Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Nadarzyn w wysokości 6 500 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego i na rozchody budżetu

Gmina Nadarzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 05-830 Nadarzyn, Mszczonowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
  • Data zamieszczenia: 2019-09-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Nadarzyn
    Mszczonowska 24
    05-830 Nadarzyn, woj. mazowieckie
    tel. 227 298 185, , fax. 227 298 175
    REGON: 13269195000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nadarzyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Nadarzyn w wysokości 6 500 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetowego i na rozchody budżetu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Nadarzyn kredytu długoterminowego /linii kredytowej/ w wysokości 6 500 000,00 zł (słownie: sześć milionów pięćset tysięcy złotych) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów, pożyczek i obligacji; 2) Podstawą zaciągnięcia kredytu: Uchwała Nr X.121.2019 Rady Gminy Nadarzyn z dnia 29 maja 2019 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w 2019 roku na pokrycie planowanego deficytu budżetu i na rozchody budżetu; 3) Okres kredytowania – okres od dnia podpisania umowy do dnia spłaty ostatniej raty, tj. 31.12.2026 r.; 4) Spłata rat kapitałowych kredytu odbywać się będzie ostatniego dnia roboczego na koniec kwartału przez 7 lat od 2020 do 2026 roku. W 2020 r. kwota 500 000,00 zł od 30.09.2020 r. do 31.12.2020 r. w ratach po 250 000,00 zł, a w kolejnych latach (spłata 4 razy w roku) od 31.03.2021r. do 31.12.2026 r. w ratach po 250 000,00 zł tj. 1 000 000,00 zł rocznie; 5) Spłata pierwszej raty kapitałowej do 30.09.2020 r.; 6) Oprocentowanie kredytu wg WIBOR 3M z dnia 30.08.2019 r. (stawka WIBOR podana do wyliczenia kredytu) powiększona o ewentualna marżę wykonawcy; 7) Jeżeli termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje zobowiązanie w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu; 8) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej; 9) Wykonawca dokona uruchomienia kredytu/środków z linii kredytowej/zgodnie z decyzjami Zamawiającego, w terminie do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga postawienia do dyspozycji całego kredytu jednorazowo w dniu podpisania umowy; 10) Wykonawca uruchomi środki z kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu; 11) Uruchomienie kredytu następuje przelewem na rachunek Kredytobiorcy nr 58 8002000400 500193 2030 0001 w BS Piaseczno oddział w Nadarzynie, na pisemne zlecenie Gminy przesłane faksem lub pocztą elektroniczną; 12) W momencie uruchomienia drugiej i kolejnych transz kredytu Wykonawca nie pobierze dodatkowych prowizji ani innych opłat; 13) Termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2019 r.; 14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub jego wypłaty w późniejszym terminie – bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. W przypadku niewykorzystania kredytu w całości – odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty faktycznie wykorzystanej; 15) Wykonawca nie pobierze dodatkowych opłat z tytułu przedterminowej spłaty kredytu; 16) Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej; 17) Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy; 18) Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić: Oprocentowanie kredytu wg stopy procentowej zmiennej opartej na stawce WIBOR 3M powiększonej o marżę określoną w ofercie, wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach kwartalnych w oparciu o rzeczywiste saldo zadłużenia; 19) O wysokości stawki bazowej (WIBOR 3M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu przed terminem spłaty oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany kwartał, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę 10 dni przed terminem spłaty na koniec kwartału; 20) Do celów oceny ofert należy przyjąć, że WIBOR 3M na dzień 30.08.2019 r. wynosi 1,72 a planowany termin jednorazowej wypłaty kredytu to 15.10.2019 r. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365 dni/366 (rok przestępny); 21) Jako stawka bazowa do określenia oferowanej stopy oprocentowania kredytu przyjmowana będzie wielkość WIBOR dla złotowych pożyczek międzybankowych trzymiesięcznych 3M ustalona na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M, obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału poprzedzającego dany okres odsetkowy; 22) Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych, ani zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, ani nie udzielił gwarancji i poręczeń; 23) Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności; 24) Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 2. W załączniku nr 5 do niniejszej SIWZ „Dokumenty finansowe” - Zamawiający załącza dokumenty i uchwały pomocnicze do sporządzenia oferty. 3. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. osoby bezpośrednio obsługujące wykonanie przedmiotu umowy, tj. pracownicy analitycy i osoba wyznaczona do kontaktów z Zamawiającym. 4. Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, przedłoży Zamawiającemu podpisany wykaz osób, które będą wykonywać czynności określone w ust.3, zawierający: 1) liczbę pracowników wykonujących określony rodzaj czynności; 2) rodzaj wykonywanych przez nich czynności; 3) wymiary etatów, na których zatrudnieni są pracownicy. 5. Dane w wykazie powinny być na bieżąco aktualizowane przez Wykonawcę, jeżeli zajdą stosowne okoliczności. 6. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania na każde żądanie Zamawiającego, spełniania faktu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 3, poprzez przedłożenie Zamawiającemu aktualnego wykazu osób zatrudnionych na umowę o pracę przy wykonaniu Umowy, które stanowi oświadczenie Wykonawcy, iż wszystkie osoby ujęte w wykazie zatrudnione są przy wykonaniu przedmiotu Umowy wg stanu na określony dzień na podstawie umowy o pracę. 7. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentu, o którym mowa w ust. 4, potwierdzającego zatrudnienie osób skierowanych do realizacji Umowy na rzecz Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 8. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 3-7 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 100,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 15.000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Nr konta: 36 8002 0004 0050 0193 2030 0009 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.14. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187, 2243, 2354, z 2019 r. poz. 326, 730, 875, 1074, 1358), a w przypadku określonym w art. 178 ustawy Prawo bankowe – inny dokument wskazujący podstawę prawną utworzenia banku przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Każdy Wykonawca, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczących kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty/dowody/ bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie najwyżej oceniona każdy z Wykonawców składa oświadczenia i dokumenty w zakresie nie podlegania wykluczeniu oraz oświadczenia i dokumenty w zakresie spełniania warunku, który jego dotyczy. 3. Zawartość oferty - kompletna oferta musi zawierać: 1) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ wraz z wypełnionym załącznikiem 1a; 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i nr 3 do SIWZ (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczenia złożone powinny być przez każdego z Wykonawców); 3) stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru – załącznik Wykonawcy; 4) dowód wniesienia wadium, w przypadku innej formy niż pieniężna; 5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach