Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.403.000,00 zł na sfinansowanie: planowanego deficytu budżetu gminy Węgorzyno związanego z realizacją wydatków inwestycyjnych do kwoty 887.000,00 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do kwoty 2.516.000,00 zł

Gmina Węgorzyno ogłasza przetarg

  • Adres: 73-155 Węgorzyno, Rynek
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 913 971 563 , fax. 913 971 567
  • Data zamieszczenia: 2020-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Węgorzyno
    Rynek 1
    73-155 Węgorzyno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 913 971 563, fax. 913 971 567
    REGON: 81168596400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.wegorzyno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.403.000,00 zł na sfinansowanie: planowanego deficytu budżetu gminy Węgorzyno związanego z realizacją wydatków inwestycyjnych do kwoty 887.000,00 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do kwoty 2.516.000,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Zamawiającemu kredytu długoterminowego w wysokości 3.403.000,00 zł (słownie: trzy miliony czterysta trzy tysiące złotych 00/100) na: 1.1. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Węgorzyno związanego z realizacją wydatków inwestycyjnych do kwoty 887.000,00 zł, 1.2. spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów do kwoty 2.516.000,00 zł. 2. Kredyt będzie udzielony w transzach na rachunek Zamawiającego w terminie do 31 grudnia 2020 roku na podstawie wniosków Zamawiającego. 3. Udzielnie kredytu i rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w PLN. 4. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31 grudnia 2020 r. 5. Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 6. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo do nie wykorzystania pełnej kwoty oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 7. Harmonogram spłat rat i odsetek 7.1. Spłata kredytu nastąpi w zmiennych ratach miesięcznych w dniu 25 każdego miesiąca począwszy od 25 stycznia 2022 roku do 25 września 2027 roku. 7.2. Spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych w terminie do 25 dnia następnego miesiąca po kwartale za ubiegły kwartał, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych wystawionych przez Wykonawcę począwszy od następnego miesiąca, w którym została podpisana umowa. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie. Harmonogram spłat kredytu wraz z odsetkami został stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Oprocentowanie i terminy zmiany oprocentowania: Oprocentowanie kredytu złotówkowego będzie liczone według stopy zmiennej w stosunku rocznym opartym na stawce WIBOR 3M, powiększony o marżę Wykonawcy, stałą w okresie kredytowania - obowiązywania umowy. Stawka zmienna WIBOR dla trzymiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 3M) w PLN, ogłoszona na dzień ostatniego roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od aktualnego rzeczywistego zadłużenia. 9. Okres karencji w spłacie kredytu do 31 grudnia 2021 roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek w odniesieniu do posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny dokument (zezwolenie) uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terytorium Rzeczypospolitej Polski w zakresie objętym niniejszym zamówieniem - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 12.2 SIWZ: 1) ppkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt 12.6 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 12.6 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 12.7 SIWZ stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych: 1. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ). Zobowiązanie podmiotu trzeciego powinno być załączone już do oferty. Do zobowiązania Wykonawca winien dołączyć dokumenty (np. odpis z właściwego rejestru) potwierdzające umocowanie osoby, która podpisała zobowiązanie, do reprezentowania podmiotu trzeciego. 2. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, powołuje się na zasoby innych podmiotów Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. 3. W sytuacji o której mowa w pkt. 2 powyżej, Wykonawca będzie zobowiązany na wezwanie Zamawiającego do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w pkt 12.2 ppkt 1) – 5) powyżej, dotyczących tego podmiotu. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach