Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 650 000,00 PLN

Gmina Horyniec-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 37-620 Horyniec-Zdrój, Al. Przyjaźni
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 313 455 , fax. 166 313 455
  • Data zamieszczenia: 2020-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Horyniec-Zdrój
    Al. Przyjaźni 5
    37-620 Horyniec-Zdrój, woj. podkarpackie
    tel. 166 313 455, fax. 166 313 455
    REGON: 65090067700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.horyniec-zdroj.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 650 000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia będzie: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 650.000,00 PLN /słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych/ na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w związku z ubytkiem dochodów będących skutkiem wystąpienia COVID-19. 2. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 31.12.2031 r. 3. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 31 marca 2022 r. 4. Kredyt będzie wykorzystywany do 31 grudnia 2020 r. („na żądanie”) t.j. na pisemną dyspozycję Zamawiającego, w formie przelewu na wskazany rachunek bankowy. 5. Spłata kapitału następować będzie w latach 2022 - 2031 z dochodów budżetu Gminy Horyniec-Zdrój zgodnie z harmonogramem spłat (załącznik nr 1a do SIWZ). 6. Okres spłaty kapitału od 31 marca 2022 r. do 31 grudnia 2031 r. kwartalnie do ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał z możliwością wcześniejszej spłaty w każdym momencie (nie tylko ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego kwartał), w kwocie określonej w harmonogramie spłat dostosowanym do wieloletniej prognozy finansowej. 7. Spłata odsetek, następować będzie w okresach miesięcznych do ostatniego dnia roboczego miesiąca, od początku okresu kredytowania. 8. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 9. Zamawiający określa sposób ustalania WIBORu 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy. 10. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej (PLN). 11. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 12. W całym okresie kredytowania marża bankowa Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 13. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, na której zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. 14. Zamawiający zastrzega sobie: 1) możliwość niewykorzystania kredytu lub wykorzystania kredytu w niepełnej wysokości, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, 2) zmiany terminów spłaty kapitału, jeżeli zamawiający będzie przewidywał trudności w dotrzymaniu terminu określonego w SIWZ. 15. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku dokonania nadpłaty odsetek Wykonawca nie dokona ich zaliczenia na poczet kapitału. 16. Na potrzeby badania ofert, oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M z dnia 16.11.2020 r. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć termin wypłaty całości kredytu na dzień 15.12.2020 r. 17. Prowizja bankowa naliczana będzie każdorazowo od wysokości rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu (transz kredytu). 18. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Wykonawcę, Zamawiający udostępnia następujące dokumenty: - uchwała Rady Gminy Horyniec-Zdrój Nr XXIII.197.2020 z dnia 4 listopada 2020 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, - opinia RIO o możliwości spłaty przez gminę Horyniec-Zdrój kredytu długoterminowego, - opinia RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za I półrocze 2020 roku, - opinia RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Horyniec-Zdrój za rok 2019, - Uchwała Nr XXII.190.20220 z dnia 30 września 2020r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Horyniec-Zdrój, oraz Uchwała Nr XXIII.196.20220 z dnia 4 listopada 2020r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Horyniec-Zdrój, - Uchwała budżetowa Gminy Horyniec-Zdrój na 2020 Nr XV.138.202019 z 30 grudnia 2019r. - Sprawozdania budżetowe Rb-NDS, Rb-27S, Rb-28S, Rb–Z, Rb–N, - Pozostałe dokumenty finansowe i opinie RIO. UWAGA: powyższe sprawozdania, opinie i zaświadczenia udostępnione są na stronie BIP http://www.bip.horyniec-zdroj.pl w zakładce Budżet Gminy i w zakładce Prawo Lokalne\Uchwały Rady
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: dla uznania, że wykonawca spełnia warunek kompetencji lub uprawnień Zamawiający wymaga złożenia: - oświadczenia o spełnianiu warunków - zgodnie z załącznikiem 2 do SIWZ - dokumentu potwierdzającego że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j. t.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach