Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 9 000 000,00 zł dla Gminy Babimost”

Gmina Babimost ogłasza przetarg

  • Adres: 66-110 Babimost, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 512 034 , fax. 683 512 028
  • Data zamieszczenia: 2019-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Babimost
    ul. Rynek 3
    66-110 Babimost, woj. lubuskie
    tel. 683 512 034, fax. 683 512 028
    REGON: 97077056300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 9 000 000,00 zł dla Gminy Babimost”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 9 000 000,00 zł dla Gminy Babimost”. 2. Uchwała Nr V/39/19 Rady Miejskiej w Babimoście z dnia 25 marca 2019 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2019 roku w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 3. Szczegółowe warunki zamówienia: 1) Wysokość udzielanego kredytu, łącznie w kwocie 9 000 000,00 zł; 2) Przeznaczenie kredytu – kredyt przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w 2019 roku w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek ; 3) Termin uruchomienia kredytu: Kwota 9 000 000,00 zł – dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego Całość kredytu możliwa jest do wykorzystania maksymalnie do dnia 30 grudnia 2019 roku; Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy kredytowej na wzorcu obowiązującym w Banku ze szczególnym uwzględnieniem zapisów SIWZ. 4) Spłata kredytu - w miesięcznych ratach kapitałowych, na koniec każdego miesiąca, począwszy od miesiąca stycznia 2020 roku do grudnia 2027 roku, wg poniższego harmonogramu: W latach 2020 roczna spłata kapitału w wysokości 3 788 000 zł, tj. 11 m-cy x 24 000 zł = 264 000zł, 1 m-c x 3 524 000 zł. W latach 2021 roczna spłata kapitału w wysokości 588 000 zł, tj. 11 m-cy x 24 000 zł = 264 000zł, 1m-c x 324 000 zł. W roku 2022 roczna spłata kapitału w wysokości 102 000 zł,tj. 12 m-cy x 8 500 zł = 102 000 zł W roku 2023 roczna spłata kapitału w wysokości 408 000 zł,tj. 12 m-cy x 34 000 zł = 408 000 zł. W roku 2024 roczna spłata kapitału w wysokości 576 000 zł,tj. 12 m-cy x 48 000 zł = 576 000 zł. W roku 2025 roczna spłata kapitału w wysokości 931 728 zł,tj. 12m-cy x 77 644 zł = 931 728 zł. W roku 2026 roczna spłata kapitału w wysokości 2 098 000 zł,tj. 11 m-cy x 174 800 zł = 1 922 800 zł, 1 m-c x 175 200 zł = 175 200 zł. W roku 2027 roczna spłata kapitału w wysokości 508 272 zł,tj. 12 m-cy x 42 356 zł = 508 272 zł W sytuacji gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, spłata kapitału ma przypadać na ostatni dzień roboczy miesiąca; 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości oraz prawo do wcześniejszej jego spłaty w części lub całości. Wykonawca nie obciąży Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tego tytułu. Powyższa okoliczność nie będzie również skutkować rozwiązaniem umowy oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty kredytu lub wcześniejszej jego spłaty w części lub całości strony ustalają nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy, nie wykraczający jednakże poza ostateczny termin spłaty kredytu; 6) W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału - odsetki płatne od faktyczne-go zadłużenia; 7) Spłata odsetek obejmuje okres jednego miesiąca; 8) Spłata odsetek w okresach miesięcznych – na koniec każdego miesiąca, począwszy od pierwszego, w którym uruchomiono kwotę kredytu, na podstawie zawiadomień Banku o ich wysokości i terminie wymagalności, przesłanych faxem lub drogą elektroniczną wskazaną w umowie. W sytuacji gdy ostatni dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, to spłata odsetek ma przypadać na ostatni dzień roboczy miesiąca; 9) Zabezpieczenie kredytu - weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy wraz z deklaracją wekslową, potwierdzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy; 10)Rozliczenia między Zamawiającym a Bankiem dokonywane będą w złotych polskich (PLN); 11) Kredyt oprocentowany wg zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M powiększonej o marżę banku, która przez cały okres kredytowania nie może być zwiększona. Stawka WIBOR 1M na każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 1M obowiązują¬cych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy (do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 13.05.2019r.); 12) Wykonawca wyraża zgodę na to, aby uruchomiony kredyt stanowił refundację wcześniej poniesionych wydatków w roku budżetowym; 13) Do wyliczenia wartości odsetek stosowany będzie kalendarz rzeczywisty, 365/366 dni w roku i rzeczywista liczba dni w miesiącu; 14) Wypłata środków z kredytu będzie następowała w transzach na rachunek wskazany przez Zamawiającego, na wzorcu obowiązującym w Banku. 15) Bank będzie naliczał odsetki wyłącznie od wypłaconych transz kredytu; 16) Bank nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu; 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od uruchomienia kredytu lub skorzystania tylko z jego części bez podania przyczyny; 18) Kredyt udzielony będzie w złotych polskich (PLN); 19) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat oraz prowizji, związanych z usługą udzielonego kredytu. 4. Wykonawca zapłaci kary umowne: 1) za zwłokę w udzieleniu transzy – odsetki ustawowe; 2) za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% sumy zamówienia. 5. Informacja dotycząca sytuacji finansowej gminy dostępna jest w załączniku nr 5 do SIWZ. 6. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. 2017 poz. 2477) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,3117.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia kompetencji lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawcy, wymagane jest przez Zamawiającego, aby Wykonawca wykazał, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 roku Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty: - w terminie 3 dni od dnia otwarcia ofert, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp co Wykonawcy którzy złożyli odrębne oferty w tym postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Należy złożyć również formularz ofertowy wraz z załącznikami. W sytuacji Wykonawców występujących wspólnie należy załączyć stosowne pełnomocnictwo, które wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, a także oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach