Przetargi.pl
„Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.600.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Stare Kurowo w 2018 roku”

Gmina Stare Kurowo ogłasza przetarg

  • Adres: 66540 Stare Kurowo, ul. Daszyńskiego
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-95 76-15-052 , fax. 0-95 76-15-102
  • Data zamieszczenia: 2018-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Kurowo
    ul. Daszyńskiego 1
    66540 Stare Kurowo, woj. lubuskie
    tel. 0-95 76-15-052, fax. 0-95 76-15-102
    REGON: 21096678600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starekurowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.600.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Stare Kurowo w 2018 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa udzielenia długoterminowego kredytu do kwoty 1.600.000,00 zł słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych, przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Stare Kurowo w 2018 roku (na realizację zadań inwestycyjnych zapisanych w budżecie). Kwota i waluta kredytu – do 1.600.000,00 PLN. Zamawiający nie podaje gwarantowanej kwoty kredytu. Czas trwania zamówienia – 100 miesięcy, w tym: - spłata rat odsetkowych - 100 miesięcy (28 września 2018 r. – 28 grudnia 2026 r.), - spłata rat kapitałowych - 96 miesięcy (28 stycznia 2019 r. – 28 grudnia 2026 r.). Zamawiający określa częstotliwość płatności rat kapitałowych i odsetkowych – do dnia 28 każdego miesiąca, z tym, że pierwszy termin płatności raty kapitałowej do dnia 28 stycznia 2019 roku, pierwszy termin płatności raty odsetkowej do dnia 28 września 2018 r. Uruchomienie pierwszej transzy kredytu – do 20 września 2018 roku. Zamawiający informuje, że terminy, w których zostaną uruchomione transze kredytu uzależnione są od terminów realizacji poszczególnych etapów inwestycji. Uruchomienie kredytu w formie bezgotówkowej – na rachunek wskazany przez Zamawiającego w ciężar rachunku kredytowego. Zamawiający wyraża zgodę na udokumentowanie wykorzystanych transz kredytu właściwymi fakturami bądź zestawieniami. Spłata kapitału nastąpi od 28 stycznia 2019 r., wg proponowanego harmonogramu spłat: - w 2019 roku – 12 rat miesięcznych po 500,00 PLN – razem 6.000,00 PLN, - w 2020 roku – 12 rat miesięcznych po 500,00 PLN – razem 6.000,00 PLN, - w 2021 roku – 12 rat miesięcznych po 500,00 PLN – razem 6.000,00 PLN, - w 2022 roku – 12 rat miesięcznych po 7.000,00 PLN – razem 84.000,00 PLN, - w 2023 roku – 12 rat miesięcznych po 21.000,00 PLN – razem 252.000,00 PLN, - w 2024 roku – 12 rat miesięcznych po 40.000,00 PLN – razem 480.000,00 PLN, - w 2025 roku – 12 rat miesięcznych po 40.000,00 PLN – razem 480.000,00 PLN, - w 2026 roku – 11 rat miesięcznych po 24.000,00 PLN – razem 264.000,00 PLN, 1 rata miesięczna 22.000,00 PLN – razem 22.000,00 PLN. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości określonej w ofercie. Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 3M. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy o kredyt. Zamawiający określa kalendarz odsetkowy dla rzeczywistej liczby dni miesiąca, a roku 365/366 dni (uwzględniające lata przestępne). Zamawiający przewiduje zmiany dotyczące wykorzystania udzielonego kredytu, skutkujące wprowadzeniem aneksu do umowy kredytowej poprzez: - niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości. Ewentualne zmiany uzależnione są od dofinansowania inwestycji z innych źródeł oraz w przypadku obniżenia kosztów inwestycji. Zamawiający nie przewiduje innych opłat i prowizji związanych z udzieleniem kredytu oprócz stałej marży banku oraz prowizji za uruchomienie kredytu. Prowizja za uruchomienie kredytu zostanie naliczona od całej kwoty i płatna w dniu podpisania umowy kredytowej. Od Wykonawców wymagana jest akceptacja zabezpieczenia udzielonego kredytu wyłącznie w formie weksla in blanco, podpisanego przez Wójta Gminy z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Sposób płatności kredytu – Zamawiający będzie spłacał odsetki i raty od faktycznie wykorzystanych środków finansowych na wydzielonym przez Wykonawców rachunku kredytowym. Termin płatności rat kapitałowych i odsetkowych w sytuacji gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy, przypadnie na pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym od pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości wcześniejszej spłaty kredytu lub spłat wielokrotności rat kapitałowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Warunkiem podpisania umowy kredytowej będzie przedłożenie pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty kredytu oraz aktualnych zaświadczeń z ZUS i US o niezaleganiu. Do zawartej umowy stosowane będą przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 – Kodeks cywilny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności bankowej, w szczególności do wykonywania czynności bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j.Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. oferta na wykonanie zamówienia – załącznik nr 1 do SIWZ, B. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia – załączniki nr 2 do SIWZ, C. pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy, jeżeli upoważnienie takie wynika z dokumentów rejestracyjnych firmy nie wymaga się składania tego formularza, D. w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, Pełnomocnictwa należy składać w formie pisemnej (oryginał) lub w formie kopi poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach