPF na 2011 r. - załącznik nr 24 t) sprawozdania za II kw. 2011 rok: Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS - załączniki nr 25 u) oświadczenie Wójta Gminy o braku zaległości w ZUS i US - załączniki nr 26. 4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 5. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 7. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej. 8. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: Wykonawca nie może powierzyć wykonania części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. 9. Wymagania stawiane Wykonawcy: 9.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność z warunkami opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 9.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 9.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 9.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 9.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wola-krzysztoporska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach