Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.673.503,56 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Gmina Zarszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 38-530 Zarszyn, ul. Bieszczadzka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13/ 4671038
  • Data zamieszczenia: 2020-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zarszyn
    ul. Bieszczadzka 74
    38-530 Zarszyn, woj. podkarpackie
    tel. 13/ 4671038
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zarszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.673.503,56 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.673.503,56 zł (dwa miliony sześćset siedemdziesiąt trzy tysiące pięćset trzy złote 56/100) z przeznaczeniem na a) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Zarszyn na 2020 roku w kwocie 1.061.899,56 zł, b) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek podlegających spłacie w 2020 roku w kwocie 1.611.604,00 zł. 1.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: a) Sposób zaciągnięcia kredytu: Wykonawca przekaże na rachunek podstawowy budżetu Gminy Zarszyn kwotę kredytu w wysokości 2.673.503,56 zł (dwa miliony sześćset siedemdziesiąt trzy tysiące pięćset trzy złote 56/100) w transzach, których liczba i wysokość uzależniona będzie od Zamawiającego. b) Okres spłaty kredytu i odsetek:  -Kredyt zostanie udostępniony w 2020 roku od dnia podpisania umowy do dnia 30.12.2020 r.  -Spłata rat kapitałowych kredytu nastąpi w latach 2021-2030.  -Spłata kapitału w okresach kwartalnych w 40 ratach, pierwsza rata 31.03.2021 r., ostatnia 31.12.2030 r.  -Odsetki będą naliczane od uruchomionej i niespłaconej części kredytu.  -Dla ustalenia wysokości stopy oprocentowania kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M + stała marża wykonawcy. Dopuszcza się oferowanie marży ujemnej.  -Spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych od momentu uruchomienia kredytu, przy ratach kapitałowych.  -Pierwsza rata odsetek płacona będzie na dzień 31.12.2020 roku, a jej wysokość liczona będzie od dnia wykorzystania pierwszych środków kredytu do dnia 30.12.2020 r, kolejne raty odsetek będą płacone przy ratach kapitałowych.  -Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku.  -Nie dopuszcza się kapitalizowania odsetek.  -W sytuacji, gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.  -Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający dokona spłaty w ostatnim dniu roboczym kwartału. 1.3 Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia.  -Marża banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy.  -Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej w stosunku rocznym opartym na stawce WIBOR 1M + stała marża Wykonawcy. Dopuszcza się oferowanie marży ujemnej.  -Spłata kapitału odbywać się będzie w 40 ratach kwartalnych (spłata pierwszej raty nastąpi dnia 31.03.2021 roku).  -W przypadku spłaty kredytu/rat kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu/rat kredytu, a nie do końca umowy.  -Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co będzie prowadziło do zmniejszenia rat kapitałowo-odsetkowych odpowiednio do wykorzystanego kredytu.  -W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty kredytu Strony ustalą nowy harmonogram spłat w formie aneksu do umowy.  -Wysokość i termin przekazania środków będzie każdorazowo uzgodniona z Wykonawcą na piśmie na 3 dni przed uruchomieniem transzy.  -Uruchomienie kredytu nastąpi w całości lub części w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30.12.2020 r.  -Nie przewiduje się prowizji przygotowawczej.  -Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ.  -Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że  -posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29.08.1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.; dalej PrBank), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 PrBank − inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 PrBank; w przypadku zagranicznych instytucji kredytowych w rozumieniu PrBank, zamiast ww. dokumentu, należy posiadać odpowiedni dokument z kraju (siedziby) banku, potwierdzający prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie złożone w Komisji Nadzoru Finansowego o prowadzeniu działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w formie oddziału lub w ramach działalności transgranicznej;  -posiada inny dokument uprawniający do podjęcia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)wypełniony i podpisany formularz ofertowy wraz z załącznikami 2)oświadczenia wymienione w rozdziale VI. 1-4 SIWZ 3)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy) 4)Każdy z Wykonawców, który złożył ofertę w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach