Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2020 roku związanego z realizacją zadań inwestycyjnych

Gmina Dalików ogłasza przetarg

  • Adres: 99-205 Dalików, Plac Powstańców
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 6780183, , fax. 43 6780183
  • Data zamieszczenia: 2020-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dalików
    Plac Powstańców 1
    99-205 Dalików, woj. łódzkie
    tel. 43 6780183, , fax. 43 6780183
    REGON: 73093440100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dalikow.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2020 roku związanego z realizacją zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dalików w 2020 roku związanego z realizacją zadań inwestycyjnych. Kod CPV – 66 11 30 00 5 – usługi udzielania kredytów 1. Kwota kredytu – do wysokości 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100), kredyt zaciągany będzie w roku 2020. 2. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 31.12.2033 r. Zmiana terminu może nastąpić tylko na podstawie aneksu do umowy. 3. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 30.03.2021 r. 4. Początek spłaty kapitału – od dnia 31.03.2021 r. 5. Spłata kapitału w złotych polskich, w ratach kwartalnych, w wysokości i terminie określonych w harmonogramie spłat stanowiącym załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w następujących ratach kwartalnych: - od 1 do 20 raty - 33 000,00 - od 21 do 44 raty - 42 000,00 - od 45 do 52 raty - 41 500,00 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, jak również uruchomienia niepełnej kwoty kredytu. W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat ani prowizji, strony ustalą nowy harmonogram spłaty, w formie aneksu do umowy. 7. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu (w trakcie okresu odsetkowego), odsetki będą naliczane w oparciu o faktyczny czas korzystania z kapitału kredytu i płatne będą w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego. Odsetki będą naliczane od wysokości i czasu faktycznie wykorzystanych środków. Niewykorzystane środki powinny być dostępne i zaliczone do kolejnej transzy. Pozostawienie środków do dyspozycji zamawiającego nie będzie stanowiło podstawy do naliczania odsetek. 8. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Dalików. 9. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do ostatniego dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający dopuszcza powiadomienie o wysokości naliczonych odsetek za pomocą poczty elektronicznej, potwierdzonego niezwłocznie na piśmie. 10. Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach w następujących terminach: Lp. Data uruchomienia Kwota transzy kredytu 1. od dnia 06.05.2020 r. do 2 000 000,00 zł Podany termin oraz kwotę transzy należy uznać jako wiążące przy obliczaniu ceny. 11. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania całości kredytu w ciągu maksymalnie 5 dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji. Termin uruchomienia kredytu od momentu dyspozycji będzie stanowił kryterium oceny ofert. 12. Liczba, termin oraz wysokość transz uruchamianego kredytu będzie ustalana przez Zamawiającego według bieżących potrzeb z uwzględnieniem iż termin wykorzystania ostatniej transzy przypada na 31.12.2020 r. 13. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 14. Koszty obsługi kredytu, cenę ofertową stanowi suma rat odsetkowych (obliczona w oparciu o stawkę WIBOR 3 M liczoną jako średnia arytmetyczna za 3 mies. stawek WIBOR 3M według notowania na dzień 15.04.2020 r., wynoszącą 1,51 % powiększoną o marżę banku). 15. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR 3M (wyliczonej jako średnia arytmetyczna stawek obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca) i marży banku. 16. Marża Banku jest stała, nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy kredytowej, natomiast stawka WIBOR 3M przyjmowana do wyliczenia oprocentowania kredytu jest stawką liczoną jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 3M miesięcznych złotówkowych depozytów międzybankowych w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane są odsetki. Średnią arytmetyczną stawkę WIBOR 3M należy liczyć do dwóch miejsc po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest większa od 5 zaokrągleniu w górę podlega druga cyfra, jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa 5 lub mniejsza od 5, druga cyfra nie ulega zmianie. 17. Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019, poz. 869 ze zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony w formie aneksu. 18. Przy wyliczeniu odsetek od kredytu stosowany będzie kalendarz rzeczywisty (tj. rzeczywista liczba dni w miesiącu i rzeczywista liczba dni w roku). 19. Kredyt nie może być obciążony. 20. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomionego kredytu ani żadnych dodatkowych opłat. 21. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadać będzie na dzień wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 22. Jednocześnie Zamawiający oświadcza, że: 1) zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych regulowane są terminowo, 2) zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek w bankach i innych instytucjach regulowane są terminowo, 3) nie jest objęty ugodą zawartą z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, 4) posiadane rachunki bankowe są wolne od zajęć egzekucyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku na podstawie posiadanego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 2357) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 4

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach