Przetargi.pl
UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 680.000,00 PLN NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY

Gmina Luzino ogłasza przetarg

  • Adres: 84-242 Luzino, ul. Ofiar Stutthofu 11
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6782068 w. 49 , fax. 058 6782325
  • Data zamieszczenia: 2013-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Luzino
    ul. Ofiar Stutthofu 11 11
    84-242 Luzino, woj. pomorskie
    tel. 058 6782068 w. 49, fax. 058 6782325
    REGON: 00053989700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luzino.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W WYSOKOŚCI 680.000,00 PLN NA FINANSOWANIE PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 680.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy. Przez obsługę kredytu należy rozumieć czynności związane z obsługą rat kapitałowych i odsetek od kredytu. Warunki realizacji zamówienia. 1)Udzielenie kredytu w PLN. 2)Wykorzystanie kredytu nastąpi bez dodatkowego wniosku, czy dyspozycji ze strony Zamawiającego, w jednej transzy, w następnym dniu roboczym, po zawarciu umowy. 3)Okres karencji w spłacie rat kapitałowych do 30.03.2016 r. (pierwsza rata płatna w dniu 31.03.2016 r.) 4)Okres spłaty kapitału: od 31.03. 2016 r. do 31.12.2018 r. 5)Spłata rat kapitałowych - kwartalnie tj.: 31.03.2016 r. - 57.500,00 zł, 30.06.2016 r. - 57.500,00 zł, 30.09.2016 r. - 57.500,00 zł, 31.12.2016 r. - 57.500,00 zł, 31.03.2017 r. - 57.500,00 zł, 30.06.2017 r. - 57.500,00 zł, 30.09.2017 r. - 57.500,00 zł, 31.12.2017 r. - 57.500,00 zł, 31.03.2018 r. - 55.000,00 zł, 30.06.2018 r. - 55.000,00 zł, 30.09.2018 r. - 55.000,00 zł, 31.12.2018 r. - 55.000,00 zł. 6)Oprocentowanie kredytu będzie ustalane w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej, opartej na podstawie stawki - średni WIBOR jednomiesięczny (WIBOR 1M), z poprzedniego miesiąca plus stała (w okresie obowiązywania umowy) oferowana marża banku. Nowa stawka WIBOR 1M będzie określona na podstawie WIBOR 1M liczonej jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres naliczania odsetek i obowiązywać winna od pierwszego dnia następnego miesiąca. 7)Zobowiązania z tytułu odsetek, w czasie okresu karencji, regulowane będą miesięcznie - ostatniego dnia każdego miesiąca, od momentu postawienia kredytu do dyspozycji, zaś po okresie karencji, płatność odsetek będzie kwartalna, łącznie ze spłatą rat kredytu na koniec ostatniego dnia każdego kwartału, z uwzględnieniem postanowień ppkt 10). 8)Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków kredytu, tzn. od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, od salda niewykorzystanej części kredytu. 9) Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w roku i poszczególnych miesiącach. 10)Jeżeli dzień spłaty kapitału i/lub odsetek będzie przypadał w dniu wolnym od pracy, to wówczas spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy, z zastrzeżeniem, że ostatnia spłata nastąpi nie później niż do dnia 31.12.2018 r. 11)Zamawiający przewiduje możliwość zabezpieczenia spłaty kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową i kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 12)Wykorzystanie kredytu nastąpi poprzez przekazanie środków na rachunek Urzędu Gminy Luzino, który jest organem wykonawczym Zamawiającego. Numer rachunku bankowego, na który należy przelać środki z uruchomionego kredytu, Zamawiający wskaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu przetargowym. 13)Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, z uwzględnieniem postanowień ppkt 15). 14)Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia, w związku z tym dodatkowych kosztów, odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostającego do spłaty. Zamawiający poinformuje Bank o dacie i wysokości planowanej wcześniejszej spłaty kredytu, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem przed zamiarem dokonania takiej spłaty, z uwzględnieniem postanowień ppkt 15). 15)W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, ulegnie skróceniu okres kredytowania i Strony umowy ustalą, w formie aneksu do umowy kredytowej, nowy harmonogram spłat, z zastrzeżeniem iż zmiana harmonogramu spłaty kredytu nie wpłynie na przekroczenie łącznej kwoty spłat rat kapitałowych przypadających do spłaty, w każdym z kolejnych lat kredytowania, zgodnie z harmonogramem przedstawionym w pkt 3.4 ppkt 5) SIWZ, z wyjątkiem wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu. Jeżeli taka sytuacja nastąpi Zamawiający poinformuje Bank o zamiarze zmiany harmonogramu wykorzystania kredytu, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem przed zamiarem dokonania zmiany, jak wyżej. 16)O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) oraz odsetkach należnych do zapłaty w kolejnych miesiącach/kwartałach Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie i pocztą elektroniczną na e-mail: skarbnik@luzino.pl, co najmniej na 7 dni przez terminem zapłaty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 3.000,00 zł słownie: trzy tysiące zł) Wadium musi obejmować okres związania z ofertą. 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)W pieniądzu - wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego 2)W poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3)W gwarancjach bankowych 4)W gwarancjach ubezpieczeniowych 5)W poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy płacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Luzino, który jest organem wykonawczym Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Krokowej O Luzino Nr 81 8349 0002 0012 8818 2000 0090 z dopiskiem: WADIUM - USŁUGA UDZIELENIA KRETYTU. Kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do składanej oferty. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu będzie uważane za wniesione prawidłowo wówczas, jeżeli kwota wymaganego wadium będzie znajdowała się na wskazanym koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.W przypadku, gdy Wykonawca wybierze wadium w postaci niepieniężnej, oryginał dokumentu należy złożyć w kasie lub kancelarii Urzędu Gminy przy ul. Ofiar Stutthofu 11. Kserokopie dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty lub złożyć w kancelarii Urzędu Gminy przy ul. Ofiar Stutthofu 11. 7.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta, poręczyciela. 8.Oferta, niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form, zostanie wykluczona bez rozpatrywania. 9.Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.luzino.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach