Przetargi.pl
UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 3 090 000,00 ZŁ

Gmina Wręczyca Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 42-130 Wręczyca Wielka, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 170 245 , fax. 343 170 215
  • Data zamieszczenia: 2019-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wręczyca Wielka
    ul. Sienkiewicza 1
    42-130 Wręczyca Wielka, woj. śląskie
    tel. 343 170 245, fax. 343 170 215
    REGON: 15139838500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wreczyca-wielka.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 3 090 000,00 ZŁ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia. 1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.090.000 zł (słownie: trzy miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych) na finansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów dla Gminy Wręczyca Wielka na okres 9 lat, przy spłacie przez okres 7 lat. 2) Charakterystyka kredytu: 1) Kwota kredytu: do 3.090.000 zł (słownie: trzy miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 2) Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2027 roku; 3) Wykonawca postawi środki kredytu do dyspozycji Zamawiającego: – w okresie: najwcześniej od dnia podpisania umowy a najpóźniej do 31 grudnia 2019 r. – w transzach, zależnie od potrzeb kredytobiorcy na podstawie składanych przez Zamawiającego pisemnych zapotrzebowań na kolejną transzę, w terminie 3 dni przed uruchomieniem, bez składania odrębnych wniosków kredytowych. – uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego Zamawiającego, tj. Gminy Wręczyca Wielka o numerze: 54 8249 0001 2001 0000 0912 0001 w Banku Spółdzielczym w Kłobucku Oddział we Wręczycy Wielkiej. 3) Zabezpieczenie kredytu: a) nie jest wymagane, b) jeżeli takowe zostanie ustanowione dopuszcza się tylko weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, przy czym kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona tylko na deklaracji wekslowej. 4) Zamawiający nie przewiduje oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. 5) Dla potrzeb umowy kredytowej, przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok liczy 365 dni. 6) Prowizja za rozpatrzenie wniosku kredytowego stanowi koszt Banku. 7) Bank nalicza odsetki w stosunku rocznym za okres od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego Kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. Odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu. 8) Spłata odsetek następować będzie bezgotówkowo w okresach miesięcznych. Odsetki naliczane będą za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, a płatne będą do 20 – go dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. 9) Pierwsza płatność odsetek powinna nastąpić do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uruchomiono pierwszą cząstkową kwotę kredytu, wg naliczenia odsetek od dnia uruchomienia do ostatniego dnia miesiąca, w którym uruchomiono pierwszą ratę kredytu. 10) Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 3M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie. 11) O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 5 dni przed terminem płatności. 12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnego wykorzystania przyznanego kredytu bez obciążania Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami. 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (np. prowizją) Kredytobiorcy, przy jednoczesnym powiadomieniu banku na 5 dni przed terminem spłaty. 14) W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 15) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu, zmiany kwot poszczególnych rat spłaty na wniosek Kredytobiorcy złożony w Banku na 14 dni przed terminem spłaty, bez obciążania Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, na okres nie dłuższy niż do ostatniego dnia następnego roku budżetowego, pod warunkiem, że wydłużenie terminu spłaty kredytu oraz zmiany kwot poszczególnych rat nie wywołają przekroczenia ustawowych poziomów wskaźników obsługi zadłużenia kredytobiorcy, przy czym zmiana kwot poszczególnych rat spłaty wymaga aneksu do umowy. W przypadku prolongaty spłaty kredytu Bank nie będzie pobierał dodatkowej prowizji. 16) Bank dokona zmiany harmonogramu spłat pod warunkiem posiadania przez zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej określonej na podstawie przeprowadzonej przez bank analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej zamawiającego. 17) Spłata kapitału: zgodnie z zapisami Rozdziału 5 niniejszej SIWZ. 18) Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 19) W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania marża kredytu będzie stała. 20) W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty. 21) Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o: • stawkę referencyjną WIBOR 3M obowiązującą na każdy pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego (publikowaną w serwisie informacyjnym Reuter’a o godzinie 11:00). • powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). b) prowizja – (zawierająca wszystkie opłaty związane z procedurą udzielenia kredytu i jego uruchomieniem) stanowi jednorazową opłatę wyliczoną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu, jednak nie większej niż 0,1 pkt procentowego wartości udzielanego kredytu. 22) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu: a) przedterminowej spłaty kredytu, b) niewykorzystania części przyznanego kredytu, c) zmiany warunków zawartej umowy, d) i innych nie wymienionych. 23) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 24) Jeżeli występuje taka konieczność Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, jak również realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony załącznik nr 1 – Formularz ofertowy, 2) Wypełniony załącznik Nr 2 – Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 3) Wypełniony załącznik Nr 3 – Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania. 4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 5) Wypełniony załącznik Nr 10 – Oświadczenie z art. 13 lub art. 14 RODO

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach