Gmina i Miasto Przysucha ogłasza przetarg
- Adres: 26-400 Przysucha, Plac Kolberga
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
- Data zamieszczenia: 2019-08-06
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Przysucha
Plac Kolberga 11
26-400 Przysucha, woj. mazowieckie
tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
REGON: 67022337900000 - Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminaprzysucha.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy i Miasta Przysucha w wysokości 1.366.000 PLN - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
3. Opis przedmiotu zamówienia 3.1. Nazwa zamówienia: „Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy i Miasta Przysucha w wysokości 1.366.000 PLN (słownie: jeden milion trzysta sześćdziesiąt sześć tysięcy złotych)”: 3.2. Zakres przedmiotowy zamówienia obejmuje: udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy i Miasta Przysucha w wysokości 1.366.000 PLN (słownie: jeden milion trzysta sześćdziesiąt sześć tysięcy złotych) o okresie spłaty 6 lat, tj. od 31.03.2020r. do 31.12.2025r. przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. 3.3. Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: 3.3.1. Kredyt powinien być postawiony do dyspozycji Zamawiającego po podpisaniu umowy i przesłaniu dyspozycji uruchomienia transzy kredytu, w terminie maksymalnie do 3 dni roboczych licząc od dnia przesłania dyspozycji faksem, drogą elektroniczną lub pocztową. 3.3.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji kredytu w transzach, o których będzie informował Wykonawcę z wyprzedzeniem. 3.3.3. Karencja w spłacie kapitału do 31.03.2020r. 3.3.4. Spłata odsetek – w okresach obrachunkowych kwartalnych, płatne w ostatnim dniu kwartału, przy czym pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia następującego po dniu wypłaty transzy kredytu i kończy się w dniu 31.03.2020r., kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. 3.3.5. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie przewiduje dodatkowej formy zabezpieczenia pozyskiwanego kredytu, w tym oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie przepisów bankowych. 3.3.6. Wykonawca nie będzie pobierał opłat i żadnej prowizji przygotowawczej za udzielenie kredytu. 3.3.7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej. 3.3.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 3.3.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo refundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem umowy kredytowej. 3.3.10. Uruchomienie kredytu odbędzie się na podstawie pisemnej dyspozycji zawierającej informację o wysokości kredytu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 79 1240 5703 1111 0000 4901 6718. 3.3.11. Oprocentowanie kredytu będzie naliczane według zmiennej stopy procentowej opartej o stawkę WIBOR 1M obowiązującą 25-go dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. 3.3.12. Odsetki od wykorzystanego kredytu obliczane są na bieżąco w okresach obrachunkowych i płatne w dniu zakończenia każdego okresu obrachunkowego, tj. w ostatnim dniu kwartału , przy czym: 3.3.12.1. pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia następującego po dniu wypłaty transzy kredytu i kończy się w dniu 31.03.2020r, 3.3.12.2. kolejne kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, 3.3.12.3. ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytu. 3.3.13. Określone w chwili zawarcia umowy oprocentowanie może ulegać w okresie umownym zmianie tylko w przypadku zmiany stawki WIBOR. Marża banku w okresie umownym jest stała. 3.3.14. Odsetki od kredytu nie są kapitalizowane. O kwocie odsetek bank poinformuje kredytobiorcę na piśmie nie później niż 5 dni przed terminem płatności odsetek. 3.3.15. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok rzeczywistą liczbę dni w roku, tj. 365 dni lub 366 dni. 3.3.16. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 3.3.17. Spłata kapitału w latach 2020 – 2025 następować będzie w następujących ratach kwartalnych: I rata w wysokości 14.000,00 zł do 31.03.2020r. II rata w wysokości 14.000,00 zł do 30.06.2020r. III rata w wysokości 14.000,00 zł do 30.09.2020r. IV rata w wysokości 14.000,00 zł do 31.12.2020r. V rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.03.2021r. VI rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.06.2021r. VII rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.09.2021r. VIII rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.12.2021r. IX rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.03.2022r. X rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.06.2022r. XI rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.09.2022r. XII rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.12.2022r. XIII rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.03.2023r. XIV rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.06.2023r. XV rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.09.2023r. XVI rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.12.2023r. XVII rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.03.2024r. XVIII rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.06.2024r. XIX rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.09.2024r. XX rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.12.2024r. XXI rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.03.2025r. XXII rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.06.2025r. XXIII rata w wysokości 65.500,00 zł do 30.09.2025r. XXIV rata w wysokości 65.500,00 zł do 31.12.2025r 3.3.18. Kredytobiorca zobowiązuje się dokonać ostatecznej spłaty kredytu i odsetek do dnia 31.12.2025r. 3.3.19. Za datę faktycznej spłaty kredytu, odsetek przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek banku. 3.4. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Zamawiający nie przewiduje dodatkowej formy zabezpieczenia pozyskiwanego kredytu poprzez podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji należności na podstawie tytułu wykonawczego obejmującego bankowy tytuł egzekucyjny wraz z klauzulą wykonalności w oparciu o art. 97 Ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 2187 z późn. zm).. 3.5. Do oceny zdolności kredytowej Zamawiający Gminy i Miasta Przysucha przedkłada niżej wymienione materiały: 3.5.1. Uchwała Nr VI/48/2019 Rady Gminy i Miasta Przysucha z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie: zaciągnięcia kredytu długoterminowego – załącznik nr 8 do SIWZ 3.5.2. Uchwała Budżetowa na rok 2019 Gminy i Miasta Przysucha Nr: III/14/2018 z dnia 20 grudnia 2018 r. – załącznik nr 9 do SIWZ 3.5.3. Uchwała Nr III/13/2018 Rady Gminy i Miasta Przysucha z dnia 20 grudnia 2018 r w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy i Miasta Przysucha na lata 2019 - 2025 – załącznik nr 10 do SIWZ. 3.5.4. Uchwała Nr Ra.78.2019 Składu Orzekającego RIO w Warszawie z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie: opinii o możliwości sfinansowania planowanego deficytu przez Radę Gminy i Miasta w Przysusze w uchwale budżetowej na rok 2019 - załącznik nr 11 do SIWZ. 3.5.5. Uchwała Nr Ra.79.2019 Składu Orzekającego RIO w Warszawie z dnia 21 stycznia 2019 r. w sprawie: opinii o planowanej kwocie długu, przyjętej przez Radę Gminy i Miasta w Przysusze w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2019 - 2025- załącznik nr 12 do SIW. 3.5.6. Uchwała Nr Ra.178.2019 Składu Orzekającego RIO w Warszawie z dnia 13 maja 2019 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego przez Gminę i Miasto Przysucha – załącznik nr 13 do SIWZ. 3.6. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV - 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu. 3.7. Uwagi: Zamawiający uprzejmie informuje: 3.7.1. że nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Banki na etapie prowadzonego postępowania jak również przed zawarciem umowy z wyłonionym Bankiem, bowiem Zamawiający dostarczył w dokumentacji postępowania wszelkie dane, które umożliwiają sporządzanie przez Banki własnych analiz, w związku z powyższym Zamawiający nie będzie przetwarzał danych zawartych w SIWZ. 3.7.2. informacje o osobach jakie reprezentują Gminę i Miasto Przysucha są dostępne na stronie internetowej bip.gminaprzysucha.pl. Uchwały o powołaniu osób reprezentujących Gminę i Miasto Przysucha będą mogły być przesłane przed zawarciem umowy na zaciągnięcie kredytu 3.8. Termin wykonania zamówienia: . 3.8.1. Rozpoczęcie realizacji zamówienia – po podpisaniu umowy. 3.8.2. Planowany termin zakończenia realizacji zamówienia - ostateczna spłata (kapitału i odsetek) - 31.12.2025 r. 3.8.3. Wykonawca zobowiązany jest do postawienia środków finansowych do dyspozycji Zamawiającego poprzez ich przelanie na rachunek bankowy Nr 79 1240 5703 1111 0000 4901 6718 w Banku Pekao S.A. w Przysusze prowadzonym dla Gminy i Miasta w Przysusze. 3.8.4. Miejsce realizacji zamówienia: Urząd Gminy i Miasta Przysucha, Plac Kolberga 11, 26-400 Przysucha, woj. Mazowieckie. 3.9. Zatrudnienie na umowę o pracę. 3.9.1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, (jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy Kodeks pracy (j.t. Dz.U. 2019 poz. 1040 z późn. zm.) na podstawie umowy o pracę, co najmniej na okres realizacji niniejszego zamówienia. 3.9.2. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osoby (osób), która będzie wykonywać czynności związane z obsługą administracyjno – księgową przedmiotu zamówienia – stanowisko związane z obsługą kredytu. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna spełnienie tego warunku przez Wykonawcę w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada: zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub Komisji Nadzoru Finansowego upoważniającego do wykonywania działalności bankowych na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. „Prawo Bankowe” (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) lub dokument równoważny. Warunek ten zostanie również spełniony gdy działalność banku prowadzona jest na podstawie ustawy sejmowej lub jeśli powstał on w wyniku przekształcenia banku państwowego. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia w zakresie art. 22 ustawy Pzp o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1. Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą. 10.1.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik Nr 2 10.1.2. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, a w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenia składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. 10.1.3. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach, którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Załącznik nr 9 do SIWZ. 10.1.4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Załącznik nr 7 do SIWZ. 1) W przypadku podpisywania ofert przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. 2) W przypadku podmiotów występujących wspólnie - pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą:
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego
Dodano: 2024-05-21 - udzielenie i obsługę kredytu w kwocie 797.898,60 złotych
Dodano: 2024-03-14 - „Udzielenie Gminie Glinojeck kredytu długoterminowego”
Dodano: 2024-02-13 - Kredyt długoterminowy w kwocie 3.219.961,24 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2.383.691,28 zł oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 836.269,96 zł
Dodano: 2024-01-11 - Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 1 670 000,00 zł - Nr ref. GKI 271.20.2023
Dodano: 2024-01-03 - Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 550 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
Dodano: 2023-12-14 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 PLN dla Gminy Wieniawa
Dodano: 2023-12-11 - Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu
Dodano: 2023-12-08 - Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego przeznaczonego na pokrycie deficytu budżetowego oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów
Dodano: 2023-12-07 - „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000 zł, z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań"
Dodano: 2023-11-15