Przetargi.pl
Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych

URZĄD GMINY W LĄDKU ogłasza przetarg

  • Adres: 62-406 Lądek, ul. Rynek 26
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: URZĄD GMINY W LĄDKU
    ul. Rynek 26
    62-406 Lądek, woj. wielkopolskie
    REGON: 000533104
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminaladek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. 1. „Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- Dziedzice”; 2. Zamówienie obejmuje: 1) Uruchomienie kredytu w kwocie:- Zadanie 1: do kwoty 1 942 965,58 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty, (przewidywane dyspozycje wypłaty IV kwartał 2022 r.); Okres kredytowania: lata 2022-2039.2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki. 3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy. 4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).5) Okres karencji w spłacie kapitału:- Zadanie 1: do końca 2023 r. 6) Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym miesiąca w następujących kwotach łącznych rocznych:6.1 Przebudowa drogi gminnej Jaroszyn- DziedziceOkres kredytowania: 2024-2039. Spłata w następujących wysokościach: rok 2024 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2025 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2026 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2027 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2028 kwota spłaty 50 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2029 kwota spłaty 50 000,00 zł. (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 4.166,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 4.166,63 zł)rok 2030 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)rok 2031 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)rok 2032 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)rok 2033 kwota spłaty 200 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 16 666,67 zł przy czym rata 12 wyniesie 16 666,63)rok 2034 kwota spłaty 178 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 14.833,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 14 833,37 zł)rok 2035 kwota spłaty 100 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 8.333,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 8.333,37zł)rok 2036 kwota spłaty 143 800,53 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 11 983,37 zł przy czym rata 12 wyniesie 11 983,46 zł )rok 2037 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )rok 2038 kwota spłaty 198 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 16 500,00 zł )rok 2039 kwota spłaty 225 165,05 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 18 763,75 zł przy czym rata 12 wyniesie 18 763,80 zł )Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2023r.3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.6. Zamawiający informuje, iż: 1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza przewidywana wpłata odsetek nastąpi 30.11.2022r.8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.jest Udzielenie kredytu bankowego na dofinansowanie zadań inwestycyjnych pn. „Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”. 1) Uruchomienie kredytu w kwocie:- Zadanie 2: do kwoty 250 000,00 zł w jednej transzy w terminie zgodnym z ofertą wykonawcy, od pisemnej dyspozycji wypłaty (przewidywane dyspozycje wypłaty III/IV kwartał 2022 r.)Okres kredytowania: lata 2022-2035.2) Zamawiający przewiduje składanie dodatkowego dokumentu do uruchomienia wypłaty, tj. dyspozycji Zamawiającego poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki. 3) Uruchomienie kredytu następować będzie w formie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego o nr 47 8542 0001 2200 1935 0213 3323 prowadzony przez SGB Bank Spółdzielczy w Słupcy. 4) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Lądek ).5) Okres karencji w spłacie kapitału:- Zadanie 2: do końca 2022 r. 6.2 Przebudowa budynków użyteczności publicznej w miejscowości Ciążeń i Lądek w zakresie poprawienia efektywności energetycznej”.Okres kredytowania: 2022-2035. Spłata w następujących wysokościach: rok 2023 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )rok 2024 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )rok 2025 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )rok 2026 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )rok 2027 kwota spłaty 2 200,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 183,33 zł przy czym rata 12 wyniesie 183,37 zł )rok 2028 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2029 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2030 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2031 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2032 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2033 kwota spłaty 24 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 2 000,00 zł )rok 2034 kwota spłaty 48 000,00 zł (rata miesięczna przez 12 miesięcy 4 000,00 zł )rok 2035 kwota spłaty 47 000,00 zł (rata miesięczna w przypadku pierwszych 11 miesięcy wyniesie 3 916,66 zł przy czym rata 12 wyniesie 3 916,74 zł )Karencja w spłacie kapitału do dnia 31.12.2022 r. 3. Adres email Zamawiającego dla powiadomień o zmianie oprocentowania i wysokości rat do spłaty zgodny jest z głównym adres email Zamawiającego tj.gmina@gminaladek.pl4. W umowie kredytowej należy przyjąć kalendarz: 365/366.5. Zamawiający jako jednostka samorządu terytorialnego zaciąga kredyt będący przedmiotem postępowania ZP.271.10.2022 jako finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z art. 89 ustawy o finansach publicznych.6. Zamawiający informuje, iż: 1) Na rachunkach Zamawiającego nie ciążą zajęcia egzekucyjne;2) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach;3) w ciągu ostatnich 18 miesięcy ani nigdy wcześniej, nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;4) w ciągu ostatnich 36 miesięcy a i nigdy wcześniej nie były prowadzone wobec Zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków;5) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US;6) w ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Zamawiającego;7) Zamawiający nie udzielał żadnemu podmiotowi poręczeń ani gwarancji;8) sytuacja finansowa gminy w 2020, 2021 roku oraz w pierwszej połowie 2022 roku w związku ze stanem epidemii, nie uległa zmianie.9) przy wyliczeniu wskaźnika zdefiniowanego w art. 243 Uofp nie zastosowano innych wyłączeń, aniżeli wykazane w WPF;10) wysokość wydatków bieżących poniesionych w 2020 roku oraz w 2021 roku w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i nie objętych finansowaniem otrzymanymi na ten cel dotacjami i środkami bieżącymi (pozycja wykazywana w WPF w kolumnie 10.11) wyniosła: 0,00- 2020r., 0,00 – 2021r.7. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2022 - 2039 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza przewidywana wpłata odsetek nastąpi 30.11.2022r.8. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienną stawkę WIBOR 1M i powiększoną, w całym okresie obowiązywania umowy, o stałą marżę Banku.9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 9 sierpnia 2022 r. w wysokości 6,82 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 1 listopada 2022 r., która stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich wykonawców.10. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem stron zmieniona na stawkę, która zstąpi stawkę WIBOR 1M albo stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M bez kosztów obciążających dla zamawiającego.11. W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie poziom poniżej zera, do wyliczenia stopy procentowej przyjęta zostanie stawka WIBOR 1M równa 0.12. Odsetki od udzielonego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów, prowizji i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania części lub całości kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu.14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku niewykorzystania pełnej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat, po uprzednim powiadomieniu Wykonawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 15 dni przed jej realizacją.16. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.17. Wszystkie rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich (PLN).18. Oferta nie może zawierać zapisów warunkowych, uzależniających wykonanie przez Wykonawcę przedmiotu umowy od jakichkolwiek zdarzeń.19. Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 ze zm.). W przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe od Wykonawcy wymaga się przedłożenia dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub dokumenty równoważne potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej zgodnie z przepisami tej ustawy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej będzie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach