Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do łącznej kwoty 4 000 000,00 PLN

Powiat Radomszczański ogłasza przetarg

  • Adres: 97-500 Radomsko, ul. Leszka Czarnego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 834 509 , fax. +48 44 683 43 35
  • Data zamieszczenia: 2019-10-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Radomszczański
    ul. Leszka Czarnego 22
    97-500 Radomsko, woj. łódzkie
    tel. 446 834 509, fax. +48 44 683 43 35
    REGON: 59064844500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomszczanski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do łącznej kwoty 4 000 000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego do łącznej kwoty 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych 00/100) z przeznaczeniem na finansowanie w roku 2019 planowanego deficytu budżetu Powiatu Radomszczańskiego. 2. Zasady udzielania kredytu Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 10 lat i zostanie uruchomiony jednorazowo po podpisaniu umowy najpóźniej do 30.11.2019r. Uruchomienie kredytu nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji kredytobiorcy. Okres spłaty kapitału: pierwsza rata płatna 31.01.2021r., ostatnia rata płatna 31.10.2029r. 3. Sposób udostępniania kredytu Bank zobowiązuje się postawić kredyt do dyspozycji Kredytobiorcy jednorazowo w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy liczonym od dnia przekazania dyspozycji dot. uruchomienia kredytu, nie później jednak niż do 30.11.2019r. 4. Terminy spłaty kredytu 1) Spłaty dokonywane będą w ratach kwartalnych począwszy od 31.01.2021 r. ostatnia rata zostanie spłacona 31.10.2029 r. Dokładne terminy spłaty zostały określone w zestawieniu rat stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w terminie 5 dni po zakończeniu miesiąca, za który naliczone są odsetki za wyjątkiem odsetek za miesiąc grudzień, które płatne będą do 31grudnia. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Zapłata odsetek odbywać się będzie na podstawie pisma przesłanego z banku najpóźniej do 25-go dnia miesiąca, za który pobierane są odsetki, informującego o wysokości należnych odsetek oraz wysokości stawki WIBOR przyjętej do ich wyliczenia. 2) Wysokość i terminy spłaty rat kredytu mogą być w szczególnie uzasadnionym przypadku zmienione w drodze aneksu do umowy na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Wówczas harmonogram spłat kredytu, o którym mowa w pkt. 4 ppkt.1 będzie podlegał ponownemu ustaleniu. 5. Oprocentowanie kredytu 1) Oprocentowanie kredytu oparte będzie na bazie stawki WIBOR 1M obliczanej jako średnia z dziesięciu ostatnich notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który wyliczane są odsetki, powiększonej o marżę banku stałą w całym okresie kredytowania. Do celów rozliczeniowych przyjmuje się, że każdy rok ma 365 dni. Okres rozliczeniowy pokrywa się z miesiącem kalendarzowym, który liczy rzeczywistą ilość dni, w przypadku roku przestępnego przyjmuje się, że luty liczy 28 dni. Odsetki obliczane będą z zastosowaniem następującej formuły: O=Xn * (R%+M%) x Dn/365 gdzie: O – odsetki, Xn - pozostała do spłacenia kwota kredytu, R - stopa bazowa oprocentowania wyliczona jako średnia z dziesięciu ostatnich notowań WIBOR 1M miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który liczone są odsetki wyrażona w %, M - marża banku wyrażona w %, Dn - liczba dni okresu odsetkowego. 2) Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy o udzielenie kredytu. 6. Prowizja 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców tylko jednej prowizji od udzielonego kredytu. 2) Kredytodawca nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji lub opłat od przyznanego kredytu, w tym w szczególności: a) prowizji od wcześniejszej spłaty przez Kredytobiorcę całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami, b) opłat lub prowizji z tytułu przesunięcia terminu spłat rat kapitałowych w okresie kredytowania, c) prowizji za gotowość od niewykorzystanej części kredytu lub transzy kredytu za każdy dzień, w okresie od daty postawienia kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy do dnia poprzedzającego dzień faktycznego wykorzystania. 7. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 8. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych dodatkowych opłat, np.: za prowadzenie rachunków, przelewy, od niewykorzystanej części kredytu. 9. Koszt kredytu stanowi kwota prowizji od udzielonego kredytu oraz odsetki płatne miesięcznie. 10. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 11. Zamawiający informuje ponadto, iż: 1) Nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu In blanco 2) Umowa w sprawie udzielenia kredytu zostanie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika 3) Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek 4) Naliczanie odsetek w trakcie trwania kredytu odbywać się będzie bez uwzględnienia lat przestępnych. 5) Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej klauzuli: a) cross default – nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, b) pari pass – zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów w stosunku do Klienta z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, c) negative pleadge – zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku Klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a szczególności nie będzie dokonywała na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. 12. Informacje dotyczące kondycji finansowej Zamawiającego dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Radomszczańskiego http://bip.radomszczanski.pl/ W zakładce: Gospodarka i finanse: Budżet: Informacje i zaświadczenia: − zobowiązania z tytułu emisji obligacji na 30.09.2019, − zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz udzielonych poręczeń i gwarancji na 30.09.2019, − akcje i udziały w innych instytucjach na 30.09.2019, − zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek, W zakładce: Gospodarka i finanse: Budżet: Opinie RIO − opinia RIO o możliwości spłaty kredytu długoterminowego. W zakładce: Rada Powiatu: Uchwały Rady Powiatu − uchwały w sprawie wyboru Skarbnika i Zarządu Powiatu. W zakładce: Prawo lokalne: Uchwały Rady Powiatu/ Uchwały Zarządu Powiatu − uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Radomszczańskiego na 2019r. − uchwały w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Radomszczańskiego na lata 2019-2029. 13. Informacje o stanie mienia komunalnego Zamawiającego dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Radomszczańskiego http://bip.radomszczanski.pl/ W zakładce: Gospodarka i finanse: Majątek powiatu. − informacja o stanie mienia komunalnego. 14. Na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 22 §1 Kodeksu pracy) pracowników, którzy będą wykonywać czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia tj. czynności księgowo-administracyjne związane z obsługą kredytu. 14.1. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 14 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 14.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 14 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imio i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 14.3. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego bądź też przedstawienie dokumentów, które nie będą potwierdzać spełnienia wymagań, o których mowa w pkt 14.1. będzie traktowane jako niespełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 14.4. Za niespełnienie wymogu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 14. na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu Kodeksu Pracy – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości 1.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek skierowania do wykonywania prac osoby nie zatrudnionej na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby, jeżeli Zamawiający podczas kolejnej kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę). 14.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W przypadku uniemożliwienia Zamawiającemu kontroli przez Wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt 14. Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 1.000,00 zł za każde uniemożliwienie przeprowadzenia takiej kontroli.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy: - posiadali aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, obejmującej w szczególności udzielanie kredytów, wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 ze zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 3. W przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 4. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach