Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.870.000,00 zł na sfinansowanie deficytu i spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

Gmina Siedlce ogłasza przetarg

  • Adres: 08-110 Siedlce, ul. Asłanowicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 633 25 40 wew. 56 , fax. 256 323 630
  • Data zamieszczenia: 2020-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siedlce
    ul. Asłanowicza 10
    08-110 Siedlce, woj. mazowieckie
    tel. 25 633 25 40 wew. 56, fax. 256 323 630
    REGON: 71158255200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.870.000,00 zł na sfinansowanie deficytu i spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.870.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie deficytu i spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. Wypłata kredytu w transzach na wniosek Zamawiającego od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2020r. Kredyt planowany jest do spłaty w ratach kwartalnych (15 styczeń, 15 kwiecień, 15 lipiec, 15 październik) w 2021 roku 4 raty po 192.500,00 zł, w 2022 roku 4 raty po 247.500,00 zł, w 2023 roku 4 raty po 247.500,00 zł, w 2024 roku 4 raty po 272.500,00 zł, w 2025 roku 4 raty po 313.000,00 zł, w 2026 roku 4 raty po 350.000,00 zł i 2027 roku 4 raty po 344.500,00 zł. Planowany termin zakończenia spłaty kredytu 15 październik 2027r. Co najmniej dwie osoby wykonujące czynności związane z obsługą kredytu zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 3.1. Sposób uruchomienia kredytu: Kredyt uruchamiany jednorazowo lub w transzach na wniosek Zamawiającego od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2020 r. 3.2. Warunki realizacji zamówienia: 3.2.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania kredytu w całości. Część kredytu nieuruchomiona w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r. wygasa. 3.2.2. Oprocentowanie kredytu ustalone na podstawie stawki bazowej WIBOR dla depozytów 1 M notowanej na dwa dni robocze poprzedzające rozpoczęcie okresu odsetkowego, powiększonej o stałą marżę Banku. 3.2.3. Odsetki płatne kwartalnie, z wyjątkiem pierwszego i drugiego okresu odsetkowego. Szczegółowe zasady naliczania odsetek określa wzór umowy stanowiący załącznik Nr 5 do SIWZ 3.2.4. Odsetki liczone będą w oparciu o rzeczywiste saldo zadłużenia według formuły: odsetki = saldo kredytu x łączne oprocentowanie x rzeczywista liczba dni w okresie obrachunkowym/365. 3.2.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 3.2.6. Zamawiający przewiduje zabezpieczenie spłaty kredytu w postaci weksla In blanco. 3.2.7. Jedynym wynagrodzeniem Banku z tytułu udzielenia kredytu stanowią odsetki. Wykonawca nie jest uprawniony do pobierania bądź obciążania Zamawiającego jakimikolwiek innymi prowizjami bądź opłatami. 3.3. Na stronie internetowej www.gminasiedlce.pl dostępne są: a) Uchwały Rady Gminy Siedlce w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Siedlce na lata 2019 i 2020, b) Opinie RIO o projektach uchwał budżetowych na lata 2019 i 2020, c) Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2018 i 2019 i I półrocze 2020 d) Opina RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2018 i 2019, I półrocze 2020 e) Uchwała budżetowa na 2020 rok wraz z załącznikami i wszystkie zmiany, f) Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2020-2027 i wszystkie zmiany, g) Opinia RIO o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Siedlce na lata 2020-2027, h) Opinia RIO o projekcie uchwały budżetowej Gminy Siedlce na rok 2020 oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Siedlce proponowanego na rok 2020, i) Opinia RIO o możliwościach sfinansowania planowanego deficytu budżetowego Gminy Siedlce, określonego w uchwale budżetowej na rok 2020, j) Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Siedlce, przedstawionej w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2020-2027, k) Sprawozdanie finansowe o nadwyżce/ deficycie (Rb-NDS) za 2018, 2019 i II kwartał 2020 roku, l) Sprawozdanie finansowe o stanie zobowiązań (Rb- Z) za 2018, 2019 i II kwartał 2020 roku, m) Sprawozdanie finansowe o dochodach (Rb-27S) za rok 2018, 2019 i II kwartał 2020 roku,. n) Sprawozdanie finansowe o wydatkach (Rb-28S) za 2018, 2019 i II kwartał 2020 roku, o) Sprawozdanie finansowe o stanie należności (Rb-N) za 2018, 2019 i II kwartał 2020r p) Informacja o posiadanych akcjach, udziałach w innych podmiotach, r) Wykaz funkcjonujących transakcji finansowych, s) Zarządzenie Wójta Gminy Siedlce w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu, t) Opinia RIO w sprawie możliwości spłaty kredytu długoterminowego u) Uchwała Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia sprawozdania za 2019 rok, w) Uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia Wójtowi absolutorium, y) Opinia RIO z wykonania budżetu za I półrocze 2020 r. 3.4. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga, aby usługi w zakresie bankowej obsługi, w okresie realizacji usługi, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666). Zamawiający informuje, iż wymagane jest zatrudnienie na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia: czynności związane z obsługą kredytu Zamawiającego 3.6. Zamawiający nie przewiduje dzielenia zamówienia na części. 3.7. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 8.2. Zamawiający określa wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 8.3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 8.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. Podlaskie Centrum Korporacyjne Centrum Korporacyjne w Siedlcach, ul. Wojskowa 24, 08-110 Siedlce, nr 77 1240 2685 1111 0010 6061 3364 Urząd Gminy Siedlce z dopiskiem: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.870.000,00 zł na sfinansowanie deficytu i spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek”. 8.6. Termin wniesienia wadium upływa dnia 14.10.2020 r. o godz. 09.30. 8.7. Wadium wnoszone w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.8. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze wykonawca składa w oryginale wraz z ofertą w oddzielnej kopercie. Nie należy oryginału dokumentu wadialnego trwale łączyć z ofertą. 8.9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone, jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi: aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski w tym realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089). (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zezwolenie składa każdy z Wykonawców)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć do oferty aktualne na dzień składania ofert: 1) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3. 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2. 6.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby -warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1. 6.3. Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1. 6.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.1. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6.5. Zgodnie z art. 22a ust. 2 Ustawy, wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6.6. W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 Ustawy wraz z ofertą składa zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 6.7. Zamawiający informuje, że stosowanie do art. 24 ust. 11 Ustawy, wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy – Załącznik nr 4. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6.8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.9. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 6.7. składa każdy z wykonawców. 6.10. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które Wykonawca składa w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 Ustawy, tj. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski w tym realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089) 6.11. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie, na potwierdzenie okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy, tj. na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, składa odpowiednio Wykonawca/ Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku. 10. Opis sposobu przygotowania ofert10.1.Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Pożądane jest, aby wszystkie zapisane strony oferty były kolejno ponumerowane. Ofertę należy złączyć w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki. W przypadku, gdy informacje składane w trakcie postępowania stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą: Nie udostępniać innym uczestnikom postępowania. Informacje takie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) i załączone, jako odrębna część, nie złączona z ofertą w sposób trwały. Wykonawca może zastrzec informacje zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W takim przypadku Wykonawca obowiązany jest złożyć Zamawiającemu pisemne uzasadnienie utajnienia. W przypadku załączenia do oferty innych materiałów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych, informacyjnych) pożądane jest, aby stanowiły one odrębną część, nie złączoną z ofertą w sposób trwały. 10.2. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty z podaniem ceny brutto – załącznik nr 1 2) Wypełnione i podpisane załączniki nr 2, nr 3 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa Pełnomocnik. 10.3. Stosownie do art. 36b ust. 1 Ustawy, zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców, w treści oferty – załącznik nr 1. UWAGA: Wykonawcy w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (protokół z otwarcia ofert) zobowiązani są przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 10.4. Podpisy: Osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy lub Pełnomocnik są zobowiązane do: - podpisania druku „Oferta”, - podpisania załączników, - złożenia podpisu w miejscach, w których Wykonawca naniósł zmiany. 10.5. Forma dokumentów: Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów lub kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą „za zgodność z oryginałem” i poświadczone przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 10.6. Pełnomocnictwo: W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 10.7. Oznaczenie, adresowanie ofert: Ofertę należy złożyć w podwójnych kopertach: zewnętrznej i wewnętrznej. Kopertę zewnętrzną należy zaadresować nazwą i adresem Zamawiającego i następująco oznaczyć: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.870.000,00 zł na sfinansowanie deficytu i spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek” Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert. Poza oznaczeniami podanymi wyżej koperta wewnętrzna powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy, aby można było odesłać ofertę w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia. 10.8. Jednolitość Oferty. Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 10.9. Zmiany, wycofanie oferty: Wykonawca może wprowadzić zmiany do oferty przed upływem terminu składania ofert. Zmiany należy złożyć według takich samych zasad, jak składanie ofert z dopiskiem ZMIANA. Wykonawca może wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że pisemne powiadomienie wpłynie do zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach