Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.676.000,00 PLN.

Gmina Dobryszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 97-505 Dobryszyce, ul. Wolności
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6811193, 6811168 , fax. 446 811 193
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobryszyce
    ul. Wolności 8
    97-505 Dobryszyce, woj. łódzkie
    tel. 044 6811193, 6811168, fax. 446 811 193
    REGON: 59064797700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: dobryszyce.i-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.676.000,00 PLN.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia kredytu długoterminowego do kwoty 1.676.000,00 PLN (słownie: jeden milion sześćset siedemdziesiąt sześć tysięcy 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w wysokości 337.707,00 PLN oraz na pokrycie planowanego deficytu w 2019 roku – 1.338.293,00 PLN. 1.2. Zasady udzielania kredytu: 1) Kredyt, o którym mowa w pkt 1.1, uruchomiony będzie jednorazowo w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy, liczonym od dnia przekazania informacji dotyczącej udzielenia kredytu, nie później jednak niż do dnia 16 grudnia 2019 roku. 1.3. Sposób udostępniania kredytu: Bank zobowiązuje się postawić do dyspozycji Kredytobiorcy jednorazowo w terminie wskazanym w ofercie Wykonawcy, liczonym od dnia przekazania informacji dotyczącej udzielenia kredytu, nie później jednak niż do dnia 16 grudnia 2019 roku kredyt w łącznej kwocie do wysokości 1.676.000,00 PLN. 1.4. Terminy spłaty kredytu: 1) Spłata kredytu dokonywana będzie w 20 kwartalnych ratach: pierwsze 16 rat, każda po 50.000,00 PLN, kolejne 4 raty każda po 219.000,00 PLN. Spłata nastąpi od dnia 31.03.2022 roku do dnia 31.12.2026 roku. Dokładne terminy spłaty, zostały określone w zestawieniu rat, stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ. Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, na podstawie uzyskanej od Banku informacji o wysokość odsetek za dany okres rozliczeniowy, która to informacja będzie przekazywana Kredytobiorcy przez Bank do 25-ego każdego miesiąca. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków lub terminu spłat rat kredytu, w tym również wcześniejszej spłaty kredytu, na podstawie pisemnego Wniosku Zamawiającego. Wówczas harmonogram spłat kredytu, o którym mowa w ppkt 3.5.4 poz. 1 SIWZ, będzie podlegał ponownemu ustaleniu. 1.5. Oprocentowanie kredytu: 1) Oprocentowanie na dany miesiąc rozliczeniowy wyliczane będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M dla depozytów jednomiesięcznych, obowiązującą w ostatnim dniu poprzedniego miesiąca lub ostatniego dnia roboczego przed datą (jeśli w danym dniu nie ma notowania), z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, powiększoną o marżę Banku stałą w okresie kredytowania (jeśli dotyczy). 2) Marża banku przedstawiona w ofercie nie może zostać podwyższona w trakcie trwania umowy o udzielenie kredytu. 1.6. Prowizja: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców tylko jednej prowizji od udzielonego kredytu. 2) Kredytodawca nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji lub opłat od przyznanego kredytu, w tym w szczególności: a) prowizji od wcześniejszej spłaty przez Kredytobiorcę całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami, b) opłat lub prowizji z tytułu zmiany terminu spłat rat kapitałowych, c) prowizji za gotowość od niewykorzystanej części kredytu lub transzy kredytu za każdy dzień, w okresie od daty postawienia kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy do dnia poprzedzającego dzień faktycznego wykorzystania. 1.7. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 1.8. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych dodatkowych opłat, np.: za prowadzenie rachunków, przelewy, od niewykorzystanej części kredytu. 1.9. Koszt kredytu stanowi kwota prowizji od udzielonego kredytu oraz odsetki płatne miesięcznie. 1.10. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 1.11. Zamawiający informuje ponadto, iż: 1) Nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu In blanco; 2) Umowa w sprawie udzielenia kredytu zostanie opatrzona kontrasygnatą Skarbnika; 3) Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek; 4) Naliczanie odsetek w trakcie trwania kredytu odbywać się będzie bez uwzględnienia lat przestępnych. 5) Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej klauzuli: a) cross default – nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, b) pari pass – zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów w stosunku do Klienta z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, c) negativepleadge – zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku Klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a szczególności nie będzie dokonywała na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. 1.12. Informacje dotyczące kondycji finansowej Zamawiającego, dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dobryszyce: http://dobryszyce.i-bip.pl w Zakładce Finanse Gminy/Realizacja budżetu/Sprawozdania – Kredyt 2019.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający, wymaga aby Wykonawca posiadał aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, obejmującej w szczególności udzielanie kredytów, wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2018r., poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe Komisji Nadzoru Bankowego, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony Formularz ofertowy wraz z wyceną sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, 2) wykaz usług, które Wykonawca powierzy podwykonawcom – z wykorzystaniem wzoru określonego w Załączniku Nr 6 do SIWZ (zgodnie z punktem 26.2 SIWZ Wykonawca, który nie będzie powierzał usług podwykonawcom przy realizacji przedmiotu zamówienia, nie dołącza do oferty w/w załącznika), 3) w przypadku oferty wspólnej pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, 4) w przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 7.6 ppkt 2) lit. a) SIWZ – składa - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w pkt 7.7 SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w 7.7 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis pkt 7.8. SIWZ stosuje się.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach