Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 200 000,00 pln z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów

Gmina Borek Wlkp. ogłasza przetarg

  • Adres: 63-810 Borek Wielkopolski, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 716 120 , fax. 655 715 893
  • Data zamieszczenia: 2020-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borek Wlkp.
    Rynek 1
    63-810 Borek Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 655 716 120, fax. 655 715 893
    REGON: 52801400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.borekwlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 200 000,00 pln z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 200 000,00 pln z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów” na następujących warunkach: 1) kredyt złotowy; 2) okres kredytowania – od dnia podpisania umowy kredytowej do 20.12.2025 r. 3) oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego kwartalnego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M; 4) karencja w spłacie kredytu do 19 września 2022 r. włącznie 5) spłata kapitału – w ratach miesięcznych (wysokości poszczególnych rat wg załącznika nr 9 do SIWZ pn. „Spłaty rat kapitału”); 6) Odsetki od kredytu naliczone są w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na 20 roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 20.09.2020 r. 7) Kredyt będzie wykorzystywany do 31 grudnia 2020 roku („na żądania” tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek Gminy) 8) Prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni od podpisania umowy, dopuszcza się zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 9) Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M. Na potrzeby badania ofert należy przyjąć w składanej ofercie WIBOR 3M z notowań na dzień 30.03.2020 r.. 10) Prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 11) Oprocentowanie kredytu jest zmienne w stosunku rocznym i ustalone jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 3M powiększoną o marżę Banku. Wysokość stawki WIBOR 3M określana jest na ostatni dzień roboczy każdego kwartału kalendarzowego i obowiązuje od pierwszego dnia roboczego następnego kwartału. 12) Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową 13) Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 14) Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 15) Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 16) W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych. 17) W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 18) Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 19) Gmina posiada zobowiązanie z tyt. wykupu wierzytelności – forfaitingu. 20) Gmina nie udzieliła poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 21) Podmioty powiązane kapitałowo z Gminą: a) Borecki Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o, w Karolewie – 100% udziałów o wartości 15.458.000,00 zł, b) Zakład Gospodarki Odpadami Sp. z o.o. w Jarocinie – wartość udziałów 537.000,00 zł, c) BIOPAL Sp. z o.o.- wartość udziałów 36.000,00 zł. 22) Dopuszcza się refundację już poniesionych wydatków na spłaty rat kredytów i pożyczek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych 00/100. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu Oddział Borek Wlkp. Nr 10 8678 0005 0020 0200 023 1 0007, z dopiskiem „WADIUM – „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1 200 000,00 pln z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów”. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 16.06.2020 r., do godz. 10:00. 4. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy. Natomiast kserokopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać załączona do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelew na konto) należy dołączyć do oferty potwierdzenie dyspozycji przelewu na konto Zamawiającego potwierdzone przez Wykonawcę. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku gdy Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia przedmiotowy warunek oraz na potwierdzenie spełnienia tego warunku dołączy do oferty dokumenty, z których wynikać będzie, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych polegających na udzielaniu kredytów;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z załącznikiem nr 1; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicz-nego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 23 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela /lidera konsorcjum/ wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. 3) symulację spłaty rat kredytu i odsetek (niezbędną dla celów obliczenia ceny oferty), z uwzględnieniem stawki WIBOR 3M aktualnej na dzień 30.03.2020 r. oraz założenia, że uruchomienie kredytu w pełnej wysokości nastąpi w dniu 15.07.2020 r., a spłata pierwszej raty kredytu nastąpi w dniu 20.09.2022 r. tj. po uwzględnieniu okresu karencji. 4) do składanej oferty Wykonawca może dołączyć projekt umowy o udzielenie kredytu w wysokości 1 200 000,00 zł, w oparciu o który Strony przed podpisaniem umowy ustalą ostateczną treść umowy, odpowiadającą wszystkim postanowieniom, wymaganiom i warunkom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zgodną z treścią wybranej oferty,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach