Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strawczyn na 2020 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Gmina Strawczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 26-067 Strawczyn, ul. Stefana Żeromskiego
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 038 002 , fax. 413 038 157
  • Data zamieszczenia: 2020-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strawczyn
    ul. Stefana Żeromskiego 16
    26-067 Strawczyn, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 038 002, fax. 413 038 157
    REGON: 29101079000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.strawczyn.4bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strawczyn na 2020 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 6 225.000,00 zł (sześć milionów dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań dla Gminy Strawczyn na okres 10 lat, przy spłacie przez okres 8 lat. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 3. Charakterystyka kredytu: 1) Kwota kredytu: do 6.225.000,00 zł (sześć milionów dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 2) Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2029 roku. 3) Wykonawca postawi środki kredytu do dyspozycji Zamawiającego; − w okresie: najwcześniej od dnia podpisania umowy a najpóźniej do dnia 31.12.2020 r.; − w transzach: zależnie od potrzeb kredytobiorcy na podstawie składanych przez Zamawiającego pisemnych wniosków zapotrzebowania na kolejną transzę, w terminie 2 dni roboczych przed uruchomieniem, bez składania odrębnych wniosków kredytowych; − uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego Zamawiającego, tj. Gminy Strawczyn o numerze: 26 8499 0008 0300 0026 2000 0071 Banku Spółdzielczego w Łopusznie o/ Strawczyn. 4. Zabezpieczenie kredytu Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika. 5. Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. 6. Odsetki naliczane są za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu że rok liczy 365 dni. 7. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat ani prowizji niż te wymienione w SIWZ. 8. Bank nalicza odsetki od kwoty aktualnego zadłużenia w okresach kwartalnych, począwszy od dnia wypłacenia kredytu do dnia poprzedzającego spłatę kredytu włącznie. 9. Termin spłaty odsetek przypada w ostatnim dniu każdego kwartału kalendarzowego. 10. W przypadku, gdy termin spłaty rat kredytu i odsetek przypada w sobotę, niedzielę i święta termin spłaty zostaje zachowany, gdy zapłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tych dniach. 11. Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 1M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie. 12. O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 5 dni przed terminem płatności. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnego wykorzystania przyznanego kredytu bez obciążenia Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (np. prowizją) Kredytobiorcy. 15. W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu, zmiany kwot poszczególnych rat spłaty na wniosek Kredytobiorcy złożony w Banku na 14 dni przed terminem spłaty, bez obciążenia kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, na okres nie dłuższy niż do ostatniego dnia następnego roku budżetowego, pod warunkiem, że wydłużenie terminu spłaty kredytu oraz zmiany kwoty poszczególnych rat nie wywołają przekroczenia ustawowych poziomów wskaźników obsługi zadłużenia kredytobiorcy, przy czym zmiana kwot poszczególnych rat spłaty wymaga aneksu do umowy. W przypadku prolongaty spłaty kredytu Bank nie będzie pobierał dodatkowej prowizji. 17. Bank dokona zmiany harmonogramu spłat pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej określonej na podstawie przeprowadzanej przez Bank analizy sytuacji ekonomiczno- finansowej zamawiającego. 18. Spłata kapitału: zgodnie z zapisami Rozdziału V niniejszej SIWZ. 19. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 20. Wysokość marży Banku pozostaje niezmienna w całym okresie obowiązywania umowy kredytowej. Strony dopuszczają możliwość zmiany marży banku poprzez jej obniżenie na wniosek Kredytobiorcy i za zgodą Banku do poziomu oferowanego dla nowych kredytów udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego. 21. Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o: - stawkę referencyjną WIBOR dla depozytów 1-miesięczych, notowaną w przedostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego, zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku - powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). 22. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu: a) przedterminowej spłaty kredytu, b) niewykorzystania części przyznanego kredytu, c) zmiany warunków zawartej umowy d) i innych niewymienionych. 23. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 24. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium: w wysokości 12 000,00 zł, (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100) - należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4.gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240]. 2.6. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie nie pieniężnej. 2.7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Łopuszno Oddział Strawczyn Nr 46 8499 0008 0300 0026 2000 0002 z dopiskiem: „Wadium w przetargu nieograniczonym na udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Strawczyn” 2.8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 2.9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 3. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 3.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3.3. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 3.4. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ – forma dokumentu oryginał, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, cenę ofertową, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń. 2) oświadczenia wymienione w rozdz. VIII. niniejszej SIWZ; 3) dowód wniesienia wadium; 4) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestracyjnych przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 5) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo - forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona notarialnie. 3. Wykonawca w rozdziale III pkt. 9 formularza oferty oświadczy, czy jest / nie jest mikro / małym / średnim przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 z późn. zm.) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach