Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 800 000,00 zł

Gmina Lesko ogłasza przetarg

  • Adres: 38600 Lesko, ul. Parkowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4698001, 4698158 , fax. 0-13 4696458
  • Data zamieszczenia: 2017-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lesko
    ul. Parkowa 1
    38600 Lesko, woj. podkarpackie
    tel. 013 4698001, 4698158, fax. 0-13 4696458
    REGON: 37044003400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 800 000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 800 000,00 zł 1) kwota kredytu 1 800 000,00 PLN (słownie: jeden milion osiemset tysięcy złotych 00/100 PLN ); 2) spłata kredytu - w latach od 2018 do 2024 r.; 3) Kredyt zostanie uruchomiony, oddany do dyspozycji maksymalnie w ciągu 5 dni roboczych od złożenia wniosku przez Zamawiającego, uruchomienie kredytu nastąpi nie później niż do 31 grudnia 2017 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo uruchomienia kredytu w transzach oraz możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej (1 800 000,00 zł) bez dodatkowych opłat i prowizji; 4) rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN); 5) rodzaj oprocentowania: Oprocentowanie kredytu w okresie spłaty będzie oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M plus stała marża proponowana przez bank (marża stała przez cały okres spłaty kredytu); 6) spłata rat kredytu nastąpi w ratach kwartalnych: a) w 2018 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; b) w 2019 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; c) w 2020 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; d) w 2021 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; e) w 2022 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; f) w 2023 r. - 250.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 62.500,00 zł; g) w 2024 r. – 300.000,00zł tj. 4 raty kwartalne po 75.000,00 zł; 7) spłata odsetek następowała będzie kwartalnie - w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał. Pierwsze odsetki płatne będą na dzień 31.12.2017 r. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć, że odsetki za 2017 rok będą naliczone za okres od 10.12.2017 r. do 31.12.2017 r. 8) naliczanie odsetek - tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Zmienność stawki WIBOR 1M, która ma stanowić podstawę oprocentowania kredytu w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych wg notowań na dwa dni kalendarzowe poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. 9) Płatności zobowiązań Zamawiającego z tytułu spłaty kredytu oraz z tytułu obsługi kredytu regulowane będą kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy. Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego. 10) o kwocie należnych odsetek Zamawiający będzie informowany pisemnie i drogą mailową na adres: skarbnik@lesko.pl w terminie 7 dni przed terminem wymagalności, przy czym odsetki od kredytu stają się wymagalne w ostatnim dniu każdego okresu odsetkowego; 11) odsetki z tytułu niespłaconej w terminie raty kredytu obliczane będą w oparciu o wysokość odsetek ustawowych obowiązujących w danym okresie; 12) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane; 13) Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni; 14) zabezpieczeniem spłaty kredytu i odsetek będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Niedopuszczalne są w tym zakresie inne zapisy w umowie kredytowej, w tym także o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo Bankowe (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz.128 ze zm.); 16) Źródło pokrycia spłaty - dochody budżetu gminy z tytułu podatku od nieruchomości i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych; 17) nie przewiduje się dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu; 18) w zakresie opłat i prowizji Zamawiający nie dopuszcza kosztó w z tytułu prowizji i opłat; 19) Zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia dodatkowych kosztów do: a) wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części; b) wcześniejszej spłaty poszczególnych rat w ramach danego roku budżetowego; 20) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, do wydłużenia spłaty kredytu gdy ulegną zmianie warunki prawne lub finansowe Zamawiającego mające wpływ na spłatę. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli Zamawiającego i Wykonawcy dla swej ważności w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy. 21) Zamawiający wystąpił do RIO w Krośnie o wydanie opinii o możliwości spłaty zaciągniętego kredytu. 22) Miejsce wykonania zamówienia: Lesko Gmina Lesko. 23) Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, wraz ze SIWZ zamieszcza się na stronie internetowej dokumenty wymienione w rozdziale 22 pkt 5 SIWZ. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WSZYSTKICH WYKONAWCÓW, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: Oświadczenie Wykonawcy (załącznik nr 2 SIWZ): 1. o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania, 2. o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w tym: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. o korzystaniu przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu z zasobów podmiotów trzecich, 4. o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie: a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru- pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( zgodnie z art. 23 ustawy), Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( załącznik nr 4 do SIWZ - wzór), Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. UWAGA!: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców , oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ KAŻDY WYKONAWCA W TERMINIE DO 3 DNI OD DNIA UPUBLICZNIENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT: Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wyżej wymienione oświadczenie należy złożyć w oparciu o zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego wykaz złożonych w danym postępowaniu ofert, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ WYKONAWCA NA ŻĄDANIE ZAMAWIAJĄCEGO - dotyczy wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.l ustawy. Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na potwierdzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia , zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe, a w przypadku określonym w art 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Dowody określające czy usługi, o których mowa w punkcie 5.2.3. ppkt. 1 zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w punktach 7.3.1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli wykonawca, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w punktach 7.3.1-7.3.2, Jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tego podmiotu dokumenty wymienione w punktach 7.3.1-7.3.2. FORMA SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu , spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach