Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego

Miasto i Gmina Działoszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 98-355 Działoszyn, ul. Piłsudskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 413 177 , fax. 438 413 680
  • Data zamieszczenia: 2019-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Działoszyn
    ul. Piłsudskiego 21
    98-355 Działoszyn, woj. łódzkie
    tel. 438 413 177, fax. 438 413 680
    REGON: 73093474300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzialoszyn.e-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego do łącznej wysokości 3 500 000,00 zł (trzy miliony pięćset tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego Miasta i Gminy Działoszyn. 2.2 Główne kody we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV – 66.11.30.00-5 – usługi udzielania kredytu. 2.3 Rodzaj zamówienia: usługa 2.4 Szczegółowe określenie przedmiotu i zakresu zamówienia: 2.4.1 Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2019 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie 3 500 000,00 zł (trzy miliony pięćset tysięcy złotych) na warunkach określonych w umowie. 2.4.2 Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie deficytu budżetowego Miasta i Gminy Działoszyn. 2.4.3 Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2028 r. 2.4.4 Uruchomienie kredytu nastąpi w terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy na rachunek w niej wskazany zgodnie ze złożonym przez Zamawiającego zapotrzebowaniem na środki, jednak nie później niż w ciągu 2 dni od dnia złożenia zapotrzebowania. Dla potrzeb sporządzenia ofert należy przyjąć wypłatę kredytu w dniu 20 listopada 2019 r. w kwocie 3 500 000,00 zł 2.4.5 Karencja w spłacie kapitału do dnia 31 grudnia 2020 roku (pierwszy termin płatności raty kapitałowej winien wypaść na 31 marca 2021 roku) 2.4.6 Spłata kredytu wg następującego harmonogramu: • 2021 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2022 r. – 350 000,00 zł (4 raty po 87 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2023 r. – 350 000,00 zł (4 raty po 87 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2024 r. – 350 000,00 zł (4 raty po 87 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2025 r. – 450 000,00 zł (4 raty po 112 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2026 r. – 350 000,00 zł (4 raty po 87 500,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2027 r. – 600 000,00 zł (4 raty po 150 000,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) • 2028 r. – 600 000,00 zł (4 raty po 150 000,00 zł płatne w miesiącach: marzec, czerwiec, wrzesień, listopad) Raty kredytu płatne w ostatnim dniu każdego z w/w miesięcy. 2.4.7 Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo przedterminowej całkowitej lub częściowej spłaty kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. 2.4.8 Oprocentowanie kredytu zmienne oparte na stawce WIBOR 1M dla 1 miesięcznych depozytów złotowych na rynku międzybankowym, powiększone o ewentualną stałą marżę Wykonawcy w wysokości wynikającej z oferty. Aktualizacja stopy procentowej następować będzie w okresach miesięcznych. Stopa procentowa na dany miesiąc rozliczeniowy wyliczana będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M obowiązującą za miesiąc poprzedzający, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy. 2.4.9 Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych naliczonych tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. Przelanie należnych bankowi odsetek (wyliczonych na ostatni dzień każdego miesiąca) następować będzie na podstawie pisemnej informacji banku o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z podaniem rachunku wyliczenia) w terminie siedmiu dni roboczych od otrzymania informacji. 2.4.10 Pierwszym okresem rozliczeniowym odsetek jest miesiąc w którym nastąpi uruchomienie kredytu (bez okresu karencji). Do obliczenia kwoty odsetek należy przyjąć, że rok liczy 365 dni. 2.4.11 Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 2.4.12 Spłata kredytu wraz z odsetkami od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne obciążenie Zamawiającego z tytułu niniejszego zamówienia. Nie dopuszcza się jakichkolwiek innych prowizji lub opłat dodatkowych. Zamawiający wymaga aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym m.in. opinie bankowe, aneksy) o które będzie występował Zamawiający były wydawane bezpłatnie. 2.4.13 Formę zabezpieczenia kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.4.14 Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji jako dodatkowej formy zabezpieczenia kredytu. 2.4.15 Zamawiający informuje, że dokumenty dotyczące sytuacji finansowej Miasta i Gminy Działoszyn dostępne są na stronie internetowej pod adresem https://www.e-bip.pl/start/12380 w zakładce Budżet i Finanse. 3. Zamawiający dokonał należytej staranności podczas sporządzania opisu przedmiotu zamówienia celem wyeliminowania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, jednak w przypadku gdy jakikolwiek zapis, który może wskazywać powyższe został pominięty przez Zamawiającego podczas sporządzania OPZ informuję, że celem owego zapisu nie jest uprzywilejowanie konkretnego Wykonawcy i w takim przypadku należy zastosować rozwiązanie równoważne o nie gorszych parametrach niż wskazane. 4. Wymagania stawiane wykonawcy : a) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, oraz z należytą starannością b) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia. c) Spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Informuję iż na podstawie art. 24aa. ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych w niniejszym postępowaniu Zamawiający zastosuje procedurę odwróconą w której najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Spełnienie warunku zostanie uznane przez Zamawiającego, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.). W przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe, Wykonawca przedstawi inny dokument (oświadczenie) potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku. Wykonawca posiada ponadto potwierdzenie uprawnień do wykonywania działalności bankowej wystawione przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach