Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.500.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2019 r. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

Gmina Białośliwie ogłasza przetarg

  • Adres: 89-340 Białośliwie, ul. Księdza Kordeckiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 2876910, 67 2876932 , fax. 672 875 791
  • Data zamieszczenia: 2019-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Białośliwie
    ul. Księdza Kordeckiego 1
    89-340 Białośliwie, woj. wielkopolskie
    tel. 67 2876910, 67 2876932, fax. 672 875 791
    REGON: 57079117000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip2.bialosliwie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.500.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2019 r. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Środki pozyskane z kredytu przeznaczone zostaną na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2019 r. i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. 2.Karencja w spłacie kapitału - do dnia 19.03.2021 roku. Spłata kapitału nastąpi w 40 ratach, płatnych kwartalnie w danym roku do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału: a)w 2021 r. - w 4 ratach w kwocie 9.020,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, b)w 2022 r. - w 4 ratach w kwocie 50.500,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, c)w latach 2023 - 2024 - w 8 ratach w kwocie 45.500,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, d)w 2025 r. - w 4 ratach w kwocie 35.500,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, e)w latach 2026 - 2027 - w 8 ratach w kwocie 4.500,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, f)w 2028 r. - w 4 ratach w kwocie 16.500,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, g)w 2029 r. - w 4 ratach w kwocie 82.365,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału, h)w 2030 r. - w 4 ratach w kwocie 81.115,00 zł każda, płatnych do 20 dnia ostatniego miesiąca każdego kwartału. 3.Spłata rat odsetkowych odbywać się będzie w ostatnim dniu każdego miesiąca, rozpoczęcie spłaty odsetek nastąpi bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. 4.W przypadku, gdy termin spłaty kredytu (kapitału, odsetek) przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający zobowiązuje się uregulować wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. 5.Zabezpieczeniem spłaty kredytu przez Zamawiającego będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 6. Istotne postanowienia dot. realizacji zamówienia: a)Maksymalna wysokość kredytu długoterminowego wynosić będzie 1.500.000,00 zł. Kredyt zostanie wpłacony w jednej transzy w terminie określonym w SIWZ na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy. Gmina Białośliwie zastrzega sobie zmniejszenie wysokości kredytu oraz zmiany terminu uruchomienia kredytu w zależności od sytuacji finansowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz bez zmiany warunków oprocentowania. b)Spłata kapitału będzie realizowana przez Gminę w okresach kwartalnych w systemie rat kapitałowych stałych, natomiast spłata odsetek będzie realizowana przez Gminę w okresach miesięcznych, w systemie rat odsetkowych malejących. c)Spłata kredytu wraz z odsetkami będzie realizowana przez Gminę na podstawie międzybankowej zmiennej stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększonej o marżę banku. d)System naliczania WIBORU do ustalania odsetek: według stawki zmiennej WIBOR dla depozytów 3M, ustalonych według strony WIBO Reutera FIX z godziny 11:00, na dzień 28 miesiąca poprzedzającego. W przypadku niedostępności w danym dniu strony WIBO w systemie Reutera za obowiązującą przyjmie się stawkę WIBOR z ostatniego dnia roboczego kiedy kwotowania były dostępne. Wartość stopy WIBOR zaokrąglana będzie do dwóch miejsc po przecinku w sposób matematyczny. e)Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się z końcem miesiąca. Kolejne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. f)Spłata będzie realizowana na podstawie każdorazowej pisemnej informacji wystawionej przez bank. Informacja będzie zawierała następujące dane: niespłacona kwota kapitałowa, wysokość stopy procentowej, wysokość odsetek, suma do zapłaty, termin zapłaty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony formularz OFERTA – Zał. nr 1 (wzór). 2.Zestawienie elementów składowych ceny oferty – Zał. nr 4 (wzór). 3. Pełnomocnictwo w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia. 4.Pełnomocnictwo dla osoby składającej ofertę w przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocnika. 5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy p.z.p., złożone w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy p.z.p. 6. Projekt umowy pomiędzy Wykonawcą (Bankiem) a Gminą zawierający wszelkie wymagania Zamawiającego określone w SIWZ. 7. Projekt deklaracji do weksla in blanco.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach