Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego przeznaczonego w całości na spłatę w 2019 r. wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu pożyczki zaciągniętej w 2017 r.

Gmina Wojkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-580 Wojkowice, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 760 20 93, , fax. 327 695 073
  • Data zamieszczenia: 2019-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojkowice
    ul. Sobieskiego -
    42-580 Wojkowice, woj. śląskie
    tel. 32 760 20 93, , fax. 327 695 073
    REGON: 27625754100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego przeznaczonego w całości na spłatę w 2019 r. wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu pożyczki zaciągniętej w 2017 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego o wartości – 900 000,00 zł przeznaczonego w całości na spłatę w 2019r. wcześniej zaciągniętego zobowiązania z tytułu pożyczki zaciągniętej w 2017r. w Magellan S.A. (aktualnie Fundusz Komunalny S.A. z siedzibą w Warszawie, Plac Dąbrowskiego 1, 00-057 Warszawa). Wcześniejsza spłata zobowiązania wykraczającego poza dopuszczalny wskaźnik spłaty długu w roku 2019 jest prawnie dopuszczalna ze względu na zmianę przepisów ustawy o finansach publicznych, tj. ze względu na obowiązującą od 1 stycznia 2019 r. zmianę art. 243 ww. ustawy, na mocy której spłata zobowiązania długoterminowego wykraczającego poza dopuszczalny wskaźnik spłaty długu jest możliwa m.in. pod warunkiem, że 1) nastąpi spłata całości zobowiązania, którego termin spłaty wykracza poza bieżący rok budżetowy oraz 2) łączny koszt obsługi długu pochodzącego z nowego zobowiązania będzie niższy niż łączny koszt obsługi długu spłacanego w całym okresie spłaty. Zaciągnięcie przedmiotowego zobowiązania zaplanowane zostało w budżecie gminy na rok 2019; do dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu nie zaciągano zobowiązań długoterminowych w roku 2019. Planowana wartość kredytu wynosi – 900 000,00 zł. Spłata kredytu (spłata kapitału) rozpocznie się w 2020 r. w kwocie – 250 000,00 zł i zakończy w 2023 r. spłatą – 150 000,00 zł. Wartości rat kapitałowych (rozchody) zaplanowane zostały w aktualnie obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2019-2028. Planowana spłata kapitału w latach (z możliwością wcześniejszej spłaty) – raty kapitału płatne kwartalnie w ostatnim dniu kwartału:  rok 2020 – 250 000,00 zł;  rok 2021 – 100 000,00 zł;  rok 2022 – 400 000,00 zł;  rok 2023 – 150 000,00 zł. Termin spłaty ostatniej raty – 31 grudnia 2023 r. Odsetki od kapitału płatne miesięcznie z dołu w ostatnim dniu miesiąca. Termin spłaty ostatniej raty odsetek – 31 grudnia 2023 r. Zgodę na zaciągnięcie przedmiotowego zobowiązania Rada Miasta wyraziła mocą uchwały nr XI.108.2019 z dnia 9 lipca 2019 r. (po zmianach). Ze względu na przesłanki wskazane w znowelizowanym art. 243 ust. 3b ustawy o finansach publicznych, zaciągnięcie zobowiązania nie będzie prawnie dopuszczalne w przypadku, gdy najkorzystniejsza oferta przekroczy wartość – 226 180, 24 zł tzn. wartość odsetek od kredytu w całym okresie finansowania przekroczy wartość 226 180, 24 zł (albo też, gdy oprocentowanie łączne przekroczy – 5,15 %); w takim przypadku zawarcie umowy kredytu nie będzie leżeć w interesie publicznym a jej zawarcie spowoduje naruszenia art. 243 ustawy o finansach publicznych. Zamawiający ustala następujące parametry kwotowe i procentowe: a) Maksymalna wartość odsetek od kredytu w cały okresie finansowania: 226 180,24 zł b) Maksymalne oprocentowanie: 5,15% Złożenie oferty o wartości przekraczającej wskazane powyżej parametry kwotowe lub procentowe będzie skutkować odrzuceniem oferty zgodnie z treścią art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie statusu banku w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późniejszymi zmianami).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w niniejszym rozdziale składa się w oryginalne lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach i sytuacji Wykonawca polega, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub elektronicznej. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w SIWZ, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli dokumenty lub oświadczenia wskazane przez Wykonawcę a pobrane samodzielnie przez Zamawiającego będą sporządzone w języku obcym, to w takim przypadku, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach