Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 961 024,00 zł

Gmina Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Opalińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
  • Data zamieszczenia: 2020-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leżajsk
    ul. Opalińskiego 2
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
    REGON: 54637700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminalezajsk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 961 024,00 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego. 4.2 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie nie większej niż 3 961 024,00 zł (słownie trzy miliony dziewięćset sześćdziesiąt jeden tysięcy dwadzieścia cztery złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów oraz na pokrycie deficytu. 4.3 Standardy jakościowe cech przedmiotu zamówienia: Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury przetargowej, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. 4.4 Przy obliczeniu ceny kredytów stosuje się następującą zasadę: Oprocentowanie kredytu ustala się w oparciu o: stawkę WIBOR 1M liczoną dla danego miesiąca jako średnią arytmetyczną ogółu notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczenia odsetek, powiększoną o stałą marże banku, której wartość będzie niezmienna w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie przewiduje żadnych innych opłat. Waluta kredytu – zł polski (PLN) ZABEZPIECZENIE - weksel własny in blanco z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Dane dotyczące sytuacji finansowej Gminy Leżajsk w tym: • Sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-28S, Rb 27S za II kwartał 2020, Uchwała RIO w sprawie informacji Wójta Gminy Leżajsk o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2020 r. znajdują się na stronie internetowej Gminy Leżajsk w BIP (https://uglezajsk.bip.gov.pl/sprawozdania/sprawozdania-ii-kw-2020.html) • Uchwały RIO w sprawie informacji Wójta Gminy Leżajsk o przebiegu wykonania budżetu gminy za rok 2019 (załącznik nr 7 do siwz) • Opinia o przedłożonej przez Wójta Gminy Leżajsk prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Leżajsk określonej w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2020 – 2030 (załączniki nr 6-1, 6-2, 6-3, 6-4 do siwz) • Zarządzenia w sprawie przedstawienia sprawozdania za rok 2019 (https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyLezajsk/document/618868/Zarz%C4%85dzenie-26_2020) • Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego skonsolidowanego bilansu Gminy Leżajsk za rok 2019 (https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyLezajsk/document/653660/Uchwa%C5%82a-71_2020) • Uchwała budżetowa Gminy Leżajsk na 2020 rok (https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyLezajsk/document/596844/Uchwa%C5%82a-129_2019) • Uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Leżajsk na lata 2020 – 2030 (https://prawomiejscowe.pl/UrzadGminyLezajsk/document/596835/Uchwa%C5%82a-128_2019) 4.5 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: obsługa kredytu. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę, lub 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy o pracę zatrudnionego pracownika/pracowników - zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz zakres obowiązków pracownika. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami tj.: zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane przez Komisję Nadzoru Bankowego (lub inny, właściwy na podstawie przepisów prawa podmiot) zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (zgodnie z załącznikiem nr 1 do siwz) 2) Formularz kalkulacji ceny oferty (zgodnie z załącznikiem nr 2 do siwz) 3) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 3 uPzp) - (wg załącznika nr 3 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie ( jeśli dotyczy) 5) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 3 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach