Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2020-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa zamówienia: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)” 2. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Strzelce Krajeńskie w 2020 roku z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 3. Wykonawca udziela Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. 4. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U.2019.869 ze zm.). 5. Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2027 r. 6. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 7. Wykonawca otworzy subkonto do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 8. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu zawarcia umowy kredytowej, pod warunkiem ustanowienia prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu. 9. Kredyt może być uruchomiony jednorazowo lub w transzach. I transza w wysokości 3 021 000,00 zł w terminie od 20 lipca 2020. II transza w wysokości 2 600 000,00 zł w terminie od 01 październik 2020. 10. Uruchomienie kredytu będzie następować w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej w ciężar rachunku, o którym mowa w pkt. 7, poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego, złożonych w Banku do 7 dni roboczych przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu, w zależności od oferty Wykonawcy. 11. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 12. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonych dyspozycji uruchomienia transzy kredytu na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy wskazanej w tej dyspozycji. 14. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2020 roku. 15. Niewykorzystanie kredytu w całości lub w części w terminie określonym w pkt 14 oznacza rezygnację z dalszego wykorzystania kredytu lub jego części. 16. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 17. W przypadku rezygnacji Zamawiającego z uruchomienia środków z kredytu, Wykonawcy nie przysługuje prowizja. 18. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym w oparciu o zmienną stopę procentową równą wysokości stawki bazowej dla depozytów złotowych 3-miesięcznych na rynku międzybankowym z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który będą naliczane odsetki, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy ustalona na podstawie złożonej oferty. 19. Odsetki będą naliczane na bazie rzeczywistej liczby dni w roku tj. 365 lub 366 dni w roku przestępnym, przy czym miesiąc przyjmuje rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych przypadających w miesiącu. 20. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach odsetkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym: - pierwszy okres odsetkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiła wypłata tej transzy, - ostatni okres odsetkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 21. Spłata odsetek będzie dokonywana po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego. Rata odsetkowa ma być płatna każdego 1 dnia miesiąca następującego po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego. 22. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. 23. Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego i ustalana na zasadach określonych w pkt 20. 24. W każdym okresie odsetkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 25. Zamawiający nie wyraża zgody na inne składniki ustalenia ceny kredytu oprócz wymienionych w pkt 18 tj. WIBOR 3M powiększony o marżę Banku. 26. Odsetki oraz raty kredytowe, Wykonawca pobierze w należnej wysokości i w terminach ustalonych w umowie kredytowej z subkonta do rachunku kredytowego, otwartego przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt. 7. 27. Za datę spłaty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień uznania subkonta do rachunku kredytowego wskazanego w pkt 7. 28. Wykonawca nie pobiera prowizji od niewykorzystanej części lub całości kredytu postawionego do dyspozycji Zamawiającego. 29. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, doręczonego osobiście, przesyłką listowną lub faksem nie później niż na 5 (pięć) dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 30. Wykonawcy nie przysługuje jakakolwiek opłata lub prowizja z tytułu przedterminowej spłaty przez Zamawiającego części lub całości kredytu. 31. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, niewykorzystania części kredytu o czym mowa w pkt 17 i 18 lub zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia zakresu zmian wysokości ustalonych rat kredytu. 32. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, w tym za czynności związane ze zmianą warunków umowy lub inne czynności związane z obsługą kredytu, za wyjątkiem opłat ustalonych w umowie kredytowej. 33. Kredyt zostanie spłacony do dnia 31.12.2027 roku. 34. Okres karencji w spłacie rat do dnia 30.03.2026 roku 35. Spłata kredytu nastąpi w 8 ratach płatnych począwszy od 31.03.2026 roku. 36. Raty będą spłacane w następujących wysokościach i terminach: I rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.03.31. II rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.06.30. III rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.09.30. IV rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.12.31. V rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.03.31. VI rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.06.30. VII rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.09.30. VIII rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.12.31. 37. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytowej. 38. Spłata kredytu będzie zabezpieczona poprzez weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz deklaracją wekslową do kwoty nie większej niż 1,5 krotności kwoty przyznanego kredytu. 39. Dopuszcza się sytuację, w której Zamawiający wykorzysta środki kredytu w niepełnej wysokości lub ich nie wykorzysta. Stanowić to będzie podstawę zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 40. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego. 41. W przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego –Zamawiający zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów umożliwiających ocenę sytuacji ekonomiczno-finansowej, celem ustalenia zdolności kredytowej Zamawiającego i w związku z dokonaną analizą i jej wynikiem Wykonawca może odmówić zgody na zmianę warunków umowy. 42. Wszelkie płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 43. Przy obliczaniu odsetek za miesiące, w których następuje spłata kredytu, Wykonawca uwzględnia, iż za ostatni dzień w tych miesiącach odsetki są wyliczane od salda kredytu pomniejszonego o spłaconą ratę kredytu. 44. Aktualne sprawozdania z wykonania budżetu gminy znajdują się na stronie www.bip.strzelce.pl zakładka Prawo lokalne/ Budżet 45. Kod i nazwa przedmiotu zamówienia wg CPV: 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu 46. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 47. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 48. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 49. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 50. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 51. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 Kpc. 52. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 53. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 54. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 55. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U.2019, poz.869 ze zm.). 56. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 57. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 58. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 59. Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze partnerstwa publiczno-prawnego. 60. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 1843 ze zm.) i ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145). III. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 1. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz.310 ze zm). 2. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020 w Banku: Lubusko – Wielkopolski Bank Spółdzielczy. 3. Wykonawca wnosi wadium nie później niż przed upływem terminu składania ofert. 4. Wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna winno być dokonane w punkcie informacyjnym zamawiającego przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą znalezienia się środków finansowych na rachunku zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy, spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca przedstawi zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ustawy Prawo bankowe (t. j. tekst jednolity Dz. U. 2019, poz. 2357 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wraz z ofertą Wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w niniejszej SIWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ oraz że nie podlega wykluczeniu w postępowaniu zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. – oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do siwz). 3. Pełnomocnictwa: - Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. - Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy nie wynika z załączonego dokumentu rejestrowego. Pełnomocnictwa składa się w formie właściwej dla dokonywanej czynności, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. 4. Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach