Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1549 423,86 złotych z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań,

Gmina Lubycza Królewska ogłasza przetarg

  • Adres: 22680 Lubycza Królewska, ul. Kolejowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 617 002 , fax. 846 617 412
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubycza Królewska
    ul. Kolejowa 1
    22680 Lubycza Królewska, woj. lubelskie
    tel. 846 617 002, fax. 846 617 412
    REGON: 95036894800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubycza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1549 423,86 złotych z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia: usługi. 2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 549 423,86 złotych z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 3. Kredyt musi być uruchomiony w jednej transzy od dnia podpisania umowy do dnia 23.11.2018 r. 4. Termin i sposób spłaty kredytu: a) okres kredytowania: od 30.11.2018 do 31.12.2028 r.; b) odsetki spłacane będą w okresach miesięcznych, począwszy od miesiąca listopada 2018 r. do dnia spłaty kredytu, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca; c) Odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku. d) Kapitał będzie spłacany w 48 ratach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, w okresie: styczeń 2025 – grudzień 2028 r. (zgodnie z harmonogramem spłat – załącznik nr 7 do SIWZ). e) Początek spłaty kapitału następuje 31.01.2025 r., koniec 31.12.2028 r. Karencja w spłacie będzie wynosić 75 miesięcy. 5. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty mogą być, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmienione w formie aneksu do umowy, na pisemny wniosek Zamawiającego, złożony wraz z uzasadnieniem na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. 6. Koszt udzielenia i obsługi kredytu oraz wszelkich innych czynności bankowych, dotyczących przedmiotu zamówienia stanowią odsetki, naliczone z uwzględnieniem zmiennego oprocentowania kredytu, tj. sumy zmiennej stawki procentowej WIBOR 1M i niezmiennej w całym okresie kredytowania stawki procentowej marży banku. 7. Zamawiający nie przewiduje prowizji z tytułu udzielenia kredytu zgodnie z art.69 ust.2 pkt.9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U z 2017r. poz. 1876). 8. Zamawiający nie przewiduje możliwości pobierania opłat i prowizji bankowych od sporządzania aneksów, prolongat, opinii bankowej dotyczącej realizacji przez Zamawiającego zobowiązań z tyt. kredytu. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 10. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu przypada w dzień wolny od pracy, Zamawiający będzie regulował wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy, następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 11. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo informował w formie pisemnej (faxem bądź drogą elektroniczną) o zbliżającym się terminie spłaty kapitału i odsetek, na co najmniej 7 dni przed wymaganym terminem płatności, podając w informacji nr konta, na który należy przekazać środki finansowe. 12. Dopuszcza się na wniosek Zamawiającego, po uzyskaniu zgody Wykonawcy, nie częściej niż raz w roku, odroczenie terminu spłaty raty kapitałowej o 1 miesiąc. 13. Prawnym zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, podpisane przez Burmistrza Lubyczy Królewskiej wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 14. Oferta Wykonawcy powinna obejmować wykonanie całego przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ. 15. W ofercie należy podać całkowity koszt kredytu, na który składać się będzie oprocentowanie (obliczone na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 01.10.2018 r. powiększonej o marże banku w stosunku rocznym) przy założeniu, że spłata kapitału nastąpi według wskazanych w punkcie 4 ppkt d zasad, a płatności odsetek następować będą w okresach miesięcznych od początku kredytowania. 16. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, przedłożenia projektu umowy, zawierającego istotne dla stron postanowienia określone w załączniku nr 5 do SIWZ, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umowa winna zawierać wszystkie elementy wymagane przepisami ustawy Prawo bankowe. Zamawiający wymaga w celu sprawnej weryfikacji, aby istotne dla stron postanowienia w treści umowy zostały wyodrębnione (inny kolor czcionki, pogrubienie czcionki itp.). 17. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich. 18. Celem zbadania zdolności kredytowej oraz opracowanie własnych informacji przez Wykonawcę, Zamawiający załącza w załączniku nr 9 do SIWZ informacje dodatkowe: - zaświadczenie o nadaniu nr REGON, - zaświadczenie o nadaniu nr NIP, - zaświadczenie w sprawie wyboru Burmistrza, - uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy, - sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2017, - Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2017, - Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2030, - Uchwała Rady Miejskiej w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na rok 2018. - Zarządzenie Burmistrza w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy, - sprawozdanie wg stanu na dzień 30.06.2018 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r., poz. 359): 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Lubyczy Królewskiej Nr 38 9617 0005 0000 0071 2000 0010 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz (art. 45 ust.6 pkt 2-5 ustawy PZP) winno być złożone w formie oryginału. 7. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 7.1. Gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych, 7.2. Okres ważności gwarancji nie będzie krótszy niż okres związania ofertą określony w SIWZ. 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22b ust. 1 ustawy Pzp. i którzy wykażą ich spełnianie na poziomie wymaganym przez Zamawiającego zgodnie z opisem zamieszczonym w rozdziale III SIWZ, oraz niepodlegający wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 12-23 i art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz.1876, z późniejszymi zmianami).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę, 3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca w toku postępowania na takie zasoby powołuje się (jeśli dotyczy), 4) dowód wniesienia wadium, 5). Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp Wykonawca , w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Pzp przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach