Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.700.000,00 PLN z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie deficytu Gminy Janowiec Wielkopolski”

Gmina Janowiec Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 88430 Janowiec Wielkopolski, ul. Gnieźnieńska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 023 034 , fax. 523 023 020
  • Data zamieszczenia: 2018-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janowiec Wielkopolski
    ul. Gnieźnieńska 3
    88430 Janowiec Wielkopolski, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 023 034, fax. 523 023 020
    REGON: 52751700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um-janowiecwlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.700.000,00 PLN z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie deficytu Gminy Janowiec Wielkopolski”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przeznaczenie kredytu długoterminowego: kwota 3.700.000,00 zł. na częściowe sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Janowiec Wielkopolski na 2018 r. – dofinansowanie przebudowy dróg gminnych. 2. Opis zamówienia: 1) Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków na pokrycie deficytu do pełnej kwoty kredytu. 2) Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 30.06.2026 r. 3) Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 30 czerwca 2019 r. 4) Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3.700.000,00PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów(opłat, prowizji itp.). 5) Zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 6) Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 96 ratach miesięcznych (w tym 95 równych rat oraz ostatnia 96 rata spłata ostatecznej kwoty – raty płatne będą za dany miesiąc do końca tego miesiąca - poczynając od 31.07.2019 r. 7) Odsetki od kredytu naliczone są w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca poczynając od dnia 31 lipca 2018 r. 8) Kredyt będzie wykorzystywany do 30 listopada 2018 roku „na żądania” tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy. Zamawiający zakłada, że kredyt zostanie wykorzystany w dwóch transzach, maksymalna wysokość transzy kredytu będzie w wysokości 2.000.000,00 zł 9) Prowizja, jeśli wystąpi, będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni od podpisania umowy, z tym że zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 10) Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 1M z notowań na dzień 26.04.2018 r. na potrzeby badania ofert. 11) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ; 12) Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu; 13) Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN); 14) Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 1M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 1M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy; 16) Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty; 17) Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego; 18) Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe; 19) Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c.; 20) Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej; 3. Zamawiający informuje o sytuacji finansowej Gminy: 1. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne; 2. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach; 3. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych; 4. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków; 5. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. Obligacji, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu; 6. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom; 7. Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno-prawnym; 8. Gmina nie posiada powiazań kapitałowych z żadnym podmiotem. 4 Zamawiający przedstawia dokumenty potwierdzające sytuację finansową gminy. Do specyfikacji istotnych warunków zamówienia załączono: 1. Informacja o zadłużeniu Gminy na dzień 01.01.2018 r. 2. Zaświadczenie o wyborze Burmistrza Janowca Wielkopolskiego. 3. Uchwała nr IV/25/07 Rady Miejskie w Janowcu Wielkopolskim z dnia 12 lutego 2007 r. w sprawie powołania Skarbnika gminy Janowiec Wielkopolski. 4. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu. 5. Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek. 6. Zaświadczenie z US o niezaleganiu w opłacaniu podatków. 5 Do pobrania z BIP: 1. Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu na 2018 . - http://www.janowiec.wlkp.bip.net.pl/Organy/Rada/uchwały/2018/Sesja z 27 marca 2018 r. 2. Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Janowiec Wielkopolski na lata 2018- 2026. http://www.janowiec.wlkp.bip.net.pl/Organy/Rada/uchwały/2018/Sesja z 27 marca 2018 r. 3. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu na sfinansowanie deficytu - http://www.janowiec.wlkp.bip.net.pl/Organy/Rada/uchwały/2017/Sesja z 29 grudnia 2017 r. 4. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Janowiec Wielkopolski za 2017 rok. - http://www.janowiec.wlkp.bip.net.pl/Finanse Gminy/Budżet 2017. 5. Opinia RIO w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Janowiec Wielkopolski za 2017 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ., jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (j. t.: Dz. U. z 2015 r. poz. 128 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1.Wykonawca do oferty sporządzonej według formularza nr 1 dołącza : a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w którym zawarte informacje stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu – formularz nr 2 do SIWZ; b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu ( zgodnie z art. 22a ustawy pzp ) – dołącza do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według formularza nr 4 – jeśli dotyczy; c) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie – oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – formularz nr 2; d) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii - jeśli dotyczy; 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie dotyczące tych podmiotów (dokument musi być podpisany przez podmiot udostępniający zasoby). 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te wstępnie potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, zgodnie z art. 26 ust. 5 ustawy pzp, nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 z późn.zm). 5. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 6. Zgodnie z art. 26 ust. 2 Pzp zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia. 7. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 (tj. składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu) i pkt 6 (składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w pkt 6.7. SIWZ) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. II. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. III. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.4. SIWZ: 1) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 Pzp; 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3) Dokumenty, o których mowa w pkt 6.4. ppkt 1 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 4) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.4. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 6.7. SIWZ stosuje się. 5)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. IV.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia ( według formularza nr 4) 1.Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1,2 i 4 Pzp. 2.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.3.4. SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe o których mowa w pkt 5.3.3. SIWZ. 3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.4. ppkt 1-2 SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa dokumenty dotyczące tych podmiotów (dokument musi być podpisany przez podmiot udostępniający zasoby).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach